#22 Mozz kör Emiratiska Mästerskapen 2014!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vidare skulle jag vilja tacka för alla uppmuntrande tillrop och positiva saker som skrivs här i tråden! Man blir glad och laddad! TACK ska ni ha!:tummenupp:tummenupp:tummenupp:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Fan vad kul! Du lever livet, många borde lära av dej. Ska bli väldigt spännande att följa detta (och kommande) äventur!
Magiskt herr Mozz!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Mozz gör internationell karriär! Världen ligger framför hans fötter. En ny stjärna seglar upp på motorvärldens himlavalv. Allas blickar riktas mot Mellanösterns pärla - tideräkningen i Svedala stannar av i andäktig förundran över födelsen!
Nu har du väl ändå fått det om bakfoten, Allahs blickar måste det väl vara? :va
 

always honda

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
klippan
Hoj
600rr, sp1
Gott jobbat Mozz:tummenupp Är det någon i racingsverige som vet hur man snubblar snyggt på ett bananskal så är det du. God Jul o All lycka till från Skåne
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Mozz gör internationell karriär! Världen ligger framför hans fötter. En ny stjärna seglar upp på motorvärldens himlavalv. Allas blickar riktas mot Mellanösterns pärla - tideräkningen i Svedala stannar av i andäktig förundran över födelsen!

Här blir det ju nästa lite generande! Tänk om jag ramlar på sighting-lap!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nu har du väl ändå fått det om bakfoten, Allahs blickar måste det väl vara? :va
Al-ma'dirah, jag ber ödmjukast om ursäkt för mitt förbiseende!

Mozz, det kommer att gå bra, Du har Kraften med Dig vars väldiga hand bär Dig genom varje försök från de lömska små sandfållegudarna att fälla Ditt ekipage. Alhamdulillah!
 

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Majorna
Hoj
nada
Hmm undrar om raggarkungen från Bua har flyttat tillbaka till Dubai.. Kunde ju vara en bra svensk kontakt.. Lokal oxå jue :tummenupp han var utställningsansvarig för wheels & wings innan.. Du kanske känner han. Vet att han hade planer på det.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
En anledning till att kanske inte tidningarna tagit upp det är att det är lite lång tid kvar? Du ska se att i Februari när det är idetorka så kanske de plockar upp det. Två tips har jag dock:
1. Skicka med en frän bild
2. Skicka fler varianter av pressreleasen, en lite kortare och en lite längre (journalister är lata)

Å du, Lycka till som fan!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
En anledning till att kanske inte tidningarna tagit upp det är att det är lite lång tid kvar? Du ska se att i Februari när det är idetorka så kanske de plockar upp det. Två tips har jag dock:
1. Skicka med en frän bild
2. Skicka fler varianter av pressreleasen, en lite kortare och en lite längre (journalister är lata)

Å du, Lycka till som fan!

Jag är hemma i Norrbotten och har precis läst morgontidningen (NSD) och är därför än mer övertygad om att hela den svenska pressen ingår i en stor konspiration mot alla former av motorsport.

NSD har nämligen rankat årets idrottsprestationer utförda av norrbottningar. Vi har inte mycket, men vi har i alla fall två av världens bästa skotercrossåkare (båda är heltidsproffs, den ena bland de bästa i USA, den andra tveklöst bäst i Europa) samt en svensk mästare i rallycross. Av NSD rankas deras prestationer som 13, 18 och 24... Efter ett antal tveksamt vältränade kvinnliga fotbollsspelare som parkerade i den absoluta botten av deras allsvenska, en skidåkare som hör och häpna "lyckades ta en landslagsplats" (i ett landslag med 30+ personer...), en manlig division ett spelare i fotboll och en manlig konståkare "som lyckades ta sig till EM"...

Allvarligt, jag tror att du kommer att få svårt att nå fram i dagspressen. Det räcker i alla fall inte med att bara skicka din egen pressrelease. Du måste själv ta reda på vilken murvel som kan tänkas vara mest intresserad (minst ointresserad...?) av din historia och sedan fokusera på denna person. Med telefonterror och personliga besök. Spela alla kort. Dra historien om oljebolagens reklampelare. Dra historien om en pensionsmässig, utfattig folkskollärare som nu blir proffs i Arabien...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Allvarligt, jag tror att du kommer att få svårt att nå fram i dagspressen. Det räcker i alla fall inte med att bara skicka din egen pressrelease. Du måste själv ta reda på vilken murvel som kan tänkas vara mest intresserad (minst ointresserad...?) av din historia och sedan fokusera på denna person. Med telefonterror och personliga besök. Spela alla kort. Dra historien om oljebolagens reklampelare. Dra historien om en pensionsmässig, utfattig folkskollärare som nu blir proffs i Arabien...

Jo, jag är övertygad om att du har rätt där. Och därför har jag inte skickat ut detta till dagspressen heller. Det var lite skämtsamt som jag formulerade ingressen, den press jag skickade min "pressrelease" till var BIKE då jag hade en förhoppning att den skulle kunna hamna som en nyhet hos dem. De tyckte dock att den var för "smal" vilket jag kan förstå.
Lokaltidningen är dock på och ska göra en grej på detta lite närmare racet. :tummenupp

Annars tror jag du är HELT på rätt spår i det att du tycker jag ska framhålla min ganska så unika position som "pensionsmässig, utfattig folkskollärare som nu blir proffs i Arabien" (en sanning med modifikation men det vet ju inte de!) då det är en story som funkar. Jag vet, för det är ju den storyn jag drar när jag raggar support på lokalnivå.

Hmmmmm… istället för att bli fet på julmat ska jag tammefan göra något åt det! Yepp, will do! Och så ska jag såklart göra som du säger Klotgren, och skicka med bilder! Och två versioner av releasen!!

Thanx!:tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag säger till dig som till andra klienter - may the damping force be with you...
Indeed Sir, the benifits of a certain amount of DAMP is not to be neglected in these circumstances...
 
Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
En anledning till att kanske inte tidningarna tagit upp det är att det är lite lång tid kvar? Du ska se att i Februari när det är idetorka så kanske de plockar upp det. Två tips har jag dock:
1. Skicka med en frän bild
2. Skicka fler varianter av pressreleasen, en lite kortare och en lite längre (journalister är lata)

Å du, Lycka till som fan!

Å här kan du ju posta till också http://news.cision.com/se/svemo---svenska-motorcykel--och-snoskoterforbundet
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hmm undrar om raggarkungen från Bua har flyttat tillbaka till Dubai.. Kunde ju vara en bra svensk kontakt.. Lokal oxå jue :tummenupp han var utställningsansvarig för wheels & wings innan.. Du kanske känner han. Vet att han hade planer på det.

Hmmmm…. Vem är detta?
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top