2026 Liqui Moly GP of Germany

Dom kommer från vår vänster och slide'ar runt kurvan, växlar och försvinner ner för backen liggande runt kurvan. 😍
Man ser inte på tv'n hur kuperad banan faktiskt är. 😊
J@vlar vad det går!
Två jubel på läktaren, ett när Miller kör in på samma som Marc, ett när Marc tar snabbast varv.
View attachment 530414
Glömde min huvudbonad hemma så fick köpa ny. 😁
Perfekt! Då vet vi vem som vurpar bort sig i helgen 😃

Ankerberg skulle du ju tagit ikväll. Fredagen brukar vara bästa festen på alla MotoGP jag varit på. Många skärper sig lite på lördagen, för de vill faktiskt orka upp och se racet på söndagen 😂

Ankerberg skulle du ju tagit ikväll. Fredagen brukar vara bästa festen på alla MotoGP jag varit på. Många skärper sig lite på lördagen, för de vill faktiskt orka upp och se racet på söndagen 😂
Ja, ville dit men damen ville shoppa...
Gungor och karuseller. 🙄

Sitter och ser P i efterhand och slås av hur farten och hur kuperad banan är verkligen inte kommer fram i rutan.
Måste nog besöka allas banor. 😁

Såg live hur Morbidelli cruisade i kurvan vid oss och fick några vinkningar av Acosta.
Fick Morbi något straff?
Att Mir kraschar och Morbi cruisar är väl nästan ett givet i varje race...🙄

Tillfällighet som smygpunka, fel på lufttryckmätare eller kör JM en "utvecklad" Yamaha ????
Eller kör JM Qvartens 2025:a som Qvarten kom 3:a i Sprint med 2025 ?????
Ingen annan yamahappy i närheten av den tiden heller. Fel på transpondern? :D

Sitter och ser P i efterhand och slås av hur farten och hur kuperad banan är verkligen inte kommer fram i rutan.
Jag var på väg att fråga hur brant den där backen EGENTLIGEN är... POV-kameror plattar ju ut ännu mer än tv-sändningar.
Jmfr med nåt i sthlm?

Ingen annan yamahappy i närheten av den tiden heller. Fel på transpondern? :D

Jag var på väg att fråga hur brant den där backen EGENTLIGEN är... POV-kameror plattar ju ut ännu mer än tv-sändningar.
Jmfr med nåt i sthlm?
Oj, Stockholm...
Typ nästan som backen om man kommer från Medborgarplatsen och ska ner mot Slussen.
Det var ett tag sedan jag gick där så någon får rätta mig om jag har fel.
Men det är rejält nedför innan kurvan. 😊

Såg live hur Morbidelli cruisade i kurvan vid oss och fick några vinkningar av Acosta.
Fick Morbi något straff?
Att Mir kraschar och Morbi cruisar är väl nästan ett givet i varje race...🙄
Första gången jag var där för 20+ år sedan så hade jag spelat något gammalt spel på 486:an där banan fanns med. Blev helt chockad över höjdskillnaderna. Nu kan jag ju se dem när jag varit där. Men samma sak hände härom året när jag var i Österrike. Något helt annat än det man ser på TV. Ger verkligen en extra dimension hemma i soffan att ha besökt etablissemanget 😃. (Mugello är ett tips när du planerar för nästa år, magiskt. Ja och shopping finns för de närmaste också)

Sent tips.
Mir och Bagnaia vidare till Q2.
Edit: so close

Sprint
MM
Alex
Raul

Race
MM
DiGia
Ogura

Last edited:
Så avslutade Marc M Q2 med att putsa några 100-dels sekund från Fabio Di Giannantonios tidigare absoluta varvrekord. ! Om jag fick det rätt ? :rodnar
Och fick dessutom med supergod insats av Alex M , AM som 2:a i Q2 :)
1783767288055.png

Last edited:
Bez måste opereras, så tävlar inte denna helg. Fasen vad trist.
Och får nästan 4 veckor till Rehab ! :)
Rätt tidpunkt för operation när nästa Racehelg börjar fredag 7 Augusti på Silverstone.
Bil eller flyg till Sassuolo där doktor Porcellini jobbar? Jag gissar på Fly + Bil ....

Last edited:
Om Soft framdäck bara klarar ett helvarv i maxfart (inte två hela varv på Sashsenring) blir det då Medium framdäck i Sprinten ? Eller ?
Tyckte det så ut som 1.a startled körde Hard fram ocg Soft bak.

Last edited:
Det skulle ha funnits någon raksträcka på banan så det går att köra om.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back