25 KW - Försäkring?

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 690 SMR
Min fråga är om det är något försäkrings bolag som godkänner 25kw reggade hojar. Fast man har tungt mc kort och är över 21 år. :va

Tex skulle jag kunna regga hojen till 25 kw och få billigare försäkring eller gäller det bara om man har mellan kort och är under 20 år?

jo en till fråga om försäkringar hur kommer det sig att en R1a från 01 är billigare än en Sv 650s 03a. Skriver dom ner värdet på hojarna varje år?

Mini SV ? skrev:
2583005 Min fråga är om det är något försäkrings bolag som godkänner 25kw reggade hojar. Fast man har tungt mc kort och är över 21 år. :va

Tex skulle jag kunna regga hojen till 25 kw och få billigare försäkring eller gäller det bara om man har mellan kort och är under 20 år?

jo en till fråga om försäkringar hur kommer det sig att en R1a från 01 är billigare än en Sv 650s 03a. Skriver dom ner värdet på hojarna varje år?

90% av alla bolag går efter ursprungs effekten på hojen.. = Blir inge biligare.

Bilsport & MC har en mellanklassförsäkring. Den gällde dock inte på min hoj så det är väl tveksamt om den gör det på en SV heller. Hur som helst så är det ett krav att man har A begränsat för att få teckna den försäkringen.

jimbo_p skrev:
2584439 trygg hansa försäkrade min som 25 kw, men så är jag 18 också så :rolleyes:
Jag föreslår att du kollar upp lite närmare att du verkligen fått rätt försäkring av dem. Kan bli problem om något händer annars och det vore ju tråkigt om så blir fallet bara för att någon av deras handledare har "lurat" dig. Trygg Hansa går, precis som i princip alla andra bolag, efter ursprungseffekten.

har kollat lite det verkar som när man har tungt A kort så kan man inte köra med 25 kw hoj och försäkra hojen med det utan då går bolagen på orginal effekten

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025