25 kw till normaleffekt!

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Hej! Jag äger en suzuki sv 650 s som är strypt till 25 kw, I augusti så får jag obegränsat kort så då tänkte ja reggbesiktiga hojen till normaleffekten igen. Vad är det för papper jag behöver ha med mig då?? räcker det med ursprungs registreringsbeviset eller behöver den bänkas eller nått? MVH Robin..
(Har sökt i forumet efter liknande tråd men inte hittat någon)

Behöver man ens göra det? Är det inte bara att förs den på ursprungseffekten och köra?

Kanske stämmer? Inget negativt med att åka så? tänkte om man klotar eller om farbror blå blir lack om de upptäcks!

Kanske stämmer? Inget negativt med att åka så? tänkte om man klotar eller om farbror blå blir lack om de upptäcks!

Du har ju behörighet för ursprungseffekten och den är försäkrad på densamma.
så är det eg nödvändigt? :confused: :va

Vad jag har förstått behöver man inget papper, man plockar bara ut strypningen och gör en registreringsbesiktning så ändrar dom i datorn :tummenupp För att vara på den säkra sidan kan du ju alltid slå en signal till bilprovningen, verkar som att det inte är någon som ringer nuförtiden.

Om man inte registrerar tillbaka effekten när man tar ut strypningarna åker man omkring med ett felregistrerat fordon, inget jag TROR ställer till några problem med försäkringsbolaget eftersom den försäkras på orginaleffekt och du har körkort för orginaleffekt, men det är ju dumt att chansa.

Den är ju säkerligen mera lättsåld om den har den lägre effekten kvar på papperet (för dom som ska åka begränsat slipper mecka med att strypa och ombesikta)
Är det OK med försäkringsbolaget så skulle jag inte rega tillbaka den.

det finns visst försäkringsbolag som försäkrar den enligt 25 kw om han inte har kk för obegränsad tex bilsport å mc har det så.

det finns visst försäkringsbolag som försäkrar den enligt 25 kw om han inte har kk för obegränsad tex bilsport å mc har det så.

Joo ja försäkrar den där nu. Men får inte ha 25 kw försäkring där sedan och då blir premien på ca 16 tusen:P Ska köra på suzukis märkesförsäkring sen via länsförsäkringar, 6700 hel/hel.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back