230 Volt -> 12 Volt converter??

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Trenger hjelp, jeg har en "cooler" box med 12V sigg tendare plugg, jeg vil bruke boksen innomhus och koble den til veggen, altså 230V.

Er det noen som har noen gode ideer, hvor kan jeg kjøpe converter, deler til å bygge en selv osv...?

Det haster, måste ha access til kalda dryckor på kontoret, kan melde om 28 grader celsius... :fyllisar

Azzurro skrev:
Trenger hjelp, jeg har en "cooler" box med 12V sigg tendare plugg, jeg vil bruke boksen innomhus och koble den til veggen, altså 230V.

Er det noen som har noen gode ideer, hvor kan jeg kjøpe converter, deler til å bygge en selv osv...?

Det haster, måste ha access til kalda dryckor på kontoret, kan melde om 28 grader celsius... :fyllisar

Finns lite överallt på diverse elbutiker.
Clas Ohlsson vet jag har sånna. Finns i olika prisklasser. Att bygga själv överlåter jag till någon annan.

f1valk skrev:
Finns lite överallt på diverse elbutiker.
Clas Ohlsson vet jag har sånna. Finns i olika prisklasser. Att bygga själv överlåter jag till någon annan.

jeg sjekket på websiten til C.O. men jag fann inget, hva skal jeg søke efter?

edit: mener du disse:http://www.clasohlson.se/?AFP=store/main.asp&COSID=3AB94A0E237C4ADE9CC55E471CD755EC621669&CatPath=0q112q117q618&CampPath=Eq0&NoCache=9/7/2004%209:25:16%20PM&IsCampaign=N ? 700 kr er litt dyrt, finnes det ikke noe billigere?

Last edited:
McRae skrev:
hur många ampere är den på?

det står bare: 12V 40-52Watt, men er ikke sigg tendaren 10-15 amp?

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...