2015 Speedster Cup

Med däckvärmare?

Jag testade utan däckvärmare och med däckvärmare på tills däcken höll handljummen värme. Jag hade snabbare tider utan värmare med ett lugnt utvarv än med uppvärmda däck. :3freak Jag lade på värmarna efter varje pass i alla fall för att få däcken att svalna långsammare (och för att se coolare ut), men jag slutade värma däcken när jag insåg att det inte gjorde någon nytta för mig.

Vad tycker du om Power Cup däcken? Dom kör du med däckvärmare va?

Absolut! Alla mönstrade racedäck ska värmas! Inte kört på dem tidigare. Körde Dunlop D212 förra året, men Michelin är billigare... Jag tror inte det spelar så stor roll vilket fabrikat man väljer om man inte är riktigt snabb...

Absolut! Alla mönstrade racedäck ska värmas! Inte kört på dem tidigare. Körde Dunlop D212 förra året, men Michelin är billigare... Jag tror inte det spelar så stor roll vilket fabrikat man väljer om man inte är riktigt snabb...

Nice! Jag funderar på att köra på Dunlop D211 GP Racer.
Men det är nog som du säger.. Spelar inte större roll om man inte är uber snabb! Men man ska ha förtroende för sina däck. Då går det bättre! :)

Vafan är jag den enda som har funderingar på att köra och inte har en literklubba? Ska det fortsätta såhär får jag fan ta o måla om GS:en.

Vafan är jag den enda som har funderingar på att köra och inte har en literklubba? Ska det fortsätta såhär får jag fan ta o måla om GS:en.

Äsch, i speedster är det ju bara najs med en mindre hoj. :D
Och du är inte ensam, min gamla R6 ska antagligen gå lite i Speedster med, åtminstone. Det är ju roligare att köra om literklubbor med en sexhundra än tvärtom. :hihi

Han hinner varva mig även om han kvalar ärligt. :rolleyes:

Vissa ser rosa elefanter, jag får se en rosa bil...

Ja, jag blev fan lite konfunderad när jag kom ikapp dig. Bara "Vad fan! Låg Peter FRAMFÖR mig? :va" så till den grad att jag lade mig snällt bakom dig genom Ejjes. :crash

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman