25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Jag skrev liknande sak i tråden för Valencia men det kanske passar bättre här eftersom det handlar om Malaysia:

En intressant sak som han nämnde i intervjun:

"The data acquisition from Marc's bike is available if anybody from Dorna, the FIM or media want to check."


Någon som vet var man får tag på datan från MMs hoj om de nu erbjuder sig att dela med sig?

Jag har begärt access till deras press sida, kanske går att begära ut därifrån.

Men iom att dom har nämnt det nu så är det nog bara en tidsfråga tills nån publicerar det.
 
Klockrena uttalanden, välformulerat, korrekt, framtidsinriktat och optimistiskt.

Precis som man ska uttala sig om man är mediatränad.
Förutom det med att Rossi sparkade då. Det har han inte fakta för som han säger att man ska ha innan man pratar om nåt.
 
"The data from Marc’s bike shows that even though he was picking up the bike trying to avoid contact with Valentino, his front brake lever suddenly received an impact that locked the front tyre, which is the reason for his crash. We believe that this pressure was a result of Rossi’s kick."

Det var det jag misstänkte. Kommer just nu inte ihåg om MM sa något åt det hållet direkt efter men känslan var att det var så det gick till. Någon annan anledning att plötsligt lägga hojen så där finns knappt om vi inte pratar olja på banan osv. Inte tror jag heller att det är möjligt att sparka ner en hoj som har lutningen mot dig med en liten knävridning (irriterat schas). Jag tror fortfarande att "sparken" var en ganska lätt markering efter MMs påkörning men att den tog på MMs överarm eller armbåge och att han därför oavsiktligt tryckt in bromhandtaget.
 
Precis som man ska uttala sig om man är mediatränad.
Förutom det med att Rossi sparkade då. Det har han inte fakta för som han säger att man ska ha innan man pratar om nåt.

Ja, jag reagerade också på att han ändå nämnde "kick". I linje med hur han inledde hade han kunnat säga "contact" eller "possible contact" och nöjt sig.
 
Jaha, det var det jag misstänkte. :(

MM har fejkat att Rossi varit hans idol sedan barnsben.
Planscher, möten, minneprylar allt för att komma närmare Rossi, in under skinnet sas.
Sedan tog han två titlar för att inte verka för "obvious".
Detta för att sedan leka sönder Rossi på PI (MM körde om Lorre bara för att hålla några funderingar kvar).
Sedan iscensatte han sin stora plan.
Den han tänkt ut sedan åttaårs åldern.
Han släppte förbi Lorre (också förbi två Ducati-förare som lovats spanskt medborgarskap?) för att sedan kunna fukka upp VR totalt.
När VR tog sitt vanliga spår för att kunna ta fart ut ur kurvan så nickade MM Rossis ben och tryckte sedan in bromsen för att geometrin skulle få det att se ut som en spark från Rossi.

Fiffan va utstuderad den ungen är... :3freak
 
"The data from Marc’s bike shows that even though he was picking up the bike trying to avoid contact with Valentino, his front brake lever suddenly received an impact that locked the front tyre, which is the reason for his crash. We believe that this pressure was a result of Rossi’s kick."

Det var det jag misstänkte. Kommer just nu inte ihåg om MM sa något åt det hållet direkt efter men känslan var att det var så det gick till. Någon annan anledning att plötsligt lägga hojen så där finns knappt om vi inte pratar olja på banan osv. Inte tror jag heller att det är möjligt att sparka ner en hoj som har lutningen mot dig med en liten knävridning (irriterat schas). Jag tror fortfarande att "sparken" var en ganska lätt markering efter MMs påkörning men att den tog på MMs överarm eller armbåge och att han därför oavsiktligt tryckt in bromhandtaget.

Han plockade väl snarare upp hojen för att han redan kört in i VR, och jag tror snarare att om någon del av Rossi kom i kontakt med Marquezs broms så var det som en direkt följd av att han själv kört in i VRs ben. Vad jag kunnat se av händelsen på videos är VRs fot för långt bak för en spark på bromsen, däremot kan ju knäpucken ha tagit i.
Det verkar ju mest vara en race incident som öht uppkommit efter poserandet och intrigerandet under hela racehelgen. Och om nu Marquez tycker att hans krasch i Argentina var Rossis fel så är det ju helt omöjligt för honom att tycka något annat om den här kraschen. Den i Argentina var ju totalt uppenbar för alla med ett par ögon att han själv överkörde och fick smaka asfalt för omväxlings skull när han körde in i någon.
I det här fallet är det bra mycket mindre uppenbart. Självklart är det då i Marquez huvud Rossis fel att han kraschat.
 
