210 i munstycke?

wezter

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha DT125R
Hejsan Alla 125:a folk!

Jag lossade förgasaren idag på min Yamaha DT125R-05 och ville veta hur stort munstycke jag hade.
Jag kollade på munstycket och såg siffrorna 210 (hojjen är original 28mm förgasare).
I mina öron låter det väldigt stort men kan det vara rimligt?
Någon som vet på ett ungefär va ni har på era hojjar?



:pannkyss //Erik
 
Kan kanske vara smart o säga vad det är för märke på förgasaren, då alla olika märken definerar storlekarna olika. eller vafan man säger:huvet

alltså ett dellorto strl 185 är inte lika stort som keihins 185..
 
Jag har en dellorto phdh 28 bd (nördigt men jag kan namnet) på den satt 122 som original
 
2877876 Jag har en dellorto phdh 28 bd (nördigt men jag kan namnet) på den satt 122 som original
Är det sådan skillnad på PHBH och PHDH alltså. :va För PHBH sitter det på crm:en och den har 142 i munstycke.

Till trådskaparen som Kiel har sagt så har mikuni väldigt höga siffror på sina munstycken så det stämmer nog bra. :tummenupp Annars skulle den blöddrat förjävla mycket om det hade varit en Dell'orto förgasare på org cylinder. :hihi
 
Exakt vilken storlek på munstycket jag hade i min DT kommer jag inte ihåg, en bit över 200 var det iaf... 210 låter med andra ord rimligt.

Edit: I verkstadshandboken står det att man skall ha 210 i en ostrypt DTR. Sehr gut alltså.
 
Last edited:
Är det sådan skillnad på PHBH och PHDH alltså. :va För PHBH sitter det på crm:en och den har 142 i munstycke.

Till trådskaparen som Kiel har sagt så har mikuni väldigt höga siffror på sina munstycken så det stämmer nog bra. :tummenupp Annars skulle den blöddrat förjävla mycket om det hade varit en Dell'orto förgasare på org cylinder. :hihi

Oj..skrev jag phdh? Jag menade phbh...trodde jag hade lyckats hålla isär dem. Men hur som helst så hade jag 122 som original...nu har jag ett uppborrat 92 munstycke som jag hittade på jobbet i...ingen aning hur stort det är, men större än 122 är det och den går riktigt bra. :D
 
Back
Top