2026 Motul Grand Prix of Japan

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

MotoGP 2 – 4 Oktober Motul Grand Prix of Japan​

Mobility Resort Motegi​

För Moto3 blir Japan intressant. Kommer Maximo Quiles ta hem VM titeln redan i Japan ?
Kommer Pedro Acosta med nyfixad KTM motor segra i MotoGP i Japan också ?
För annars ser det ut som Ducati kommer vinna om man ser på resultatet 2025.
Eller kommer Jorge Martin lyfta sig i håret på Motegi 2026 ? 2025 tog JM 0 (Noll) poäng.
På Söndag morgon 4 Oktober vet vi.
1790415389834.png
Några tider
1790415834431.png

Tidsomställningen (?) tycks tagit hårt på Teamen,
Bara 3 tider efter 11 minuter .... resten avvaktar med gå ut på banan.
Nej läggdags för mig med.
1790906339087.png

Har Loris Capirossi verkligen rätt kvalifikationer för att sköta absolhinken?

Vad var det som gick sönder på Oguras cykel? Mycket rök, men det lät som att motorn gick.

Vore så gött om JM tar hem racet (och mästerskapet)!
Bez har verkligen gjort det besvärligt för sig men är den som jag hade önskat hade fått titeln i år. Tveksamt om han någonsin kommer få lika bra möjligheter igen som detta året.
Hade varit trevligt om aprilia skulle kunna få göra nya mästerskapsstickers på sina hojar nästa år men ser hellre att Bez hjälper till med det än JM.

Väldigt tight i Practise, Mellan Alex M 1:a och Johann Zarco 10:a 0,574 sek.
Och så fortsätter det 11 till 18:e Jack Miller 0,917 sek efter Alex M.
Och Pedro Acosta ligger 2:a.
Ska Pedro klara att med nyfixade KTM motorn segra också på Motegi ?

Kan någon förklara för mig varför KTM de fick bryta upp motorn?
Normalt får man ju inte bryta plomberingen och öppna den. Men dom fick dispens och godkänt av dom konkurrerande tillverkarna. Och det var ju också en fara för konkurrenterna som tex när Alex smällde in i Pedro då Pedros motor havererade. Så tolkade åtminstone jag det och har jag fel får någon med bättre koll rätta mig.

Hej Peter😊

Millers stoppie med Rins på bönpallen! ⭐🤩😅
Nästan mest imponerad av ingenjören som konstruerat cutsen på M1an, för såvitt jag vet är det en viktoptimerad monocoque-konstruktion som är både självbärande och aerodynamisk kåpa?Att den håller för stoppie med Rins bakpå utan att klappa ihop trodde jag inte…

Normalt får man ju inte bryta plomberingen och öppna den. Men dom fick dispens och godkänt av dom konkurrerande tillverkarna. Och det var ju också en fara för konkurrenterna som tex när Alex smällde in i Pedro då Pedros motor havererade. Så tolkade åtminstone jag det och har jag fel får någon med bättre koll rätta mig.

Hej Peter😊
Skapligt ändå att de kunde komma överens om en sån sak… Speciellt om Pedro kommer rota sig i toppen nu med en cykel som faktiskt håller!

Hej Thomas. 😊 Det var inte igår. 😊 Typ 20 år sedan sist?

Skapligt ändå att de kunde komma överens om en sån sak… Speciellt om Pedro kommer rota sig i toppen nu med en cykel som faktiskt håller!

Hej Thomas. 😊 Det var inte igår. 😊 Typ 20 år sedan sist?

Ja det måste vara runt 20 år sedan nu. Jag var ner till Bollnäs i våras och köpte Olles MV. Han var sig lik.

Hej Peter😊
Utmaningen med att försöka undvika att Alex eller andra smäller in i Pedro verkar inte löst.
Alex gjorde om det senast idag ! :huvet

Inte illa presterat av en som var slut för flera ar sedan och dessutom sin vana trogen utvecklat sönder ytterligare en hoj sa att även han själv inte kan hantera den längre................behövs det fler bevis att det finns ett parallellt universum? :tummenupp

Utmaningen med att försöka undvika att Alex eller andra smäller in i Pedro verkar inte löst.
Alex gjorde om det senast idag ! :huvet
Alex m glömmer som så många gånger förut bort att han inte är sin bror och påbörjar manövrar han inte kan slutföra, och tar med sig andra förare i fallet.

Marc gjorde allt rätt idag, trots att däcksstommen inte skulle passa Ducatin. Martin och Bez var väl inte riktigt där men ändå fall framåt med 3e (om än på håret), 5e och 6e plats på en bana som Aprilia inte varit särskilt starka på tidigare.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu