2014-års dagar med Apriliaklubben och Otto Johansson Motorsport

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Bump! Finns plats kvar i alla grupper. Troligen kommer vi att minska ner och köra bara 3 grupper igen ifall inte anmälningar regnar in närmaste veckan. Blir ett körpass extra jämfört med förra gången isf.

Nej, inte nämna regn i vår bandagstråd nu Jåke! :7peta
Vi har som sagt Gusto Giusto på plats som serverar underbart god italiensk lunch och tilltugg under dagen till de som anmält sig. Finns begränsad tillgång för medföljande att köpa till billig peng!
Vi lottar även ut en hårresande tur bakpå Otto Johanssons RSV4 bland de som anmält sig till våra bandagar.
Vi missade utlottning av det förra körningen men vi kommer maila ut till de som vunnit då vi kör dubbel utlottning nu den 15:e.
Mvh presidente apriliaklubben
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Hej
Kommer ni ha separat race/licensgrupp?

MVh
Daniel

Det beror på hur många anmälda vi får. Vi har planerat med att ha det, men just nu är det bara ca 5 anmälda till den gruppen så det kan hända de får köra i snabba.
 

Daniel77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 -00, Yamaha R1 -08 Racehoj
Okey.
Då ska jag slänga in en bokning så blir det iaf 6st.


Det beror på hur många anmälda vi får. Vi har planerat med att ha det, men just nu är det bara ca 5 anmälda till den gruppen så det kan hända de får köra i snabba.
 

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Hur är det med oförsäkrade hojar, är dom tillåtna i snabb grupp?
Licensgruppen vilka krav ställs på hojen här, skall den vara enl Svemo reglementet map najning m.m
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Hur är det med oförsäkrade hojar, är dom tillåtna i snabb grupp?
Licensgruppen vilka krav ställs på hojen här, skall den vara enl Svemo reglementet map najning m.m
Vi kör en vanlig bandag, inga krav på hojen förutom att den ska vara tät och i normalt, kördugligt skick. Vi gör en enkel funktionsbesiktning innan förarmötet. Skillnaden mellan snabb och licens är "i princip" att i den första krävs körkort och i den senare antingen det eller gällande licens. Har du oförsäkrad hoj kan det vara fördel att köra i licens, men vi utgår ifrån att försäkringar ändå inte gäller såvida du inte har en SMA-försäkring på dig själv.

Som det ser ut nu kommer vi dock slå ihop snabb & licens, men informerar då om det på förarmötet så alla anmälda till Snabb får chans att välja ifall de tycker de vill byta.
 
Last edited:

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Ok, tack för svar! :)
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Ska kolla mina arbetstider. Kommer slänga in en anmälan om jag kan för jobbet.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Ska kolla mina arbetstider. Kommer slänga in en anmälan om jag kan för jobbet.
Gör så, vi tar emot anmälningar fram till inskrivningen. De som anmäler sig nästa vecka får dock betala kontant på plats.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Plats finns kvar och som det ser ut nu kommer det bli 3 grupper istället för 4 ifall alla går med på det. Se första inlägget. Inte är det väl så att alla ska åka Cykelvasan?
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Idag onsdag 13/8 är sista dagen att anmäla sig i förväg, imorgon lastar vi och drar till banan. Är man senare får man kika förbi på Sviestad torsdag kväll eller fredag morgon och ta eventuella drop-in platser.
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Försökte boka på er adress men funkar inte från denna dator.Jag vill åka i medel om det finns plats kvar.Sandra har mailat dig från nån adress hon har.Hoppas du ser det eller detta.Finns på 070/377 39 00.
Kommer från landet om jag får svar eller kanske chansar i morgon bitti då jag har semester!!
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Kommer i morgon kl 7,45 med delvis nytvättad inredning i bilen....:banana
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Tack! Till alla som kom och gjorde detta till en bra dag, hoppas ni gillade maten och hade lika trevligt som jag.
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Jättebra bandag och härlig mat.Nästa gång kanske jag tar med min Aprilia..ler
Tack för idag!
 

Kjell-Anders

Medlem
Gick med
27 Jul 2008
Ort
Södertälje
Hoj
Jättegammal R6
En utomordentligt trevlig dag, även för oss som kör japanska symaskiner. Dessutom god mat (visst heter den torkade skinkan prosciutto crudo?) och t.o.m. en extra utdelning av mackor vid slutet av dagen.
Extraordinär omsorg och service - eccezionalmente.

Är det alltid så här på era bandagar?
 

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
Kom hem med ett stort leende och endorfinerna var på topp!!! :banana:banana
Måste tacka för ett väldigt bra genomfört evenemang. Helt klart det bästa jag åkt på!!! Maten var excellent!!! Instruktörerna var jättebra. Kul att det var en "öppen" körning. Kommer garanterat nästa gång.
Hälsningar från killen med RG500 :tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top