Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lugna ner dig nu, Toprak kommer nästa säsong.Tur att det finns spännande moto2-race att kolla på också för motogp blir ju bara mindre och mindre intressant för varje år.
Det här är intressant. En av dagens populäraste motorgrenar är dragracing. Enkel, behövs bara en raksträcka. För hållande vis säker, det gäller ”bara” att klara av köra fordonet rakt fram och att bromsarna fungerar. ”Bankörning” är mycket farligare av det skälet att klarar fordonet inte kurvan lämnar det asfalten och ska det då fortfarande vara säkert behövs stora avåkningszoner.Mat Oxley och Peter Bom håller med dig:
”MotoGP is not worthy of this track”, en ”gokartbana”.
Tur att det finns spännande moto2-race att kolla på också för motogp blir ju bara mindre och mindre intressant för varje år.
En av dagens populäraste motorgrenar är dragracing. Enkel, behövs bara en raksträcka. För hållande vis säker, det gäller ”bara” att klara av köra fordonet rakt fram och att bromsarna fungerar.
Nej, men skippa nitrometanen .....Jag har följt sporten professionellt i 28 år och privat lite längre än så och jag börjar vara av samma åsikt. Nu är det tamejfan sömnpiller-varning...
Har du tagit i beaktande att vissa former av dragracing bär med sig upp till tre jeepdunkar med nitrometan...?
Att ha tight höger-vänster efter varandra såg lite obehagligt ut igår.
Ja, det är imponerande att ha kalenderns långsammaste bana men som samtidigt är livsfarlig. Idiotisk utformning på den chikanen.Att ha tight höger-vänster efter varandra såg lite obehagligt ut igår.
Ja, det är imponerande att ha kalenderns långsammaste bana men som samtidigt är livsfarlig. Idiotisk utformning på den chikanen.
Hmm är det några större problem med Nitrometanen än Bensinen ?
Jag är som vanligt lite motvalls.Jag har följt sporten professionellt i 28 år och privat lite längre än så och jag börjar vara av samma åsikt. Nu är det tamejfan sömnpiller-varning...
Har du tagit i beaktande att vissa former av dragracing bär med sig upp till tre jeepdunkar med nitrometan...?
Är det några praktiska problem. I tävlingsverksamheten. Med Nitrometan. För allt kan missbrukas. Så småningom kom utredarna fram till att det var uthälld bensin i källaren(?) som hade förgasats och bensin luftblandningen hade antänts, kanske av ett trapplyse,Förutom att nitrometan bär med sig eget syre och i lekmannatermer är åtta gånger mer explosivt…?
Är det några praktiska problem. I tävlingsverksamheten. Med Nitrometan.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|