2017, hur vill ni ha SH forumet? Tankar och idéer

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
En community (läste inte sida 2, så den kan ha nämnts) som fordas vad jag vet är Garaget.org
De fick en rejält tune-up och sidan är så mycket mer än bara ett forum, även om forumet är väldigt aktivt.

Det är ett rätt trevligt ställe att bara klicka runt på och byggtrådarna håller ganska hög klass.

Klona inte, men ta en liten titt om det inte redan gjorts :):tummenupp

De verkar ha lyckats ta bort vBulletin som forum. Hade varit intressant att veta vad dom valde istället, eller om de kört helt custom. Jag hade också gärna kommit bort från vBulletin då det tyvärr tekniskt låser sajten rätt hårt. Men det har sina fördelar också, t.ex Tapatalk-integrationen.

Skummar jag igenom alla sidor av kommentarer där ser jag också att man ska inte röra det som redan fungerar, vilket en annan medlem här också nämnd. Så en total omdesign tror jag inte kommer ske.

Det som kom till förra året äntligen var ju mobilanpassning.

Sen ska småfunktionerna som finns justeras och förbättras vartefter.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Rör för fan inte Tapatalkintegrationen!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det som kom till förra året äntligen var ju mobilanpassning.

Var det efter detta som skrivfönstret slutade följa med markören när man skriver?
iPhone. Gör iofs inte så mycket eftersom jag tröttnat på att göra min röst hörd.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Var det efter detta som skrivfönstret slutade följa med markören när man skriver?
iPhone. Gör iofs inte så mycket eftersom jag tröttnat på att göra min röst hörd.

Tog mig tiden och löste det där nu. Tack för påminnelsen!

OBS, man kan ev. behöva rensa cache för att den mobila webbläsaren ska ladda om alla filer på riktigt... Hade lite hickor när jag testade i min mobil, men till slut så laddades allt om efter ett besök i Inkognitoläget.
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Först och främst, även om det står lite still så tycker jag att det är det enda dugliga stället för mc-entusiaster.

Nåt jag påpekat förut som gör att jag tittar mindre på "köp och sälj" är spammandet av vissa affärsverksamheter. Typ "hyr garage". Det kanske inte påverkar skitmycket eftersom den annonsen bara tar en av tre platser på startsidan, men man blir anti av sånt.

I övrigt tror jag mer på små steg, och inte nån megaförändring.
Två microproblem att lösa:
- Att motorrads nyheter först leder till en sida på sporthoj, som man nästan alltid måste klicka vidare ifrån igen för att läsa hela nyheten. Varför en mellansida som inte ger nåt?
- Jag upplever problem när jag lägger in annonser (det var dock några månader sedan sist). Om man tar bort en bild och lägger till en ny får jag inte ordningen att funka. Skulle vara trevligt med enklare hantering av bilderna (med ordningsändring och sånt).
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
På tal om mobilanpassning har jag märkt att det inte vill gå att redigera inlägg med mobilen...?

Lätt hänt att man stavar lite konstigt med touchscreen, men går man in på "redigera inlägg" så verkar tryck var som helst på sidan registreras som "radera inlägg", och sedan kan ett flera stycken långt inlägg vara gone.

Kanske bara jag som har det problemet? Dock upprepbart varje gång jag provat, så låter lustigt om det är bara jag.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Först och främst, även om det står lite still så tycker jag att det är det enda dugliga stället för mc-entusiaster.

Nåt jag påpekat förut som gör att jag tittar mindre på "köp och sälj" är spammandet av vissa affärsverksamheter. Typ "hyr garage". Det kanske inte påverkar skitmycket eftersom den annonsen bara tar en av tre platser på startsidan, men man blir anti av sånt.

I övrigt tror jag mer på små steg, och inte nån megaförändring.
Två microproblem att lösa:
- Att motorrads nyheter först leder till en sida på sporthoj, som man nästan alltid måste klicka vidare ifrån igen för att läsa hela nyheten. Varför en mellansida som inte ger nåt?
- Jag upplever problem när jag lägger in annonser (det var dock några månader sedan sist). Om man tar bort en bild och lägger till en ny får jag inte ordningen att funka. Skulle vara trevligt med enklare hantering av bilderna (med ordningsändring och sånt).

Hej angående Köp & sälj, jag ser vad du säger och skall titta på det.

Vad gäller MC/Motorrad-nyheter så är det ju så att det skapas en tråd som diskussionsunderlag. I vissa fall är innehållet i nyheten väldigt långt, och då länkas det vidare.
 

gerthur

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Tullinge
Hoj
Honda Forza 350 -21, Honda CB500X -22
I Tapatalk har man en mycket lång tidslinje och det skulle jag gärna se här också.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top