2015 Speedster Cup

"Speedster Cup är i princip öppen för alla motorcyklar som har en motor på minst 400 cc och minst 35 hk på bakhjulet."
 
"Speedster Cup är i princip öppen för alla motorcyklar som har en motor på minst 400 cc och minst 35 hk på bakhjulet."

Hm. Jag tänker nog kämpa för att ändra reglementet där, i alla fall till säsongen 2016.
En elhoj som har över 35 hk är lätt att fixa. Men den kommer aldrig ha några cc.
Okej....? ;-)
 
Hm. Jag tänker nog kämpa för att ändra reglementet där, i alla fall till säsongen 2016.
En elhoj som har över 35 hk är lätt att fixa. Men den kommer aldrig ha några cc.
Okej....? ;-)

Texten måste ju avspegla det reglemente som gäller just nu. Inte det reglemente som du/jag/ni/vi vill ha i framtiden.
Okej...? ;o)
 
"en klass där man förmodar att varvtiderna är något längre än i klasserna Rookie.."

är inte;

"en klass där man förmodar att varvtiderna är något högre än i klasserna Rookie.."

mer korrekt?
 
Det suger att det geografiska läget på samtliga banor i svergie gör att en annan inte har möjlighet att delta.
Verkar annars vara en rolig klass.
Fan jag vill också rejsa.
 
"en klass där man förmodar att varvtiderna är något längre än i klasserna Rookie.."

är inte;

"en klass där man förmodar att varvtiderna är något högre än i klasserna Rookie.."

mer korrekt?

Ja, det är mer korrekt. Men efter en utskällning för onödigt krångligt språk bytte jag istället till följande:

"en klass där man förmodar att varvtiderna är något långsammare än i klasserna Rookie 600 och Rookie 1000. "
 
Uppdateras speedstercup.se? Vore både bra och smidigt ifall vi exempelvis kunde få se tävlingshelgerna där :)
 
Uppdateras speedstercup.se? Vore både bra och smidigt ifall vi exempelvis kunde få se tävlingshelgerna där :)

Jag håller på att förbereder en ny version av speedstercup.se. Planerar att vara klar 1 april.
Synpunkter och förslag mottages tacksamt (helst i PM).
Planen är samma som 2014: SH är där vi tjafsar och har kul, speedstercup.se är dit vi skickar släkt, vänner, jobbkompisar och sponsorer som inte hänger här.
 
Jag håller på att förbereder en ny version av speedstercup.se. Planerar att vara klar 1 april.
Synpunkter och förslag mottages tacksamt (helst i PM).
Planen är samma som 2014: SH är där vi tjafsar och har kul, speedstercup.se är dit vi skickar släkt, vänner, jobbkompisar och sponsorer som inte hänger här.

Härligt! :tummenupp
 
Hmphff!
Ska man bli varvad av FYRA ER-6:or i år???!!!

Ja för fan ;) Jag satsar ju på Hubners banrekord! får se hur det blir med det :va Men vi är 3 juniorer ink. Markus Karlsson, och en gammal Rookie 600/1000-förare (farsan) alla med pallplatser under bältet i respektive klasser, så förhoppningsvis blir det hyfsad nivå på ER-6-cup :tummenupp
 
Ska bli intressant att se hur ER6orna står sig mot de vanliga potentaterna i speedster i år. :hihi
 
Ska bli intressant att se hur ER6orna står sig mot de vanliga potentaterna i speedster i år. :hihi

Det ska det bli! Första säsongen för mig med mer än 30hk, så man är lagom taggad nu :D

Dock vill jag veta vad folk tycker om detta scenariot:
Alla minst fyra ER6:or, med en antagen förarnivå högre än medel, ligger lagom sist in i andra svängen på Anderstorp (även Hubner hade ju legat dö-sist efter rakan) och ska fajtas om vem som är förbi flest i bromsningen... Man vill ju inte trycka av ett gäng fina Panigales i lekahavet :va

Nu vill jag inte skrämma bort folk, garanterar säkra omkörningar :) men just Anderstorp är ju speciell!
 
Last edited:
Dock vill jag veta vad folk tycker om detta scenariot:
Alla minst fyra ER6:or, med en antagen förarnivå högre än medel, ligger lagom sist in i andra svängen på Anderstorp (även Hubner hade ju legat dö-sist efter rakan) och ska fajtas om vem som är förbi flest i bromsningen... Man vill ju inte trycka av ett gäng fina Panigales i lekahavet :va

Kommer inte att hända. Alla kommer vara så upptagna med att garva åt den ER6:a som kör med den lägsta förarnivå som någonsin trillat ut ur en depå och ligger så olagom sist att de med pur förvåning tar stora omvägar och lämnar alla förståndiga spår vidöppna...

(Erfarenheten från 2014 visar att det aldrig blev ett problem)
 
Last edited:
Kommer inte att hända. Alla kommer vara så upptagna med att garva åt den ER6:a som kör med den lägsta förarnivå som någonsin trillat ut ur en depå och ligger så olagom sist att de med pur förvåning tar stora omvägar och lämnar alla förståndiga spår vidöppna...

(Erfarenheten från 2014 visar att det aldrig blev ett problem)

Haha nä men då är allt tvärlugnt ju! :tummenupp bara att sitta och vänta nu då!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top