23 miljarder i krispaket

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date

Kneedrag

Guest
23 miljarder i krispaket vad tycker vi sporthojare om det?

Själv tor jag inte det kommer hjälpa eller att det blir fler jobb. Vi kommer bara bli fler som kämpar om varje jobb och en härlig lönedumpning som följer av det.

jA den härringa kapittalismen var ju en jäddra flåpp, dax å gå tebax te nåt såm fungerar?????+:va :mad: :3freak :yoparty

Tycker paketet ser lite svajigt ut, de gör samma misstag som sossarna och lägger en massa möda på att trösta de som är utan arbete istället för att fixa fram jobb åt dom. Sen skulle jag gärna fått 80% av studiemedlen som bidrag när jag pluggade..

tror inte det kommer märkas , som en droppe i havet ,, nej så länge girighet flödar i vår värld så kommer vi få dras med skiten , tur att man har jobb än så länge

tror inte det kommer märkas , som en droppe i havet ,, nej så länge girighet flödar i vår värld så kommer vi få dras med skiten , tur att man har jobb än så länge

Håller med 100%.
Varför inte ge 500.000kr eller mer till varje nystartföretag inom områden som miljö, batteriforskning, m.m med exportmöjligheter .
Vet det finns människor här i sverige med ideer som är geniala som är riktigt bra men som inte vågar satsa då det är antagligen innebär personlig konkurs pga att man måste satsa allt man äger.

Nej att ge pengar till folk för att utbilda dig på att söka jobb???? suck

+ att passa på att dra igång lite byggprojekt (järnväg) men va de ska med högutbildade människor till som ändå inte får jobb ligger bortom min fantasi.

Håller med 100%.
Varför inte ge 500.000kr eller mer till varje nystartföretag inom områden som miljö, batteriforskning, m.m med exportmöjligheter .
Vet det finns människor här i sverige med ideer som är geniala som är riktigt bra men som inte vågar satsa då det är antagligen innebär personlig konkurs pga att man måste satsa allt man äger.

Nej att ge pengar till folk för att utbilda dig på att söka jobb???? suck

Vinnova har väl aldrig tidigare gett så mycket bidrag som nu? Regeringen har väl avsatt mer än någon annan tidigare regering för bl.a. forskning och miljö.

+ att passa på att dra igång lite byggprojekt (järnväg) men va de ska med högutbildade människor till som ändå inte får jobb ligger bortom min fantasi.

Ååå de bygger allt vägar,järnvägarm.m.

Bygger till Trollhättan 20 år försent ett fint dubbelspår o dubbelfilig väg 45:an. så bra när fabriken antagligen stänger.

är perfekt nu att fixa infrastruktur och annat som är svårt att få gjort i högkonjunktur så är regeringen smart nu så pumpar dom in pengar.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!