24 Juli Endurance + B tävlingar MC

jag tänkte vara med och åka, är det nån som vill samåka från Skåne/blekinge /småland ? JAg har plats i bilen för en till!

marcus nilsson skrev:
kommer det att bli nån träning innan eller blir det bara kval och tävling?

Tidsschema Lördag 24/7 2004

Kvalificering 1 Stor Debutant 09.00 - 09.20
Kvalificering 1 Sport Production 09.30 - 09.50
Endurance Tidsträning 10.00 - 10.40
Kvalificering 2 Sport Production 10.50 - 11.10
Kvalificering 2 Stor Debutant 11.20 - 11.40

Lunch 11.40 - 12.40

Race Stor Debutant 12.40 15 Varv
Race Sport Production 13.20 15 Varv
Race Endurance 14.00 4 timmar
Arrangören förbehåller sig rätten till ändringar

marcus nilsson skrev:
kommer det att bli nån träning innan eller blir det bara kval och tävling?
Jag mailade Tony och frågade om det var träningen dagen innan och det var det inte, har för mig att Bike hade bokat banan.

Kanske bike kan fixa en licensgrupp! Nån mer som är med på att köra fredagen me i så fall??? ska kolla med dem imorgon
Torkel skrev:
Jag mailade Tony och frågade om det var träningen dagen innan och det var det inte, har för mig att Bike hade bokat banan.

sport skrev:
Fick ett mail från Tony om 24 Juli Endurance + B tävlingar MC.
Nu är jag anmäld :)
##Det kommer upp info under fredagen på vår hemsida, men du skall anmäla dig
till oss i karlskoga.
Fyll i en anmälningsblankett och sänd oss på fax 0586-15049 eller.
Du kan naturligtvis posta den till:

Karlskoga MF
Gelleråsen PL 103
69191 Karlskoga

Avgiften är 800 kr för B-racet, ERF kostar 1600 kr/ per team och den betalar du på PG 6044582-2 KMF/SO
Hälsningar Tony KMF/SO ##

http://www.karlskogamotorstadion.com/so/so.htm
Va komlicerat det ska va att anmäla sig då, på ERF hemsidan fanns ingen faxnummer, dessutom ska anmälan stämplas av klubben, varför då kan man undra.

Jag fyllde i Team Manager, 3 förare namn adress samt licensnummer, hoppas att det räcker så, betalde gjorde jag igår.

Nu ska vi bara hämta & sätta ihop en hoj över midsommar...

Klubbstämpel hoppas jag inte behövs, hoppade över det :rolleyes:
Faxade in min anmälan till KMF, 0586-15049.

mvh Fredrik

GSXR1100R skrev:
Va komlicerat det ska va att anmäla sig då, på ERF hemsidan fanns ingen faxnummer, dessutom ska anmälan stämplas av klubben, varför då kan man undra.

Jag fyllde i Team Manager, 3 förare namn adress samt licensnummer, hoppas att det räcker så, betalde gjorde jag igår.

Nu ska vi bara hämta & sätta ihop en hoj över midsommar...

benfre skrev:
Klubbstämpel hoppas jag inte behövs, hoppade över det :rolleyes:
Faxade in min anmälan till KMF, 0586-15049.

mvh Fredrik
Samma här och det gjorde även Lovebikarna, dock undrar man varför dom tar in 40 lag trots att endast 32-34 får starta, hela konceptet med ERF faller ju med utkvalning.

GSXR1100R skrev:
Samma här och det gjorde även Lovebikarna, dock undrar man varför dom tar in 40 lag trots att endast 32-34 får starta, hela konceptet med ERF faller ju med utkvalning.

Det där var ny info för mig. Jävligt surt om man bara får köra kvalet för sina 1600 pistoleros. Får bli träning på Åsen innan dess !!

/Fredrik

benfre skrev:
Det där var ny info för mig. Jävligt surt om man bara får köra kvalet för sina 1600 pistoleros. Får bli träning på Åsen innan dess !!

/Fredrik
Eller tillåter man 40 på banan vid ERF? någon som känner för att tugga lite med Brånalt

GSXR1100R skrev:
Eller tillåter man 40 på banan vid ERF? någon som känner för att tugga lite med Brånalt

Låter väl iofs konstigt om banan skulle svälja mer för ett ERF rejs än sprintrejs ? Eller kanske inte, man räknar kanske kallt med lite depåstopp krascher osv ...

/Fredrik

benfre skrev:
Låter väl iofs konstigt om banan skulle svälja mer för ett ERF rejs än sprintrejs ? Eller kanske inte, man räknar kanske kallt med lite depåstopp krascher osv ...

/Fredrik
ARC tillåter flera på ERF jämfört med spritrace, men 40 ekipage låter mycket på Åsens smala gokartbana :va

GSXR1100R skrev:
Men din j-l, är det utkvalning eller inte :mad:

/Förvirrad i Flen
Har aldrig råkat ut för det. Enligt Luff förra året så räknar dom kallt med att några bryter redan i början, därför tillåter dom fler på kvalet än banlicensen säger.

Nr:18 skrev:
Har aldrig råkat ut för det. Enligt Luff förra året så räknar dom kallt med att några bryter redan i början, därför tillåter dom fler på kvalet än banlicensen säger.
Det får vi verkligen hoppas, inte så kul för oss glada amatörer som inte kvalar in till R-1000 och därför satsar på ERF, skulle det bli utkvalning i ERF så får man väl börja med hyrkart istället...

Trots allt så passar ju långlopp bättre än sprintrace för min del iaf, tempot och aggressiviteten är betydligt lägre på ett ERF.

GSXR1100R skrev:
Det får vi verkligen hoppas, inte så kul för oss glada amatörer som inte kvalar in till R-1000 och därför satsar på ERF, skulle det bli utkvalning i ERF så får man väl börja med hyrkart istället...

Trots allt så passar ju långlopp bättre än sprintrace för min del iaf, tempot och aggressiviteten är betydligt lägre på ett ERF.
Aggresiviteten är likadan, tempot är likadant(de 2 första varven), men man ser till att ha snabba lagkompisar som kan kvala in oss bra :D

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back