25 dagar hann jag ha den.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
..innan det släppte. :( Kommer lugnt, typ 55-60km/h, glidandes i en kurva i mor och fars bostadsområde när jag får släpp på bakdäcket. Kunde inte se nåt grus så jag vetefan vad som hände. :näsblod

Får man svära nu? Köp för övrigt INTE IXS skinnställ. Det sprack i flera sömmar redan i den här låga farten. Vågar inte ens tänka på vad som skulle hänt i 110km/h.

Nån som har en fotpinnshållare (vänster), 'växelpinne' och det skrapade metallkåpan till salu i Stockholmsområdet?

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    54.4 KB · Visningar: 248
  • 3.jpg
    3.jpg
    106.5 KB · Visningar: 162
  • 4.jpg
    4.jpg
    54 KB · Visningar: 214
  • 5.jpg
    5.jpg
    59.7 KB · Visningar: 259
  • 6.jpg
    6.jpg
    46.4 KB · Visningar: 184
  • 7.jpg
    7.jpg
    52.6 KB · Visningar: 283
Plåtniklas skrev:
..innan det släppte. :( Kommer lugnt, typ 55-60km/h, glidandes i en kurva i mor och fars bostadsområde när jag får släpp på bakdäcket. Kunde inte se nåt grus så jag vetefan vad som hände. :näsblod

Får man svära nu? Köp för övrigt INTE IXS skinnställ. Det sprack i flera sömmar redan i den här låga farten. Vågar inte ens tänka på vad som skulle hänt i 110km/h.

Nån som har en fotpinnshållare (vänster), 'växelpinne' och det skrapade metallkåpan till salu i Stockholmsområdet?

Vad kör du på för däck? Bra däck är en billig livförsäkring!

Jobbigt! Men nu kan du ju köra med den ordentligt utan att oroa dig :tummenupp Låter ju lite halvkass att stället gick sönder i den låga farten... Är det gammalt eller?? Lägg upp lite bilder!

Beklagar. Vad var det nu för däck Herrn körde på? Men se det så här: Nu är det bara att gasa för repad är den ju redan. Det viktiga är att du mår bra.

Sugar skrev:
Jobbigt! Men nu kan du ju köra med den ordentligt utan att oroa dig :tummenupp Låter ju lite halvkass att stället gick sönder i den låga farten... Är det gammalt eller?? Lägg upp lite bilder!

Näe, det är typ max två år gammalt. Helt enkelt skräpkvalité. Finns inget annat sätt jag kan förklara det på. :(

RoLLER skrev:
Vad kör du på för däck? Bra däck är en billig livförsäkring!

Ingen aning. Kan olla det sen. :crash

Nå, är det nån som har delarna jag behöver. :)

Bifogat

• 8.jpg
    8.jpg
    56.6 KB · Visningar: 523
Beklagar vurpan så klart! Skulle också vilja veta lite om skinnstället, ålder osv och gärna någon bild. Kan vara bra att veta när någon kompis undrar vad de ska köpa för ställ.

Han har Michelin Macadam fram och Dunlop D208 bak, har jag för mig. Men däcken har absolut ingen betydelse i det här fallet, vill jag påstå. Nån form av halka på marken och/eller förarfel (sorry snuttis) lär det ju ha varit.

Mattias skrev:
Han har Michelin Macadam fram och Dunlop D208 bak, har jag för mig. Men däcken har absolut ingen betydelse i det här fallet, vill jag påstå. Nån form av halka på marken och/eller förarfel (sorry snuttis) lär det ju ha varit.

Vågar säga att det inte är förarfel faktiskt. Det gick så pass sakta att jag fan inte KAN ha gjort nåt fel. :)

Jag behöver delar, ok? :tuttar Dra nu i alla tåtar ni har så jag kan köra igen.

P@trik skrev:
Dom skadorna hade du fått med frame sliders oxå..
Nej. Frame sliders nullifierar gravitationen och håller alltid hojen upprätt. :3freak
Kanske inte... Men lite av skadorna på bild tre och på muttern vid baksvingen hade han nog sluppit. Förutsatt en slider monterad på svingen och ramen alltså.

IXS är sopor.

För övrigt:
Är det gängpaj i växelstaget, eller går det att gänga på kulleden igen?
Är det hål i generatorkåpan, eller bara repor?

Mattias skrev:
IXS är sopor.

För övrigt:
Är det gängpaj i växelstaget, eller går det att gänga på kulleden igen?
Är det hål i generatorkåpan, eller bara repor?

Ja, det måste verkligen vara det. Har faktiskt hört att det skulle vara dåligt men jag trodde inte att det skulle vara SÅHÄR dåligt. Usch och blä.

Alla gängor är hela.
Inget hål men det är fult? :/

[edit] Bajs. Spinning Wheel hade inte ett skit av sakerna jag behöver. :(

Hmm, har dragit ett par praktvurpor i IXS-ställ, iofs deras helställ, de har hållt ihop förvånansvärt bra..

Plåtniklas skrev:

Får du tag på ny motorkåpa köper jag den där av dig om den är billig och tät.

Plåtniklas skrev:
.

Generator kåpan kan du finslipa och måla över,beror lite på hur seriös du vill vara..

Har du bråttom med delar är ava bra ,mycket delar på hyllan och annars får dom hem fort..

Ja jag vet att ava inte är populärt.....men nöden har ingen lag..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman