2014 Speedster Cup

Samma här, därför använder jag 3.. .. . .;) Däckpasta på innan man börjar. Hårda eller kalla däck brukar jag ta en 4:e med men bara för de är så jäkla svåra att dra över kanten så det är enklare att ta en extra med lite större avstånd till de övriga. :)

Jaoh, kladda på någon form av friktionshämmare är ju rätt smart. :P
Har en uppsättning däckjärn från KTM som funkat riktigt bra för mig istället. De är inte så jäkla långa, så man får inte så stor hövstångskraft på fälgen även om man gör fel, plus att de har en bra form.
 
Jaoh, kladda på någon form av friktionshämmare är ju rätt smart. :P
Har en uppsättning däckjärn från KTM som funkat riktigt bra för mig istället. De är inte så jäkla långa, så man får inte så stor hövstångskraft på fälgen även om man gör fel, plus att de har en bra form.

Jag fick lära mig att måste man ta i, ja då gör man fel. Jävligt irriterande tips när man väl står där svettig, förbannad och trött i hela kroppen av allt bändande. Men efter ett gäng däck så gick det bättre och bättre. Men jag håller med dig om att dem var väldigt mjuka.
 
Jag fick lära mig att måste man ta i, ja då gör man fel. Jävligt irriterande tips när man väl står där svettig, förbannad och trött i hela kroppen av allt bändande. Men efter ett gäng däck så gick det bättre och bättre. Men jag håller med dig om att dem var väldigt mjuka.

Ja, efter att ha tränat på rejshojen och de däcken var det ganska lätt att kränga av sporttouringdäcken på gathojen. Hade jag börjat med dem hade jag nog fan inte lyckats. :crash Sopslut slicks där det inte är nåt gummi kvar är rätt lätta att klämma av ändå. :hihi

När jag jobbbade en sväng på en däckverkstad var det en av de gamla rävarna där som krängde hojdäck med tummarna. Såg mest ut som om han öppnade en tupperwareburk.
 
Jag fick en bra upplärning på att kränga däck.

Använder man lite geometri och tänker vart dom stora och små omkretserna är på fälgen när man bänder på däcket som en ... så är det barnsligt enkelt, men jag är ju lite skadad också :3freak
 
Jag fick en bra upplärning på att kränga däck.

Använder man lite geometri och tänker vart dom stora och små omkretserna är på fälgen när man bänder på däcket som en ... så är det barnsligt enkelt, men jag är ju lite skadad också :3freak

Jaoh, gör man fel är det jävligt tungt, när man fått lite teknik och faktiskt ser till att ha däcket rätt på fälgen så är det genast väldans mycket lättare. Inte för att jag är speciellt bra på det. Förhoppningsvis kommer jag kunna träna mer på det framöver. :hihi
 
Ett tips är att lägga på däckvärmarna en stund, då blir däcken väldigt följsamma.
 
Även tomten kör Speedster Cup! :fakta

sntamot.jpg

Är Hubner Tomten!? :va
 
Ett tips är att lägga på däckvärmarna en stund, då blir däcken väldigt följsamma.

Kan absolut vara bra om det är kallt! Normalt sett är det superenkelt att kränga däck när man väl övat lite och fått in tekniken. Måste man ta i med däckjärnen så gör man inte rätt! :arsele
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top