2013 Ducati Hypermotard 821 Testastretta

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date

sportbike

Guest
Vad tycks?
Själv är jag lite förvånad att man inte valde 848-motorn när man ändå gjorde den vattenkyld.
Ännu bättre om den hade fått 1198:ans motor, nu när den blev så tung.

Succé eller flopp?

Last edited:
Vad kan den ge i effekt tro? 821? Används den motorn i nån annan modell?
Kommer väl tappa en del vrid jämfört med den luftkylda 1100:an och vattenkylningen lägger väl på 5-10kg?

Vad kan den ge i effekt tro? 821? Används den motorn i nån annan modell?
Kommer väl tappa en del vrid jämfört med den luftkylda 1100:an och vattenkylningen lägger väl på 5-10kg?

Har för mig att det är en ny motor som ska lämna runt 110 hk.

110 hk samt 190kg ...skulle ta den gamla vrid 1100 an tror jag .

Känns som de missat nått med denna motorn ..Vrid borde prioteras !

Personligen gillar jag mer Mv Augustas Hypermotard Rivale 800cc den har 125 hk och en trippel :banana

Jag har för mig att den vägde 177 kg torr.
Min -08:a vägde i alla fall 163 torr efter alla modifieringar.

Rätt stor skillnad alltså. Man undrar ju varför de bytte till vätskekylt när det lägger på så mycket vikt. Vill man ha mer effekt finns ju Streetfighter, den väger väl något liknande och den har ju duktigt med effekt.

Rätt stor skillnad alltså. Man undrar ju varför de bytte till vätskekylt när det lägger på så mycket vikt. Vill man ha mer effekt finns ju Streetfighter, den väger väl något liknande och den har ju duktigt med effekt.
Jag tror det är skärpta avgas och bullerkrav som ligger bakom, men att fega med kubiken var ju en avveckling, inte utveckling.
Nä, tacka vet jag mycket kubik, luftkylt och tvåventilat och en lagom glapp kopplingskorg.

Last edited:
Jag tror det är skärpta avgas och bullerkrav som ligger bakom, men att fega med kubiken var ju en avveckling, inte utveckling.
Nä, tacka vet jag mycket kubik, luftkylt och tvåventilat och en lagom glapp kopplingskorg.
Ja förmodligen är det väl nått sånt som ligger bakom bytet, vilket betyder att den luftkylda tvåventilaren kommer försvinna från Monstern vid nästa uppdatering. Tråkig utveckling i så fall.

Dock så hävdar Ducati att den nya ska vara ca 4 kg lättare ...

Nuförtiden är Ducati ärliga och uppger blötvikt det som gäller :banana

Denna vann som den snyggaste på eicma ..Hypern`s rival med 800cc/125hk och liknade vikt .
https://www.youtube.com/watch?v=RvukbGH2kv4

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma