2025 Motul GP of the Netherlands

Kan ingen be de brittiska kommentatorerna att vara tysta under framträdandena? Hellvette så ohyfsat.
Prova dra ner ljudet eller stänga av det. Har själv alltid ljudet avstängt med hund hemma.
Hund missförstår lätt och hjälper till (skäller) om den tycker ljudet från datorn är värt att skälla till.

Bez levererade igen. Lät på intervju innan race som att aprilia är beredd att gå hela vägen till domstol gällande JM. Deras case stärktes idag. Hoppas att Aprilia går vidare om inte JM pudlar.

Prova dra ner ljudet eller stänga av det. Har själv alltid ljudet avstängt med hund hemma.
Hund missförstår lätt och hjälper till (skäller) om den tycker ljudet från datorn är värt att skälla till.
Hur ska jag höra framträdandena bättre av att sänka ljudet?

Bez levererade igen. Lät på intervju innan race som att aprilia är beredd att gå hela vägen till domstol gällande JM. Deras case stärktes idag. Hoppas att Aprilia går vidare om inte JM pudlar.
Och aprilias 'aero' ovanför bakhjulen för att göra den "mer svängvillig" var ju något nytt såvitt jag kan förstå. (vingarna 'bakom knäna')
marco-bezzecchi-aprilia-racing.jpg

Jag skulle behöva en förklaring på hur det fungerar men det lär väl Aprilia inte vara så ivriga att dela med sig av. :D

Last edited:
Elske Dewall kan väl funka även i Stendöva Gubbars Förening men kören i svarta skjortor dög bara till att lyssna på. Ifall de nu inte envisats med att tjattra och intervjua Miller samtidigt. Idiotiskt, det blev varken hackat eller malet.
Ja märkligt och nog ett nytt påfund. Jag vill minnas att de brukar hålla tyst under uppträden.

Och aprilias 'aero' ovanför bakhjulen för att göra den "mer svängvillig" var ju något nytt såvitt jag kan förstå. (vingarna 'bakom knäna')
marco-bezzecchi-aprilia-racing.jpg

Jag skulle behöva en förklaring på hur det fungerar men det lär väl Aprilia inte vara så ivriga att dela med sig av. :D
Trycker ner bakhjulet mot marken så hojen vid snabba höger - vänster eller vänster - höger så Aprilian i varje fall har Ett hjul med kontakt med asfalten ? Se fotot ovan.
:va
Aliihopa har väl idag vingar baktill, Aprilia enda med vingar på sidorna baktill också ?

En annan fundering.
Med Alex M gissningsvis unfit for MotoGP 1 till 6 månader framåt
(gissning från mina brutna händer , vänster 1 mån., höger 6 mån. innan jag kunde börja träna)
så skulle MM med nuvarande försprång vara mästare efter Australien med 3 lopp kvar.
Men bara 10 lopp körda och 12 lopp återstår. Kommer MM fortsätta bygga på försprånget i nuvarande takt så kan VM vara klart efter Japan eller ?
Vad tror ni ?

En annan fundering.
(gissning från mina brutna händer , vänster 1 mån., höger 6 mån. innan jag kunde börja träna)
så skulle MM med nuvarande försprång vara mästare efter Australien med 3 lopp kvar.
Men bara 10 lopp körda och 12 lopp återstår. Kommer MM fortsätta bygga på försprånget i nuvarande takt så kan VM vara klart efter Japan eller ?
Vad tror ni ?
Kollade pa Bet365 för ett par veckor sedan, om jag inte minns fel var oddset pa MM som slutsegrare 1,04......
Med Alex borta ar det bara en krasch med skada som följd som gör att MM93 missar sin nionde titel.
20 Sprint / race körda, 15 vinster (17 pallplatser). Dominansen ar total.....men vildhjarnan har ju stallt till det för sig tidigare.

En annan fundering.
Vad tror ni ?
Kollade pa Bet365 för ett par veckor sedan, om jag inte minns fel var oddset pa MM som slutsegrare 1,04......
Med Alex borta ar det bara en krasch med skada som följd som gör att MM93 missar sin nionde titel.
20 Sprint / race körda, 15 vinster (17 pallplatser). Dominansen ar total.....men vildhjarnan har ju stallt till det för sig tidigare.
Det har väl i princip känts så från start att bara Marc kan hindra Marc från titeln. 🏆

Så tråkigt nog kommer det antagligen inte vara någon spänning i de e-4 sista loppen. 😟

Trycker ner bakhjulet mot marken så hojen vid snabba höger - vänster eller vänster - höger så Aprilian i varje fall har Ett hjul med kontakt med asfalten ? Se fotot ovan.
Aliihopa har väl idag vingar baktill, Aprilia enda med vingar på sidorna baktill också ?
Så högre tryck på bakhjulet skulle göra den "mer svängvillig" ?
Enligt expertkommentatorerna på sändningen var det både nytt för Assen och unikt för Aprilia och skulle göra hojen "easier to turn" (om mitt minne stämmer)
#fwiw #ihavenoidea

Så högre tryck på bakhjulet skulle göra den "mer svängvillig" ?
Enligt expertkommentatorerna på sändningen var det både nytt för Assen och unikt för Aprilia och skulle göra hojen "easier to turn" (om mitt minne stämmer)
#fwiw #ihavenoidea
Så Aprilian i varje fall har Ett hjul med kontakt med asfalten ? skrev jag.
För på fotot du visade var bara bakhjulet i marken.
Det går inte att svänga om båda hjulen är i luften.
Prova själv !

Det måste ju handla om att balansera ut downforce mellan hjulen. På en mc är det lättast att skapa downforce på framhjulet eftersom vindflödet på spoilern bakom sadeln störs av föraren. Därför blir den inte lika effektiv sim vingarna fram som har fritt flöde.

KTM fast nog inte sett det på ett tag körde på vingar ala Batman från bakskärmen

Så Aprilian i varje fall har Ett hjul med kontakt med asfalten ? skrev jag.
För på fotot du visade var bara bakhjulet i marken.
Det går inte att svänga om båda hjulen är i luften.
Prova själv !
Jag läste det som att du föreslog att downforce bak skulle ge svängvillighet samtidigt som du drev med att de tydligen har svårt att hålla hjulen på marken.
Jag menade inget illa med att, uppenbarligen, missförstå dig.
#fwiw

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...