2023 KTM 890 Adventure

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu med Demo mode och Pay to Ride där du får ett smakprov på alla saker du får med hojen och sen får betala för att kunna använda dem....
:tummenner
 
Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Om detta pay per driwe fortsätter kommer nog äldre körglada fordon öka stadigt i pris. För inte fasen köper man ett nytt fordon för att sedan prenumerera på det man köpt.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Om detta pay per driwe fortsätter kommer nog äldre körglada fordon öka stadigt i pris. För inte fasen köper man ett nytt fordon för att sedan prenumerera på det man köpt.
Det är det nya verkar det som för BMW har börjat med det iallafall på funktioner som rattvärme/stolsvärme osv funktioner nu att dom finns men funkar bara om man betalar för tjänsten-visserligen bilsidan men nu har ju krm börjat med tvåhjulingar
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det är det nya verkar det som för BMW har börjat med det iallafall på funktioner som rattvärme/stolsvärme osv funktioner nu att dom finns men funkar bara om man betalar för tjänsten-visserligen bilsidan men nu har ju krm börjat med tvåhjulingar
En bra anledning att köpa en kines där allt ingår o fungerar när man trycker på knappen.
 

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Ort
Norrtälje
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Har jag fattat det fel kanske?
Alla funktioner finns i hojen vid köp som ett Demoläge, sen betalar man en engångskostnad för de funktioner som man vill behålla?
Om det stämmer tycker jag det är ett smidigt upplägg där framtida ägare via mjukvara kan aktivera funktioner som den första ägaren inte ville ha.
Men skulle det vara någon form av abonnemang med månatlig/årlig betalning så är upplägget enbart ett sätt att suga ut mer pengar från kunderna..

Potentiellt kanske någon driftig själ i framtiden lyckas låsa upp styrboxarna och därmed kunna aktivera funktionerna till låg/ingen kostnad...
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Lär väl vara nån som knäcker den mjukvaran snart så att man kan låsa upp allt gratis.

KTM vill nog ta betalt upfront. Abonnemang skulle inte funka eftersom ingen vill betala för traction control när cykeln står på verkstad. :)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har jag fattat det fel kanske?
Alla funktioner finns i hojen vid köp som ett Demoläge, sen betalar man en engångskostnad för de funktioner som man vill behålla?
I dagsläget är det väl en engångssumma men det har även pratats om att prenumeration på sakerna som fanns på hojen när du köpte den.
Sen kanske de går Tesla vägen och avaktiverar funktioner när du säljer vidare hojen. Så man kan tjäna pengar på näste ägare med.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Lär väl vara nån som knäcker den mjukvaran snart så att man kan låsa upp allt gratis.

KTM vill nog ta betalt upfront. Abonnemang skulle inte funka eftersom ingen vill betala för traction control när cykeln står på verkstad. :)

Inte traction control, men kanske Action Control™?

Ett 360° kameraöga med ljudupptagning så man kan höra och se vad dom egentligen gör med hojen under servicen...?


Jag köpte en CRF 1000 Hard Core när dom fanns. Det kändes som sista chansen att handla hoj utan en massa interference som lägger sig i hur jag kör, och utan möjlighet för någon annan att logga in på hojen med mindre än kabelanslutning.

Jag är mycket nöjd med mitt val.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Lär väl vara nån som knäcker den mjukvaran snart så att man kan låsa upp allt gratis.

KTM vill nog ta betalt upfront. Abonnemang skulle inte funka eftersom ingen vill betala för traction control när cykeln står på verkstad. :)
Är rätt små chanser att någon lyckas knäcka mjukvaran. Då detta varit standard på 790-890 sedan 2019. Finns ännu ingen annan lösning än att gå till handlaren och köpa qs farthållare och rallymode för ytterligare 10.000kr ??
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top