2020 Honda Fireblade

Honda menar uppenbarligen allvar den här gången, det var länge sen sist jag på riktigt funderade på en fabriksny Fireblade igen men med denna kan de va dags...
 
Ser uppenbarligen fin ut. Ett enormt kliv för Honda! Kan siffrorna bekräftas i bänk är det imponerande (vilket Hondas motorer sällan gör).
Dock återstår 2 fågor:
Vad kommer den kosta? Med tanke på att den gamla hyvelbänken kostade 250k så blir man inte förvånad om den inte hamnar över 300!
Sen undrar jag var kan man beställa en? Inte många säljer Honda längre, har de inte konkat så har de börjat sälja hundfoder och toabalar istället..

Men som sagt den ser lovande ut!
 

Haha ja prova du att beställa en Fireblade på Anderssons Båtvarv AB, eller Anders Traktorsevice!
Tyvärr är det inte bättre hos andra tidigare "större handlare" heller. På t ex Fottas i Ludvika säljer man mest cyklar med pedaler, kanske nån snöslunga och nåt elverk då och då.
Honda har helt enkelt producerat alldeles för lökiga motorcyklar de sista 10-15 åren vilket fått många Honda-handlare att gå på knäna. Hoppas verkligen den nya Bladen kan ändra på detta!
 
Vettetusan, tycker det ser väldigt mycket ut som en likadan, eller åtminstone mycket snarlik ram.
Den nya ramen har ett stort hål genom styrhuvudet, det hade inte den gamla. Tydligen är ramen en helt annorlunda konstruktion.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2019-11-08 kl. 17.11.03.png
    Skärmavbild 2019-11-08 kl. 17.11.03.png
    226.4 KB · Visningar: 94
Den nya ramen har ett stort hål genom styrhuvudet, det hade inte den gamla. Tydligen är ramen en helt annorlunda konstruktion.

Ser inte ut som ett hål utan mera som en box. Kan vara nagon konstruktion som medger en viss typ av flex vid nedlägg som hjälper gaffeln att jobba mjukt..
 
Ser uppenbarligen fin ut. Ett enormt kliv för Honda! Kan siffrorna bekräftas i bänk är det imponerande (vilket Hondas motorer sällan gör).
Dock återstår 2 fågor:
Vad kommer den kosta? Med tanke på att den gamla hyvelbänken kostade 250k så blir man inte förvånad om den inte hamnar över 300!
Sen undrar jag var kan man beställa en? Inte många säljer Honda längre, har de inte konkat så har de börjat sälja hundfoder och toabalar istället..

Men som sagt den ser lovande ut!

250k var väl för SP-modellen med Öhlins och Brembo?
Standardmodellen ligger väl strax under 200(vilket fortfarande är svinmycket för en MC).
 
Skit också... jag vill fan ha en men det var inte riktigt inräknat i min budget för nästa år. :huvet

2019 år priser låg på 210 för RR och 270 för SP och jag gissar på minst 10.000 mer för den nya.
 
Ser inte ut som ett hål utan mera som en box. Kan vara nagon konstruktion som medger en viss typ av flex vid nedlägg som hjälper gaffeln att jobba mjukt..
En box? Hjälp för gaffeln? Kanske det. Vad tror du annars om ”ram air duct passage” – alltså ett hål till luftburken, enligt bilden från pressmaterialet?
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2019-11-09 kl. 16.03.54.png
    Skärmavbild 2019-11-09 kl. 16.03.54.png
    244.3 KB · Visningar: 58
En box? Hjälp för gaffeln? Kanske det. Vad tror du annars om ”ram air duct passage” – alltså ett hål till luftburken, enligt bilden från pressmaterialet?

Luffarturbo!!

Bra. Då blir det nog mindre än 215hk vid lägre farter = s1000rr är fortfarande snabbast vid tjorren.
 
En box? Hjälp för gaffeln? Kanske det. Vad tror du annars om ”ram air duct passage” – alltså ett hål till luftburken, enligt bilden från pressmaterialet?

Japp detta är redan sagt. Annars hat ju honda konstruerat avancerade ramar tidigare det var av denna anledningen jag funderade pa om dom konstruerat nagon typ av flex i styrhuvudet för att hjälpa gaffeln. Yamaha borjade ju med detta på yzf alu ramar da förstår du varför jag funderade på detta.
Ramair innebär ju inte att ramen ändå har ett inbyggt flex.

Mvh
 
Jag kan inte komma över fyra R. Försäkringsbolagens underwriters kommer att smälla av i total RRRR-panik och sätta en astrrrronomisk prrrremie! :D
 
Back
Top