-

Om inte swedie hade på oklara grunder tagit bort möjligheten för mig att ha en undergrej under mina inlägg hade jag sparat denna tråd som den gnälligaste ever.

Fenomenet "hyra lackbox" existerar faktiskt och istället för hjälp eller tystnad får trådstartaren ett gäng magsura "stackars lackboxägare" kommentarer blandat med ren skit. Skärp er förfan det är ändå högtid oavsett om just de som agiterar obegripligt inte får ligga ordentligt....

Ursäkta, men vad är det för tips du ger mig egentligen? Speciellt du som lackerare borde veta att om man lackar själv i sitt garage kommer det damm och dylikt på lacken innan det hunnit torka= fail. Riktigt oproffsigt!
Sen att påstå att alla är amatörer bara för att du råkat ut för två stycken slarvpellar känns även det rätt magstarkt. Har du ens tänkt tanken att det faktiskt finns proffs därute som inte har tillgång egen utrustning?
Jaha..
Och hur vet utlånaren att det är ett pro han lånar ut till??
Jag är bara en glad amatör som under några decennier lackat lite till och från alltifrån modellplan till bussar (mycke färg...) Oftast med rätt lyckat resultat. Nu står fyra/fem hojar och väntar.
En sak har tiden lärt mig:
Var inte för snäll, det kostar bara dig tid och pengar. - Tyvärr är det så, en erfarenhet som mina 20år i Fjollträsk förstärkt.
Om du nu tog mina enkla förslag lite FÖR bokstavligt, så var det väl jag som uttryckte mig för klumpigt...ursäkta.:Bugar.

Last edited:
Heeeeeell no att vi skulle låna ut våran box/utrustning till någon utomstående amatör,å d säger jag inte för å vara elak,dessutom blir d billigare å lämna iväg dom till nån som kan :tummenupp

Känns som en och annan skulle behöva se "Pay It Forward" ett par gånger.

Hoppas du lyckas hitta en lackbox.

Nån som vet nått ställe i sthml som hyr ut?

Bygg en egen, du behöver inte bygga den på en permanent plats utan en som går att montera ner och upp när man behöver det.

Behöver inte sluta dyrt, och de pengar du lägger ut får du igen genom småjobb till andra som behöver hjälp.

du kan säkert få hjälp med dett viktigaste här.
http://lackering.forum24.se/lackering-about1687.html

reglar är inte dyrt, sedan kan väggarna vara av skyddsplast, två fläktar en för in och en för ut och en massa silvertejp. Och bra lysen är inte heller fel. Kanske finns det några billiga xenonlampor på nätet att beställa hem från kina.

GOD JUL!

Last edited:
Varför erbjuda mig en offert för 5000kr när jag precis sagt att jag inte tänker lägga ut så mkt pengar på ny lack? :confused:

Och nej, jag jobbar inte, pluggar precis som dig:död

Jag PM:ade dig innan jag läste det.....

Är ju helt fantastiskt vad folk motarbetar en här...Good Work! :tummenupp
Dock så är jag fortfarande enbart intresserad av ställen i Uppsala så varken Haninge eller Jönköping hade vart aktuellt hursomhelst :D

Tycker att det är mycker gnäll och skit rent allmänt på SH och att man hellre gnäller än hjälper..... :huvet

Om man vill gnälla, gör det i en tråd som är avsedd för det och finns det ingen sån, STARTA EN EGEN DÅ!

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back