25 kw Strypning. Lagligt utan besiktning?

Blaster

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
Kawasaki zx7r -97
Tjena.
Ska nu på måndag lämna in min hoj på strypning till 25kw. :gnissla
Lämnar in den på AVAMC och dem sa att man fick ett papper där det står att hojjen är 25kw.
Räcker det för att få köra eller måste jag lämna in den på registreringsbesikning eller något för att få köra den?
Har begränsat körkort. Har för mig att jag läst att man måste göra en besiktning senast 1 månad efter eller något liknande,
eller har jag fel? :confused:

Så länge du inte har reg.bes som 25kw så är den ju inte det enligt reg.beviset. Så då får du ju va beredd på att försöka att övertyga polis o ev försäkringsbolag om det. Brukar ju vara som att prata med en vägg :tummenupp

Damn det sög, kommer jag inte få köra på yttligare ett tag då.. finns inga tider =/

Hoppas du fått börja köra nu iallafall :)
Tänkt att jag skulle strypa min till 25kw likaså. Men begäret är för stort så blir att köra ostrypt med mellankort:D
Någon som vet vad farbror blå säger när man blir stoppad? :huvet

Vad händer om man kör en som är på pappret strypt till 25 men är ostrypt
och man ha kort för obgränsad:va

Toye, nu sa han ju om man har kort för obegränsat, då kan det väll inte vara olovligt eftersom han har körkort för över 25kw, så då måste det vara något annat brott isåfall väll? Eller dömer man det ändå som olovlig körning?

Toye, nu sa han ju om man har kort för obegränsat, då kan det väll inte vara olovligt eftersom han har körkort för över 25kw, så då måste det vara något annat brott isåfall väll? Eller dömer man det ändå som olovlig körning?

Helvete, för fan :huvet

Nyvaken och semester får jag skylla på, men nu ser jag jue :gnissla

Man kan väl ändå inte bli dömd för att man kör en "långsammare" mc :huvet

Kan man besiktiga en 25kw utan att några problem ifall strypningen är borttagen?

Har tungt kort men hojen är reggad på 25kw. Försäkringen utgår ju på ursprungs effekten så borde väl inte kunna bli något problem vid eventuell olycka?? Verkar bara så jobbigt ifall man skulle vara tvungen att omregga den till fulleffekt för att f-bolagen skulle börja trixa.

Kan man besiktiga en 25kw utan att några problem ifall strypningen är borttagen?

Har tungt kort men hojen är reggad på 25kw. Försäkringen utgår ju på ursprungs effekten så borde väl inte kunna bli något problem vid eventuell olycka?? Verkar bara så jobbigt ifall man skulle vara tvungen att omregga den till fulleffekt för att f-bolagen skulle börja trixa.

Du måste reg. besiktiga den igen efter att strypningarna är uttagna. Jag har nyss tagit ur mina egna och sitter nu och väntar på att det ska bli morgon så att jag kan åka till bilprovningen med den. Blev lite fundersam angående det här om dagen och efter lite sökande på forumet så kom det fram(minns inte om det hette olovlig körning eller om det var framförande av felregistrerat fordon, tror på det senare). Böter + besiktning ifall farbror blå är hård sades det också.

Edit: snygg bump... :3freak

Förutom att farbror blå kan misstycka så är det ju en försäkringsfråga också.
Är du vållande till trafikskada så kan ju försäkringsbolaget kolla och är då hojen felreggad så täcker ju inte försäkringen:(

d

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...