20mil med "slicks" ?

viklund

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR - såld
En liten fråga. Jag tänkte ställa av min hoj om någon vecka. Har inte använt den på månader, kan va pågrund av att jag inte har orkat bytta däck.

Bakdäcket har precis blivit "slicks"

Och Hojen står alltid vinter hos mina föräldrar garage. problem är att det ligger cirka 20mil bort.

Hur långt tror ni att man kan köra?

Vet inte hur det är med däck, ska det inte synas ett slitage lager efter ett tag.

Inge rolig med utgift på 3500:- som man inte får någon nytta av.(på ett tag iallafall)

Tror inte de e några större problem o köra "hem" på de däcket.. så länge du inte kör som fan.. så länge inte corden har kommit fram än så e de nog bara o köra..

Ta det försiktigt om det är blött, inte för att det inte finns något mönster, utan för att gummit brukar vara rätt kass när det är så schletet..

Tack, tycker det är livsfarligt när det är blöt med ett "inkört däck" också

Spinner ju hela tiden... kan ju vara för att det är en Suzuki och dom är ju kända för att ha mycket "PoWeR" :D

viklund skrev:
En liten fråga. Jag tänkte ställa av min hoj om någon vecka. Har inte använt den på månader, kan va pågrund av att jag inte har orkat bytta däck.
En riktig entusiast alltså! :)

Nä kan man väl inte säga, 4veckor semester i spanien, sen massa jobb, körde någon gång då. sen kom tjejen jag träffa i spanien på besök, har varit här 6 veckor nu tror jag det blir. så får väl säga att kärlek har tagit bort från hojåkandet.

Sen har man inte haft sånt jättesug när det har hänt så mycket den här sommarn :(

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back