24-25/7 Touring - Hemligt mål!

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Nu har jag bytt däck - endast för att TroLis troligen har gjort samma...

Sen ska dom väl luftas lördag - söndag....

Har int funderat på vart det ska vär...

* Roslagen runt - grill kväll hemma i trådgården - och sen bärs & girls på Hamnkrigen i Vaholm - sen mer Roslagen söndag... :fyllisar

* Tidigt upp lördag - raka spåret till Norska gränsen - Geiranger - trollstigen - sovsäck i naturen - hemma söndag natt - måndag innan Rörken? :Bugar

Tja - va ka man annars hitta på? Ta ut med båten :va

du ÄR galen GD :kocko :D men jag bangar aldrig (nästan) för lite åka så jag kan nog hänga på

Behu behu! Det låter helt underbart!
Fasiken att jag inte blir med hojj förens nästa månadskift : ( :huvet

På lördag blir det Rättvik för min del - banåkning på STOR kartingbana :banana

Lutar just nu ått alkoholfri weekend - med mängder av MC åkning..

Ska kolla i kväll hur vädret ska bli i Norge!

Annars blir det;

Samling pumpen kl. 09:00
Raka spåret till Malung
Sido småvägs spår till Sälen
Bakdörren in i Norge
Lite store mest småvägar och 1´sta fjäll tur..
Tror vi hinnar fram till Lom eller sånt...

Övernattning - stuga eller i fri natur (sovsäck är bra att ta mä!)

Geiranger
Trollstigen
Hemåttt..

Mycket körning - totalt mycket kurvor - högt cruising tempo...

Vädret avgör om det blir rutten...

kortstubina skrev:
Snyft snyft....varför jobbar gubben natt hela helgen... :huvet
låter ju hur kul som helst....

RING RING; Hallo Chefen, jag mår tyvärr inte så bra, bla., bla..... Nå men, jag hoppas att magen är Ok igen på måndag..... :va

Vi kan åka å träna lite wheelande här i närheten istället va?

WestW skrev:
Då står jag över. Trodde ni skulle på en 20-30 mil tur i detta land.

Kreuger skrev:
Vi kan åka å träna lite wheelande här i närheten istället va?.

Hey Pojker - det var ju inte en invitation till "Cirkus Sykkel!" :D

Vi vill ju köra kurvor i flera timmar (dagar) :banana

TrolTis, Jobbe & Gamle Tanten är påååååå :fyllisar

Tjaaa - nu är vi hemma igen - kul var det - tyckar...

Lämnade Vaxholm lördag morgon 08:00 - sen åkta vi faktisk till Lom, vart vi var framma kl. 21:00 och då var det bar, camping vagn och lite sömn..

Upp 06:00 - iväg 07:30, köra hela dagen och kvällen, natten - hemma i Vaxhholm kl. 04:15 - 200 mil senera..

Kul med "Super Sport" touring..

(Ok, jag kräks om någon talar om regn - och jag går hem från jobbet nu för att sova - och troligen får jag hoppa Rörken i kväll - ska upp redan 04:30 tisdag morgon och till Holland!)

Kanske vi ska hitta på en tur igen :fyllisar :lol :banana

Galne Dansken skrev:
(Ok, jag kräks om någon talar om regn - och jag går hem från jobbet nu för att sova - och troligen får jag hoppa Rörken i kväll - ska upp redan 04:30 tisdag morgon och till Holland!)

Vad hände med den danske vikingen då som välordas så mycket i andra trådar? Både jag och trollis var på rörken idag men ingen dansk så långt ögat kunde nå... nåja, danska vikingar är kanske inte så tuffa som dom tror :D

Vilken jävla åktur!!! Ni är fan galna! :kocko Sådär långt kan det inte vara nyttigt att åka! :va

Kom inte å säg att ni inte har ont i baken som fan och helst inte vill se en motorcykel på några dagar nu iaf :7peta

:D

Kreuger skrev:
Vilken jävla åktur!!! Ni är fan galna! :kocko Sådär långt kan det inte vara nyttigt att åka! :va

Kom inte å säg att ni inte har ont i baken som fan och helst inte vill se en motorcykel på några dagar nu iaf :7peta

Mmm, jo, lite trött var man allt när man kom hem. Och nej det var inte nyttigt att åka så långt, i varje fall så var jag väldigt trött dom sista timmarna. Det hade nog varit listigare att stanna och sovit en timme eller två istället för att bara fortsätta, men när man kör mitt i natten, har ont i kroppen, det regnar, är mörkt och allmänt jävligt så vill man bara hem...

Tur att jag inte kan åka på sådana turer :) Hade behövt göra ett topp-jobb på vägen på tvåtaktarn och kanske tre ventiljusteringar och vevpartibyte på motarden :D

jesper skrev:
Vad hände med den danske vikingen då som välordas så mycket i andra trådar? Både jag och trollis var på rörken idag men ingen dansk så långt ögat kunde nå... nåja, danska vikingar är kanske inte så tuffa som dom tror :D

VISSE-VASSE-SVENSKE-VÅSSE-BASSE :kocko

Jag jobbar ju bara på att bli hel-svensk, har t. ex. padlat runt i badkarret hemma.. under tiden vart Ni har padlat runt på Rörken... :yoparty

Och apropo´hemma - en liten bild på på man börjar en Super-sport´s Touring helg lördag morgon... :kär

Och apropo matt kolla TrolZia som skratter innan att han har set att den pizza han ska ha koster 160 norske kroner - utan dricka :lol

Bifogat

• Frokost.jpg
    Frokost.jpg
    105.4 KB · Visningar: 42
  • Trollispizzabar.jpg
    Trollispizzabar.jpg
    89.3 KB · Visningar: 44
Kreuger skrev:

Konstiga är att baken är nog det enda stället jag inte har ont i :va

Nästa gång jag åker till Norge ska jag ta med mig regnställ, undrar varför jag struntade i att packa det :va
Sitta på en hoj å frysa i 19h ÄR inte kul :kocko

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...