25 kw fungerar ej...

Har du satt brickorna mellan fuggarna och insuget och sett till att trottelstoppet gör (o)nytta, så ska den inte ha speciellt mycket kraft på så höga varvtal.

Jag strypte min gamla ZXR750 till 60 hk med borrade trottlar, på den tiden man kunde få ner premien. Bänkningen visade 60 hk men den gjorde 230 med skjuts en varm sommardag så jag klagade inte.

Klaga inte! :)

.

Min r6a varvade upp till 10.000 sen tog det stopp(som strypt), den var nästan lika rapp upp till 10.000 som ostrypt fast ovanför de varvtalen var det kört..

kAtanAmAn skrev:
2235967
Jag har hört att hojen ska "dö" efter 4-5 tusen varv, men jag gassa upp närmare 11 tusen nyss å den hade kraft kvar!

Det där låter lite knas...Min "dör" inte efter 4-5, snarare efter 9-10...
Visst är det ingen överjävlig kraft där uppe, men det finns lite kvar iallafall.

Och hur jag än gör lyfter den inte (väldigt orutinerad bakhjulsåkare förvisso)
men i och med strypningen räknar jag inte med att den ska lyfta heller, så det låter lustigt att den lyfter bara du gasar?

Kolla om allt sitter rätt, hålen åt rätt håll osv osv...Trottelstoppen kanske har hoppat loss?...Jag limmade mina för att de skulle sitta på plats...

Mvh Ascari

Ascari skrev:
2236163 Det där låter lite knas...Min "dör" inte efter 4-5, snarare efter 9-10...
Visst är det ingen överjävlig kraft där uppe, men det finns lite kvar iallafall.

Och hur jag än gör lyfter den inte (väldigt orutinerad bakhjulsåkare förvisso)
men i och med strypningen räknar jag inte med att den ska lyfta heller, så det låter lustigt att den lyfter bara du gasar?

Kolla om allt sitter rätt, hålen åt rätt håll osv osv...Trottelstoppen kanske har hoppat loss?...Jag limmade mina för att de skulle sitta på plats...

Mvh Ascari

ok, asså den lyfter inte :) menade "lyfter" tråden :tungan.

Det slog mig faktiskt som någon sade, att det kan ha att göra med mig som inte är van alls för 5 öre.. Eller kan det känts så annorlunda? :va

Men tyckte det gick som sattan på 10 tusen varv. Dock inte lika mkt som innan strypningen..

Fler förslag? :Bugar :Bugar

UrbanTiger skrev:
2236278
En sansad förare lär kanske aldrig känna någon skillnad.

Det är det jag är rädd för, är nämligen far som avgör om jag får övningsköra på den ikväll eller inte :(

Men ännu fler förslag, någon som känner igen sig? :confused:

Vill verkligen att det ska fungera! :Bugar

Det var samma för mig, när jag körd emin som strypt första gången efter nästan enbart moppekörnign tyckte jag den gick som satan!, med strypningarna i...

Efter ca. 1 vecka så tröttnade jag och bytte från 25 KW till uppborrade 37 KWs brickor. Då tyckte jag den gick som satan då med. Nu har jag inga brickor i alls, och gissa vad, den går som satan nu med! haha

men det kan ha med att göra att du är ovan. Har man bara kört moppe innan så tycker man att det är bra klös i den!

Mvh Mattias

Briljanto skrev:
2236319 Det var samma för mig, när jag körd emin som strypt första gången efter nästan enbart moppekörnign tyckte jag den gick som satan!, med strypningarna i...

Efter ca. 1 vecka så tröttnade jag och bytte från 25 KW till uppborrade 37 KWs brickor. Då tyckte jag den gick som satan då med. Nu har jag inga brickor i alls, och gissa vad, den går som satan nu med! haha

men det kan ha med att göra att du är ovan. Har man bara kört moppe innan så tycker man att det är bra klös i den!

Mvh Mattias
Håller med ovanstående. :tummenupp

är ju ett steg från 1-3 kw (som moppe har original om jag inte minns fel) till 25 kw :)

jag skrek nästan halleluja när jag byte upp mig från min lätta mc (som visserligen hade 18 kw) till de 27 kw min mellantunga hoj har - på en sporthoj vågar jag inte ens tänka hur brett mitt flin skulle bli :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back