2023 KTM 890 Adventure

Om detta pay per driwe fortsätter kommer nog äldre körglada fordon öka stadigt i pris. För inte fasen köper man ett nytt fordon för att sedan prenumerera på det man köpt.
 
Om detta pay per driwe fortsätter kommer nog äldre körglada fordon öka stadigt i pris. För inte fasen köper man ett nytt fordon för att sedan prenumerera på det man köpt.
Det är det nya verkar det som för BMW har börjat med det iallafall på funktioner som rattvärme/stolsvärme osv funktioner nu att dom finns men funkar bara om man betalar för tjänsten-visserligen bilsidan men nu har ju krm börjat med tvåhjulingar
 
Det är det nya verkar det som för BMW har börjat med det iallafall på funktioner som rattvärme/stolsvärme osv funktioner nu att dom finns men funkar bara om man betalar för tjänsten-visserligen bilsidan men nu har ju krm börjat med tvåhjulingar
En bra anledning att köpa en kines där allt ingår o fungerar när man trycker på knappen.
 
Har jag fattat det fel kanske?
Alla funktioner finns i hojen vid köp som ett Demoläge, sen betalar man en engångskostnad för de funktioner som man vill behålla?
Om det stämmer tycker jag det är ett smidigt upplägg där framtida ägare via mjukvara kan aktivera funktioner som den första ägaren inte ville ha.
Men skulle det vara någon form av abonnemang med månatlig/årlig betalning så är upplägget enbart ett sätt att suga ut mer pengar från kunderna..

Potentiellt kanske någon driftig själ i framtiden lyckas låsa upp styrboxarna och därmed kunna aktivera funktionerna till låg/ingen kostnad...
 
Lär väl vara nån som knäcker den mjukvaran snart så att man kan låsa upp allt gratis.

KTM vill nog ta betalt upfront. Abonnemang skulle inte funka eftersom ingen vill betala för traction control när cykeln står på verkstad. :)
 
Har jag fattat det fel kanske?
Alla funktioner finns i hojen vid köp som ett Demoläge, sen betalar man en engångskostnad för de funktioner som man vill behålla?
I dagsläget är det väl en engångssumma men det har även pratats om att prenumeration på sakerna som fanns på hojen när du köpte den.
Sen kanske de går Tesla vägen och avaktiverar funktioner när du säljer vidare hojen. Så man kan tjäna pengar på näste ägare med.
 
Lär väl vara nån som knäcker den mjukvaran snart så att man kan låsa upp allt gratis.

KTM vill nog ta betalt upfront. Abonnemang skulle inte funka eftersom ingen vill betala för traction control när cykeln står på verkstad. :)

Inte traction control, men kanske Action Control™?

Ett 360° kameraöga med ljudupptagning så man kan höra och se vad dom egentligen gör med hojen under servicen...?


Jag köpte en CRF 1000 Hard Core när dom fanns. Det kändes som sista chansen att handla hoj utan en massa interference som lägger sig i hur jag kör, och utan möjlighet för någon annan att logga in på hojen med mindre än kabelanslutning.

Jag är mycket nöjd med mitt val.
 
Lär väl vara nån som knäcker den mjukvaran snart så att man kan låsa upp allt gratis.

KTM vill nog ta betalt upfront. Abonnemang skulle inte funka eftersom ingen vill betala för traction control när cykeln står på verkstad. :)
Är rätt små chanser att någon lyckas knäcka mjukvaran. Då detta varit standard på 790-890 sedan 2019. Finns ännu ingen annan lösning än att gå till handlaren och köpa qs farthållare och rallymode för ytterligare 10.000kr ??
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top