2017 MotoGP - försäsongstugg!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80, KTM 690 Duke -18.
Tänkte det var dags (för länge sedan) med en egen tråd för 2017.

Så här ser line-up'en ut för 2017 nu 2016-06-20 (uppdateras eftersom).
(Skamlöst kopierat från macke nedan)

Movistar Yamaha
Valentino Rossi (2017-2018)
Maverick Viñales (2017-2018)

Ducati Factory
Jorge Lorenzo (2017-2018)
Andrea Dovizioso (2017-2018)

Repsol Honda
Dani Pedrosa (2017-2018)
Marc Marquez (2017-2018)

ECSTAR Suzuki
Andrea Iannone (2017-2018)
Alex Rins (2017-2018)


KTM
Bradley Smith (2017-2018)
Pol Espargaro (2017-2018)


Aprilia Factory
Sam Lowes (2017-2018)
Aliex Espargaro (2017-2018)


Monster Tech 3 Yamaha
Jonas Folger (2017-2018)
Johan Zarco (2017 + option för 2018)


LCR Honda
Cal Crutchlow (2017)

Octo Pramac Ducati
Scott Redding (2017)
Danilo Petrucc (2017)


Aspar Team MotoGP
Alvaro Bautista (2017)
Yonny Hernandez


Marc VDS Honda
Jack Miller (2017)
Tito Rabat (2017)


Avintia Racing Ducati
Loris Baz (2017) GP15
Hector Barbera (2017) GP16






Bort från MotoGP
Stefan Bradl ---> TKR Honda WSBK
Eugene Laverty ---> Milwaukee Aprilia WSBK

Edit: Snott allt från macke igen.:brynad
 
Last edited:
Tech3 styrningen ser ju klart hetast ut. LCR Honda borde rimligen välja ny förare. Varför inte Aleix? Kanske därför att pengar styr?
 
Tech3 styrningen ser ju klart hetast ut. LCR Honda borde rimligen välja ny förare. Varför inte Aleix? Kanske därför att pengar styr?

Ska man tro Crutchlow så låg han bra till för att få en fabrokshoj i repsolstallet om Pedrosa hade flyttat på sig, så skulle inte bli överraskad om han stannar kvar där.

- - - Updated - - -

Tech3 styrningen ser ju klart hetast ut. LCR Honda borde rimligen välja ny förare. Varför inte Aleix? Kanske därför att pengar styr?

Ska man tro Crutchlow så låg han bra till för att få en fabrokshoj i repsolstallet om Pedrosa hade flyttat på sig, så skulle inte bli överraskad om han stannar kvar där.
 
Tycker Bautista gjort ett bra jobb på aprilian och närmat sig topp tio och tycker han borde få vara med ett tag till.
Aleix vete sjutton vart han tar vägen men Tech 3 vill väl ha nytt blod från moto2 så kanske en Aspar Ducati?
 
Verkar som om "2018 Försäsongstugg" blir en kort tråd. :)
Det mesta verkar fast tom slutet på 2018.
Skönt för förarna som har styrning antar jag.

När blir Gresini Aprilia ett "riktigt" fabriksteam? :va
Eller är man det redan?
 
Tech3 styrningen ser ju klart hetast ut. LCR Honda borde rimligen välja ny förare. Varför inte Aleix? Kanske därför att pengar styr?

Är den det egentligen? Känns inte direkt som en väg till fabriksteamet iaf. Å andra sidan så är det väl bara Ducati som plockat från satellitteamen på senare år. Hur som så kanske rent av Aprilia är hetare i och med att det är ett fabriksteam, även om de ligger lite efter i detta nu.
 
Cal i LCR under 2017.

Tror namnen kommer börja rulla in på kvarvarande styrningar nu.
 
Hörde under FP1 att JLo's crew inte hänger med till Ducati.
Dom stannar med MV i Yamma istället.

AI hade fått frågan om han skulle ändra körstil efter Barcelona.
No...........lång tankepaus..........No. :)
 
Cal i LCR under 2017...
... och Bradl bort från Aprilia. AEsp väntas ju ta en styrning i deras stall, kan ju bli bra ihop med Lowes. Visst känns det som att flera av stallen försöker kombinera en rutinerad räv tillsammans med en ung stjärna inför 2017?
 
Moto2 2017 lär bli lika öppet som målet bakom en svensk fotbollsmålvakt. FYRA toppförare som lämnar då de redan är klara för MotoGP. Luthi, Morbidelli eller Baldassarri...?
 
... och Bradl bort från Aprilia. AEsp väntas ju ta en styrning i deras stall, kan ju bli bra ihop med Lowes. Visst känns det som att flera av stallen försöker kombinera en rutinerad räv tillsammans med en ung stjärna inför 2017?

Känns som de gott kunde fortsatt med Bradl.. Men de har säkert bra anledning att kicka honom!
 
Det testas lite på Misano av Ducati och Aprilia i dagarna två.
Stoner på en Ducce utan tider eller info om vad som testats.

Lowes hade sin bästa dag i livet när han för första gången fick grensla en MotoGP-hoj. :tummenupp
Aprilia var mycket nöjda och hintar om att Lowes var snabbare än förutspått.
Sant eller ej vet nog bara Alatalo. :)

Lite mer från crash.com finns att läsa här.
 
Nu är det väl inte 2017, men ändå lite kul:
http://www.motogp.com/en/news/2016/07/17/finland-poised-to-join-motogp-schedule/205766

Finland poised to join MotoGP™ schedule
MotoGP™ prepares to adventure north in 2018 to Finland, the KymiRing set to host a World Championship round.

The FIM MotoGP™ World Championship is set to reach new territory in Scandinavia, with Dorna Sports delighted to announce an agreement has been reached for Finland to join the schedule in 2018.

The new KymiRing track in Iitti is currently under construction, with the FIM and Dorna working in close collaboration with all parties involved for the circuit to be homologated in time for the 2018 World Championship season.

Today’s announcement that MotoGP™ is set for a return to Finland for the first time since 1982 reflects the global appeal and growing popularity of the FIM MotoGP World Championship.
 
Faller väl in här lite, resultat från första testet på Red Bull Ring. Man ska väl inte dra för stora slutsatser men jag tycker det är lite spännande hur KTM ligger till :banana

13698180_1094334907307544_4341639208873916032_o.jpg
 
Back
Top