2015 Speedster Cup

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Med däckvärmare?

Jag testade utan däckvärmare och med däckvärmare på tills däcken höll handljummen värme. Jag hade snabbare tider utan värmare med ett lugnt utvarv än med uppvärmda däck. :3freak Jag lade på värmarna efter varje pass i alla fall för att få däcken att svalna långsammare (och för att se coolare ut), men jag slutade värma däcken när jag insåg att det inte gjorde någon nytta för mig.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Vad tycker du om Power Cup däcken? Dom kör du med däckvärmare va?

Absolut! Alla mönstrade racedäck ska värmas! Inte kört på dem tidigare. Körde Dunlop D212 förra året, men Michelin är billigare... Jag tror inte det spelar så stor roll vilket fabrikat man väljer om man inte är riktigt snabb...
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Absolut! Alla mönstrade racedäck ska värmas! Inte kört på dem tidigare. Körde Dunlop D212 förra året, men Michelin är billigare... Jag tror inte det spelar så stor roll vilket fabrikat man väljer om man inte är riktigt snabb...

Nice! Jag funderar på att köra på Dunlop D211 GP Racer.
Men det är nog som du säger.. Spelar inte större roll om man inte är uber snabb! Men man ska ha förtroende för sina däck. Då går det bättre! :)
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Nice! Jag funderar på att köra på Dunlop D211 GP Racer.
Men det är nog som du säger.. Spelar inte större roll om man inte är uber snabb! Men man ska ha förtroende för sina däck. Då går det bättre! :)

Vilken kawa ska du köra med?
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Vafan är jag den enda som har funderingar på att köra och inte har en literklubba? Ska det fortsätta såhär får jag fan ta o måla om GS:en.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vafan är jag den enda som har funderingar på att köra och inte har en literklubba? Ska det fortsätta såhär får jag fan ta o måla om GS:en.

Äsch, i speedster är det ju bara najs med en mindre hoj. :D
Och du är inte ensam, min gamla R6 ska antagligen gå lite i Speedster med, åtminstone. Det är ju roligare att köra om literklubbor med en sexhundra än tvärtom. :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Han hinner varva mig även om han kvalar ärligt. :rolleyes:

Vissa ser rosa elefanter, jag får se en rosa bil...

Ja, jag blev fan lite konfunderad när jag kom ikapp dig. Bara "Vad fan! Låg Peter FRAMFÖR mig? :va" så till den grad att jag lade mig snällt bakom dig genom Ejjes. :crash
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top