2013 års raciga bandagar med Axxon och Zenergy Racing

Nu närmar det sig Knutstorpskörningen 13-16 Juni. Det finns fortfarande platser kvar i alla grupper.

Det kostar 4400kr för 4 dagar, alltså 1100kr per dag. Massor av bantid och race!

Tidschema

Välkomna!

Jag kommer torsdags kväll. Kan jag alltså köpa biljetter och checka in mellan 21-22 på kvällen? :)

Ska bli riktigt kul o köra på knutstorp igen :banana

Helt underbart :) enligt yr så ska det vara kanon väder i helgen :banana

Finns det fortf Drop in platser för lör-söndag? Tänkte börja bege mig neråt inom en snar framtid :)

Tack alla goa deltagare för en superbra dag! Idag slapp vi regnet (fram tills nu, men det spelar ingen roll)

Imorgon kör vi Nuke Challenge i NC600 och NC1000!

Tack alla goa deltagare för en superbra dag! Idag slapp vi regnet (fram tills nu, men det spelar ingen roll)

Imorgon kör vi Nuke Challenge i NC600 och NC1000!
Viktor, hur klarar ni er gällande buller? Är Knudans personal ute och mäter?

Som deltagare fick man information om bullerproblematiken vid förarmötet men såg inte skymten av någon svartflagg i licensgruppen. Om det sedan var någon som mätte låter jag vara osagt. Det vi fick till oss på förarmötet vara bara att om man lät för mycket blev det svartflagg. Spontant upplevde jag det ,som enbart deltagare, att det inte var någon kontroll öht.

Viktor, hur klarar ni er gällande buller? Är Knudans personal ute och mäter?

Vi har mätt hela dagen alla dagar. I torsdags hade vi jätteproblem när det regnade, som tur var var det betydligt mindre förare på banan då.

Idag har vi svartflaggat förare i alla grupper under hela dagen som har fått åka in och åtgärda ljudproblemet. De som lät för mycket och tyckte att de inte kunde göra mer åt ljudet fick stå över resten av dagen.

Banans personal har varit här i torsdags och idag, om de var här även igår vet jag inte, men det är mycket möjligt.

Som deltagare fick man information om bullerproblematiken vid förarmötet men såg inte skymten av någon svartflagg i licensgruppen. Om det sedan var någon som mätte låter jag vara osagt. Det vi fick till oss på förarmötet vara bara att om man lät för mycket blev det svartflagg. Spontant upplevde jag det ,som enbart deltagare, att det inte var någon kontroll öht.

Jodå, vi har haft koll på banans fasta mätare hela dagen. Svartflaggan har det viftats med, bland annat åt mig.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka