2013 års raciga bandagar med Axxon och Zenergy Racing

Slovakiaring...

Har en lite fråga bara, hur pass nybörjare kan man vara i Blå grupp? Ska ev dela hoj med en annan men har aldrig kört hoj på bana förut...så jag måste erkänna att jag är både exalterad som lite nervös inför detta.

/7an

Jaaduu, alltid svårt att bedöma hur snabb en "nybörjare" är. Vissa sätter sig på en hoj och kör i snabbt rookie-tempo direkt, andra kör lugnt och fint i flera år och nöjer sig med det.

Om det är du på din avatar så verkar du ju ha varit i kontakt med någon form av banåkning innan iallafall, så det är nog inga problem.

Känner du dig obekväm så kan du alltid byta grupp!

Jaaduu, alltid svårt att bedöma hur snabb en "nybörjare" är. Vissa sätter sig på en hoj och kör i snabbt rookie-tempo direkt, andra kör lugnt och fint i flera år och nöjer sig med det.

Om det är du på din avatar så verkar du ju ha varit i kontakt med någon form av banåkning innan iallafall, så det är nog inga problem.

Känner du dig obekväm så kan du alltid byta grupp!

Byta grupp blir svårt då jag tänker köra i den Blåa... Lugnt och fint :tummenupp Jag har kört en del, dock ej stor hoj på bana... Räknar inte fiddymotard som storhoj direkt...Men har kört en hel del på gata när jag var yngre.
Det blir nog bra, ser fram mot detta.

Byta grupp blir svårt då jag tänker köra i den Blåa... Lugnt och fint :tummenupp Jag har kört en del, dock ej stor hoj på bana... Räknar inte fiddymotard som storhoj direkt...Men har kört en hel del på gata när jag var yngre.
Det blir nog bra, ser fram mot detta.

Det blir det alldeles säkert! Vi ses där, bara 71 dagar kvar..!

Grön grupp menade jag naturligtvis.... Börja långsamt....

Tjenare viktor! Hur ser det ut med platser till knutstorp i juni? Är mest intresserad av medel/snabb grupp :)

Vilken påskyra!

Nu kör vi en superdeal för er som ännu inte bokat er till Slovakia Ring-bandagarna.
För 5550kr får du transport till och från Sverige av motorcykel samt tillbehör, plats i depåbox samt 4 dagars körning på en av europas fetaste banor!

Det går inte att börja säsongen på ett bättre sätt!!

Lastbil12.jpg

Hur tar man sig dit på bästa vis och vart bor man för rimliga slantar?

Frågar så att man kan få en rimlig bild av kostnaderna för hela pkt. Hellre budget än lyx!

Jag själv bor på Hotel Ring som ligger i depån (hotelring.sk) för 55€ per natt inkl frukost.
Flyger från Kastrup till Wien , ToR 1200kr. Därifrån går tåg till Bratislawa, eventuellt blir det att ta hyrbil från Wien och dela den med fler som flyger.

Så , hotell 55€ x 4nätter = 220€ = 1800kr
Flyg = 1200kr
Hyrbil (kollat lite snabbt) 1500kr / 4pers = 500kr (räkna bensin till bilen med)

Totalt ca 3500kr i kringkostnader för att ta sig dit och bo där.

Nu finns alla årets bandagar att boka via hemsidan:
http://axxonracing.se/bandagar-10/bandagar.html/

Förutom Slovakiaring som funnits rätt länge nu, så kan man boka alla våra andra dagar för året. Antingen per dag eller hela helgen till ett kanonpris!
Se här:

- Knutstorp 4 dagar 13-16 Juni - 4250kr (1063kr/dag)

- Knutstorp 3 dagar 8-10 Augusti - 3500kr (1167kr/dag)

- Mantorp 3 dagar 13-15 September - 3500kr (1167kr/dag)

Till dessa attraktiva priser får ni dessutom chansen att köra flera sprintrace! (om ni vill)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti