2014-års dagar med Apriliaklubben och Otto Johansson Motorsport

Bump! Finns plats kvar i alla grupper. Troligen kommer vi att minska ner och köra bara 3 grupper igen ifall inte anmälningar regnar in närmaste veckan. Blir ett körpass extra jämfört med förra gången isf.

Nej, inte nämna regn i vår bandagstråd nu Jåke! :7peta
Vi har som sagt Gusto Giusto på plats som serverar underbart god italiensk lunch och tilltugg under dagen till de som anmält sig. Finns begränsad tillgång för medföljande att köpa till billig peng!
Vi lottar även ut en hårresande tur bakpå Otto Johanssons RSV4 bland de som anmält sig till våra bandagar.
Vi missade utlottning av det förra körningen men vi kommer maila ut till de som vunnit då vi kör dubbel utlottning nu den 15:e.
Mvh presidente apriliaklubben

Okey.
Då ska jag slänga in en bokning så blir det iaf 6st.

Det beror på hur många anmälda vi får. Vi har planerat med att ha det, men just nu är det bara ca 5 anmälda till den gruppen så det kan hända de får köra i snabba.

Hur är det med oförsäkrade hojar, är dom tillåtna i snabb grupp?
Licensgruppen vilka krav ställs på hojen här, skall den vara enl Svemo reglementet map najning m.m

Hur är det med oförsäkrade hojar, är dom tillåtna i snabb grupp?
Licensgruppen vilka krav ställs på hojen här, skall den vara enl Svemo reglementet map najning m.m
Vi kör en vanlig bandag, inga krav på hojen förutom att den ska vara tät och i normalt, kördugligt skick. Vi gör en enkel funktionsbesiktning innan förarmötet. Skillnaden mellan snabb och licens är "i princip" att i den första krävs körkort och i den senare antingen det eller gällande licens. Har du oförsäkrad hoj kan det vara fördel att köra i licens, men vi utgår ifrån att försäkringar ändå inte gäller såvida du inte har en SMA-försäkring på dig själv.

Som det ser ut nu kommer vi dock slå ihop snabb & licens, men informerar då om det på förarmötet så alla anmälda till Snabb får chans att välja ifall de tycker de vill byta.

Last edited:
Ok, tack för svar! :)

Ska kolla mina arbetstider. Kommer slänga in en anmälan om jag kan för jobbet.

Plats finns kvar och som det ser ut nu kommer det bli 3 grupper istället för 4 ifall alla går med på det. Se första inlägget. Inte är det väl så att alla ska åka Cykelvasan?

Last edited:
Idag onsdag 13/8 är sista dagen att anmäla sig i förväg, imorgon lastar vi och drar till banan. Är man senare får man kika förbi på Sviestad torsdag kväll eller fredag morgon och ta eventuella drop-in platser.

Försökte boka på er adress men funkar inte från denna dator.Jag vill åka i medel om det finns plats kvar.Sandra har mailat dig från nån adress hon har.Hoppas du ser det eller detta.Finns på 070/377 39 00.
Kommer från landet om jag får svar eller kanske chansar i morgon bitti då jag har semester!!

Tack! Till alla som kom och gjorde detta till en bra dag, hoppas ni gillade maten och hade lika trevligt som jag.

Jättebra bandag och härlig mat.Nästa gång kanske jag tar med min Aprilia..ler
Tack för idag!

En utomordentligt trevlig dag, även för oss som kör japanska symaskiner. Dessutom god mat (visst heter den torkade skinkan prosciutto crudo?) och t.o.m. en extra utdelning av mackor vid slutet av dagen.
Extraordinär omsorg och service - eccezionalmente.

Är det alltid så här på era bandagar?

Kom hem med ett stort leende och endorfinerna var på topp!!! :banana:banana
Måste tacka för ett väldigt bra genomfört evenemang. Helt klart det bästa jag åkt på!!! Maten var excellent!!! Instruktörerna var jättebra. Kul att det var en "öppen" körning. Kommer garanterat nästa gång.
Hälsningar från killen med RG500 :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...