25 kw motard....

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Hej!

Jag skulle vilja vet vilka motards som går att köra på mellankortet och om det finns några som gör det här på forumet...?

Som Ktm 660 går ju inte får att den väger för lite..men jag är intresserad av en xr 650 -02/-03 går de att köra på mellan kortet om man stryper de till 25 kw...elr är de strypta från fabrik...?

Tack på förhand // Filip
 
funderar också på att starta min "riktiga" mc-karriär med motard. Rätta mig om jag har fel, men visst går man på motorcykelns tjänstevikt? De motarder jag har kollat på klarar sig därmed med en 25kw strypning :banana

Hojen jag har kollat på en 620, men eftersom bränslet ingår i tjänstevikten är även 640 okej. Så länge tjänstevikten är över 156.25 kg så funkar 25kw.
 
Last edited:
Tror det står 11kw eller nått på mitt reggpapper, tror det är så på många xr650.
 
Husaberg borde lär väl funka!? Dom har ju väldigt låg effekt, på pappret. Finns väl vissa som är reggade som lätt mc tom,,,?
 
Föresten, vad väger en xr 650...?

Går det att åka till exempel 12 mil på den utan att arslet är helt borta sen...? Vibrerar mcyket?
 
zpeppy skrev:
Föresten, vad väger en xr 650...?

Går det att åka till exempel 12 mil på den utan att arslet är helt borta sen...? Vibrerar mcyket?
de e lugnt :tummenupp
 
Rat skrev:
Husaberg borde lär väl funka!? Dom har ju väldigt låg effekt, på pappret. Finns väl vissa som är reggade som lätt mc tom,,,?

då har du gjort det bra :tummenupp

en lätt-mc får ej ha mer än 125cc, altså har du sett sånna som är reggade med samma effekt som en lättviktare, men du får ej köra dom på A1.
du kanske visste detta med skrev lite tokigt vad vet jag.
 
Husaberg är reggade på 9kW. Funkar kanonbra å åka på den som mellanklassmoppe. Gjorde då jag hela förra sommaren iaf. Åka 12 mil dock, är lite sämre.
 
OlleR skrev:
Husaberg är reggade på 9kW. Funkar kanonbra å åka på den som mellanklassmoppe. Gjorde då jag hela förra sommaren iaf. Åka 12 mil dock, är lite sämre.
precis...vill ha en hoj som man kan åka 10-15 mil på utan att man inte kan gå på 3 dar efteråt...men ska ringa och kolla upp försäkring på en xr650 nu....
 
KTM Duke har en 25kw version om jag inte minns helt fel... Jag har iaf sett reklam på det någonstanns.. alltså strypt.
 
2005:ans Husaberg 650 är reggad på 6kw. :3freakAlltså det som får vara max för en lätt-mc, men man får just inte ha A1 som skrevs tidigare då det får vara max 125cc.. Men mellan borde det funka klockrent på.
 
Jockwell skrev:
2005:ans Husaberg 650 är reggad på 6kw. :3freakAlltså det som får vara max för en lätt-mc, men man får just inte ha A1 som skrevs tidigare då det får vara max 125cc.. Men mellan borde det funka klockrent på.
Max på en lätt mc är inte 6 kw....det är 11 kw......
 
zpeppy skrev:
Föresten, vad väger en xr 650...?

Går det att åka till exempel 12 mil på den utan att arslet är helt borta sen...? Vibrerar mcyket?

Min -01 väger 145 kg enligt reg beviset. Inga problem att klämma 12 mil med en XR. Vibrerar inte speciellt mycket, lite hård sadel men det är ju bara att ställa sig upp då och då.
 
DRPeter skrev:
Min -01 väger 145 kg enligt reg beviset. Inga problem att klämma 12 mil med en XR. Vibrerar inte speciellt mycket, lite hård sadel men det är ju bara att ställa sig upp då och då.
Ok...men eftersom de verkar vara reggade i 11/14kw elr vad de är så är det nog inga problem....blir nog en xr 650 vilken årsmodell vet jag inte riktigt än...är det jättestor skillnad på en -01 och en -03...? för det är inte så stor skillnad i priset tycker ja inte...
 
zpeppy skrev:
Ok...men eftersom de verkar vara reggade i 11/14kw elr vad de är så är det nog inga problem....blir nog en xr 650 vilken årsmodell vet jag inte riktigt än...är det jättestor skillnad på en -01 och en -03...? för det är inte så stor skillnad i priset tycker ja inte...

Både KTM 625 och 660 är reggade med lägre effekt och som funkar med vilkten/effekten med.

625:an har ju elstart med, rätt gött när kicken sitter på ''fel'' sida

Men XR 650 är ju en jättebra hoj :tummenupp
 
Last edited:
Busgrabb skrev:
Både KTM 625 och 660 är reggade med lägre effekt och som funkar med vilkten/effekten med.

625:an har ju elstart med, rätt gött när kicken sitter på ''fel'' sida

Men XR 650 är ju en jättebra hoj :tummenupp
Ja joo de är ju en xr650 ja fastnat för....sen att det är en honda är ju bra de med....

Alla kör ju Ktm här i stan så det är lite tråkigt....
 
Back
Top