21.30 Bosse Bildoktorn i 2:an

eus skrev:
Man kan ALDRIG ha för mycket verktyg

edit: en lufttrycksmätare kostar väl en 50:- i runda slängar
Inga Hiltimaskiner vi pratar om
Iof är det inte mycket pengar, men många bäckar små....
I tidigare program skulle man ju ha en manick så man kunde klämma ihop en stötdämpare på en bil.

Han e störtskön :rofl
Kan mer än mig iaf :tungan

vågen skrev:
Han e störtskön :rofl
Kan mer än mig iaf :tungan

Han borde mecka mer med nyare sportbilar eller motorcyklar för att väcka mitt intresse. Det tråkigaste som finns e hans historielektioner om svenska/engelska klassiker med mera.

Biifer skrev:
När han pratade om lufttrycksmätaren blev det nästan för mycket. Hur mycket verktyg ska man ha egentligen? Man klarar sig enligt honom inte alls utan ALLA verktyg. Killen skrämmer ju bort vanligt folk. :fatta!

Arbetsskada, har man varit mekaniker hela livet så tycker man nog att alla verktyg är guld värda!

Visst är det bra med verktyg, men en medelsvensson använder sällan alla desas verktyg. Bosse rekomenderar ju också en hel rad utav olika sprayer man måste använa! Det är radioantenner som fassnar, lås som smörjs, helst 2-4 gånger på per år.

Gulsnabbtrajja skrev:
Varför mekar han aldrig hojjar? Man lär sig så mycket varje gång.
Numer kollar jag alltid om jag har ett råttbo i luftburken eftersom det tydligen är ett vanligt problem... :rofl
Låt snorisarna gnälla, dom är rädda att smutsa ner sina händer, pappa betalar ändå servicen på nyrettan :tungan

Kul att någon vågar bjuda lite på sig, det är la inget fel på det :fatta!
Även om jag är utbildad bilmeck så har jag lärt mig en del tipps å trixs av gubben och det är jag nog inte ensam om.
Gillar man inte hans program kan man lätt fixa det med ett enkelt knapptryck :fakta

Jag kan inte se på honom. Gubben är ju vansinnig! Han skrämmer småbarn och när han inte har rent uppåt väggarna fel kommer han med värdelösa tips på icke existerande fel. Han hör hemma i ett skitt garage på skoböjden där han kan laga traktorer och harvar till bonden Jansson!

Jag stålsatte mig och såg tio minuter på ett program för nån vecka sedan när han bytte bakvagnsbussningar på en BMW 5-serie. Han eldar på med en superineffektiv gasolbrännare och lyckas sätta fyr på rostskyddsgummimassan, trots att han varnar för att inte göra så. Han kletar in bussningen med ATFolja och säger att det är det bästa för att inte lösa upp gummit. Att han blir helt svart på handen när gummit smälter av den cancerogena oljan verkar han inte märka.. Sedan när han pressat upp busssningen med en växellådsdomkraft så han håller på att välta bilen av lyften så har han mage att säga "sådär -så ska det se ut!". Han verkar missa (vilket syns tydligt från TV-soffan, även på svagt håll och med långa ögon!) att bussningen ska pressas in ytterligare 15mm för att sitta som den ska. Istället skruvar han glatt ihop skiten så att hela bakvagnen sitter i spänning och dessutom snett!

Jag var tvungen att slå över för att ha nån sinnesro kvar i kroppen!

Förbjud det jävla programmet, han är ju farlig! Tänk om nån verkligen tar honom på allvar och följer hans råd! Ska jag reda upp den jävla soppan han ställt till med?!?

Urk!

För mig är han en pajas bara och det är väl det folk vill ha.
Stod någon rakt upp och ner och hade ett helt seriöst mekprogram så vore det väl nerlagt vid det här laget.

Tyvärr så tycker jag han ofta tar för lätta genvägar och låter som om ett visst problem alltid är just det felet.

Tror nog att han vet vad han gör.
Däremot så vet inte han/dom som klipper ihop programmen ett skit om
bilmeck och då kan det se halvfärdigt ut.

BMW R90s skrev:
Tror nog att han vet vad han gör.
Däremot så vet inte han/dom som klipper ihop programmen ett skit om
bilmeck och då kan det se halvfärdigt ut.

tja det kan mycket väl vara redigerat så där.
Men tyvärr har jag hört radioprogrammen med och de låter ju likadant så man vet ju inet vad man ska tro :confused:

Klart gubben kan skruva, men alltså det är aldeles för konstiga ideér och lösningar i bland helt enkelt, ingen kan alla bilar och kan svara så tvärsäker som han kan låta på nån fråga nån ringer in om ett problem.

Men som sagt pajaskonster går hem.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back