Bild 2013 Kawsaki ZX-10R

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Tydligen är Kawasaki redan klar med nästa års ZX-10R. Får snygg svart (!) Öhlinsstyrdämpare. Elektronisk.

Bifogat

• Skärmavbild 2012-08-31 kl. 11.14.15.jpg
    Skärmavbild 2012-08-31 kl. 11.14.15.jpg
    59.4 KB · Visningar: 378
ser riktigt nice ut ju

Jo, en visuell förbättring är det ju utan tvekan. Men egentligen är det väl 15–20 fler hästkrafter och ett starkare mellanregister som Kawasakin behöver, inte en bättre styrdämpare.

Bifogat

• Skärmavbild 2012-08-31 kl. 23.53.16.jpg
    Skärmavbild 2012-08-31 kl. 23.53.16.jpg
    102.4 KB · Visningar: 269
porrig styrdämpare. skulle göra sig bra på min hoj :D. finns det ingen mer info om typ hela hojen?

Kanske dags för ett byte nurrååååå =). Tyvärr har jag inte fått kört ngn "ny" zx10:a på bana. Ngn som vill låna ut ??

enl. vad jag kunde se kostar den $15299 (med abs) vilket i runda slängar blir 102000 sek... dom får den bra billigt i USA :4skrika

Haha, du är fan efterbliven.

Varför det? 10:an brukar ju få omdömmet att den har riktigt bra chassi och elektronik men motorn saknar mellanregister och toppeffekt jämfört med klassledarna.

Onödig kommentar dessutom, det går att säga att man inte håller med någon utan att påstå att personen man pratar med har psykiskt handikapp. Sådant gör de bara i race-forumet :)

Last edited:
Varför det? 10:an brukar ju få omdömmet att den har riktigt bra chassi och elektronik men motorn saknar mellanregister och toppeffekt jämfört med klassledarna.

Onödig kommentar dessutom, det går att säga att man inte håller med någon utan att påstå att personen man pratar med har psykiskt handikapp. Sådant gör de bara i race-forumet :)

Menade mer att det är galet mycket effekt i dessa hojar redan

Min uppfattning från vad jag läst och hört är att den är har näst bäst toppeffekt efter bmw ? :va

Min uppfattning från vad jag läst och hört är att den är har näst bäst toppeffekt efter bmw ? :va

Helt rätt men samtidigt har den mindre mellanregister än Hondan. Så 10:an hamnar i en situation att den inte har bäst mellanregister eller toppeffekt.

Jag erkänner dock mer än villigt att jag har inte behöver mer effekt än vad 10:an har.

Men det säljer många hojar på att vara värst vid korvmojjen :)

Menade mer att det är galet mycket effekt i dessa hojar redan

OK, det är jag också beredd att hålla med om :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT