2017 MotoGP: Gran Premio di San Marino

marques har samma sköna inställning till sporten som michael Schumacher hade till formel 1.loppet är inte kört förrenhjulen har passerat mållinjen sen om det är snyggt eller inte det är en annan femma XD
 
Mat Oxley om Marc's "inre konversation" med sig själv under racen.
Max Oxley skrev:
It was difficult to watch Sunday’s race without imagining a kind of Gollum conversation taking place inside Marc Márquez’s head between his risk-taking self and his risk-averse self (if he has such a thing).

However tiny Márquez’s risk-averse self might be, it was in charge for most of the 28 laps. He wisely decided to let Jorge Lorenzo go about his business and then just as wisely decided to stay behind Danilo Petrucci, allowing the Italian to set the pace. All this while his risk-taking inner beast was surely fighting to get out…

“Let me out!”

“No! Twenty points is better than none!”

“Let me out and let me at him! Twenty-five points is better than 20!”

Hela länken till Mat Oxley's text här.

Jag tror konversationen är betydligt kortare än vad Max tror. Typ:
-"Shall we try to overtake?"
-"Of course, my precious!"
:hihi

Edit:Ändrat länkref.
 
Last edited:
Mat Oxley är inte samma snubbe som Moto Matters. Mat Oxley är en respekterad journalist som intervjuar kunniga människor och gör grundlig research innan han skriver sina artiklar.
 
Mat Oxley är inte samma snubbe som Moto Matters. Mat Oxley är en respekterad journalist som intervjuar kunniga människor och gör grundlig research innan han skriver sina artiklar.

Det har nog de flesta koll på, Mat Oxleys blog länkas upp på motomatters dock, det är nog därför.

Nyfiken, jag anar att du inte gillar David Emmet på motomatters. Varför? För en oinsatt så tycker jag han verkar seriös, intervjuar kunniga människor och gör grundlig research innan han skriver sina artiklar. :va
 
Alatalo har rätt och Marcus har rätt. :)
Jag hittade länken via motomatters först men länken i mitt inlägg är direkt till hela texten på motorsportmagazine.com.
Rätt ska vara rätt och jag har ändrat inlägget.
 
Nyfiken, jag anar att du inte gillar David Emmet på motomatters. Varför? För en oinsatt så tycker jag han verkar seriös, intervjuar kunniga människor och gör grundlig research innan han skriver sina artiklar. :va

Jag har inget otalt med någon inom media, men om jag måste välja mina favoriter bland de journalister som skriver om tekniken så är det utan tvekan Neil Spalding, Kevin Cameron och Dylan Gray (som gör Dornas egna reportage) som hamnar i topp. Och förmodligen delar av Mat Oxleys arbete också. Kunniga, erfarna och välutbildade killar som försöker skriva korrekta fakta och undviker att skriva spekulationer och det de skriver har (i det fall där det är möjligt) faktakollats av källan.

David Emmets arbete har - helt avsiktligt - mycket mer karaktär av sensationsjournalistik och därför är det oundvikligt att ett antal fel slinker igenom och att faktakollen blir lidande. Därför kvalar han inte riktigt in på min favoritlista. Men jag har som sagt inget otalt med honom.

Vad gäller den "allmänna" journalismen kring MotoGP, till exempel alla silly season rykten, bråk, split och söndring, hemma hos reportage och annan skit så har jag överhuvudtaget ingen åsikt. Det mesta av detta är ändå fabricerat av en liten grupp italienska journalister som behöver hitta på något för att tjäna mer pengar.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top