21 eller nu?

HerrSkåning

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
kawasaki
Hej allihopa! Har tänkt länge på att ta mckort men aldrig blivit av med ekonomi, tid m.m Men nu ska jag ta hel**et så man kan ut och köra. Men är 20 år nu, och tänkte först att ta kortet i sommar/höst och köpa cykel till nästa säsong eftersom jag inte har råd med båda grejorna denna säsongen :(

Sedan efter att tillbringat skrämmamde antal timmar att läsa på ert fina forum så känns min förra logik vara knas. Kanske bättre att ta kortet så tidigt som möjligt nästa säsong (fyller 21 i jan) och köpa motorcykel lite innan på vintern då priserna är lite snällare... Låter detta bra? Kan ju också tillägga att jag har ingen erfarenhet med motorcyklar förutom lite moppekörning som alla andra. Däremot har jag haft B kortet i snart 1,5 år och kör MÅNGA mil per år, så det kanske hjälper något (förutom att lägga halva lönen på bensin)..

Skulle gärna få höra lite av era åsikter om ni är så snälla och luftar era samveten :pannkyss

Som det ser ut från staffanstorp så kör du redan kavaskaki
Men att köpa mc i viner låter klokt.. men sen å andra sidan så e de frågan om du klarar av o vänta..

Om du ändå inte tänker köpa ngn hoj i år så kan du ju ta lite körlektioner och sedan köra upp nästa år så att du får obegränsadbeörighet direkt. Alternativ två är att köpa en gammal cb 750 eller ngt liknande och öva med i sommar och sen köra upp nästa vår eller alt. tre köp en mellan hoj och kör upp i sommar/höst. Om du väljer alt tre kan du ju alltid köra upp i vår igen om du vill ha obegränsat. :) Lycka till hur det än blir.

Måste vara Sveriges snabbaste forum :hihi

Som det ser ut nu så ska jag kolla runt på lite olika skolor om pris och sedan skriver in mig i höst så man kan läsa lite teori.. Har troligen glömt all teori från B-kortet, måste i så fall bero på alla sena lördagskvälar nere i baren :fyllisar
Sedan ska jag testa köra lite med bekants mc (vågar inet säga märket) bara för att känna på känslan lite..

Sedan köpa cykel i vinter så man kan börja småpilla på den lite o ta kortet så fort herr snö och fru is har försvunnit!

Tackar för de snabba svaren!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...