Speciellt tycker jag att " In addition, after Marc crashed and Valentino had an open track in front of him, his lap times were no faster then during the battle with Marc" säger en hel del....

Att han redan innan kraschen visste att Lorenzo var för långt bort, och att han, efter att Marc kraschade, hade så långt bak till bakomvarande att han hade en cementerad tredjeplats, och att försöka jaga ikapp Lorenzo skulle antagligen betyda en hel hög med onödig risk?
 
https://m.youtube.com/watch?v=4IbC-Yu7EAQ
Where's that Kick, Tjohej Kussimurra?
:glömdet
Trams
Förvisso är han ju The Doctor, men att ha opererat in ögon i nacken för att kunna fota en bromspump.
Dubbeltrams.

Lägg märke till skillnaderna i nedlägg. Marc har mycket mer nedlägg än Rossi. Trots de kör med ungefär samma hastighet.
Det betyder att Marc håller på att krascha in i Rossi.
Marc har ovankanten på sitt visir i jämnhöjd med Rossis knäpuck. Vilket syns på en annan video.
Och då ( med visiret i linje med knäpucken) kommer Marcs styre i jämnhöjd med Rossis stövel. Där Rossis stövel sitter på fotpinnen.
Marc kör in med styret mot Rossis stövel. Stöveln trycker på Bromshandtaget och Marc glider bakåt och "bromshandtagsskyddet" på Marc hoj fångar Rossis stövel på insidan / framsidan av Rossis stövel och sliter loss Rossis fot från fotpinnen.
Så medan många tror Rossi sparkar, så kämpar Rossi för att inte ryckas av hojen.
Mina 25 öre.
 
Lägg märke till skillnaderna i nedlägg. Marc har mycket mer nedlägg än Rossi. Trots de kör med ungefär samma hastighet.
Det betyder att Marc håller på att krascha in i Rossi.
Marc har ovankanten på sitt visir i jämnhöjd med Rossis knäpuck. Vilket syns på en annan video.
Och då ( med visiret i linje med knäpucken) kommer Marcs styre i jämnhöjd med Rossis stövel. Där Rossis stövel sitter på fotpinnen.
Marc kör in med styret mot Rossis stövel. Stöveln trycker på Bromshandtaget och Marc glider bakåt och "bromshandtagsskyddet" på Marc hoj fångar Rossis stövel på insidan / framsidan av Rossis stövel och sliter loss Rossis fot från fotpinnen.
Så medan många tror Rossi sparkar, så kämpar Rossi för att inte ryckas av hojen.
Mina 25 öre.

Ja, att han med mening skulle ha sparkat på Marquez hoj, eller mer specifikt handbromsen, kräver ju en väldigt stor mängd precision. Att bara sparka mot hojen är ju som Rossi själv uttryckte det helt fruktlöst.
Det kräver bra mycket mindre antaganden att dra slutsatsen du gjort än att anta att det var med mening.
Det är ju till och med mer trovärdigt att Marquez nöp sin egen broms än att Rossi med mening sparkade på den.
 
Speciellt tycker jag att " In addition, after Marc crashed and Valentino had an open track in front of him, his lap times were no faster then during the battle with Marc" säger en hel del....
Ja för efter en sån händelse kan man säkert köra vidare och fokusera fullt som om ingenting har hänt
 
Lorenzo nekades att värna sina intressen då Rossis överklagan ska behandlas hos CAS.

Motogp-länken.

Saxat ur Wiki:
"Intervention (ingripande, medling) avser akt då tredje part ingriper i en fråga för att värna sina intressen."
 
Finns det någon info någonstans om vad Lorenzo hävdade var hans intressen?
De skrev i princip att de förstod att deras skrivelse inte skulle beaktas men;
"It goes on to say that he just wanted to remind CAS that he is a 3rd party who could be affected by any decision."
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top