2012, ok liiite tidigt kanske...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja, jag hade ju sagt till mig själv att jag skulle köra en tävling i öppna klassen nu i år. Men det blev inte så.

Så därför tänkte jag nu köra första tävlingen nästa år, till att börja med.
Sen får vi väl se vad man mäktar med på ett år.
Jag är väl inte helt främmande o köra i SM klassen heller, men då vill jag ju veta att man inte är ett rundningsmärke först. :)

Så därför tänkte jag att man börjar med öppna klassen.

Jag har suttit o kikat efter lite filmer på banorna, men inte hittat så mycket.

Är det nån som har nån bra sida där det finns samlat eller har någon filmat tävlingarna i år kanske till o med?

Man vill ju veta vad man ger sig in på till nästa år. :)
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Blir man helt frånåkt i open om man kommer med en 690smc tro? =) skulle också vilja testa köra men hade inte tänkt skaffa en riktig racemotard.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Blir man helt frånåkt i open om man kommer med en 690smc tro? =) skulle också vilja testa köra men hade inte tänkt skaffa en riktig racemotard.

Klart du ska prova, är ju lite lättare om man är några gröngölingar som tillsammans kan snacka skit om gammlingarna, än tvärtom. ;)
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Klart du ska prova, är ju lite lättare om man är några gröngölingar som tillsammans kan snacka skit om gammlingarna, än tvärtom. ;)

givetvis :) närmsta bana är eskilstuna tänkte se om man kan börja träningsköra där, tyvärr är inte botkyrkabanan klar för den ligger precis där jag bor :) eskilstuna ligger en timme bort enligt eniro de kan man väl klara att transportera sif till.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Det är bara att testa! Det var en kille som körde på en KTM Prestige 6xx någonting på tävlingen i Eskilstuna iår!
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Jag funder oxo på o testa ifall det fortfarande står en husa i garaget till sommaren ;) Supermoto race eller ERF Sprint med Ninjan ;D

Ricken: Bara ta med dig Hinkas ner i sommar så bjuder jag på övernattning, grillat o öl i närheten av både Örebro och Eskilstuna banorna ;)
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Ni som vill känna lite hur ni ligger till mot övriga. Kom ner till Örebro på Valborgslägret 2012som givetvis är på Valborgshelgen, tråd kommer så småningom. Där kommer ni att träffa många Openförare. En och annan elitåkare oxå. Samtliga kommer att välkomna er och hjälpa er. Ni får en indikation på hur ni ligger till. Och så får ni dessutom en av årets roligaste helger att minnas. Ni andra som har varit med ett tag nu, skriv gärna hur ni upplevde första insteget i Motardvärlden.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag funder oxo på o testa ifall det fortfarande står en husa i garaget till sommaren ;) Supermoto race eller ERF Sprint med Ninjan ;D

Ricken: Bara ta med dig Hinkas ner i sommar så bjuder jag på övernattning, grillat o öl i närheten av både Örebro och Eskilstuna banorna ;)
Taget! :tummenupp

Ni som vill känna lite hur ni ligger till mot övriga. Kom ner till Örebro på Valborgslägret 2012som givetvis är på Valborgshelgen, tråd kommer så småningom. Där kommer ni att träffa många Openförare. En och annan elitåkare oxå. Samtliga kommer att välkomna er och hjälpa er. Ni får en indikation på hur ni ligger till. Och så får ni dessutom en av årets roligaste helger att minnas. Ni andra som har varit med ett tag nu, skriv gärna hur ni upplevde första insteget i Motardvärlden.
Nästa år ska jag ta mig ner dit, jag ska försöka få med mig några fler oxå. :)
 
Last edited:

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Ni som vill känna lite hur ni ligger till mot övriga. Kom ner till Örebro på Valborgslägret 2012som givetvis är på Valborgshelgen, tråd kommer så småningom. Där kommer ni att träffa många Openförare. En och annan elitåkare oxå. Samtliga kommer att välkomna er och hjälpa er. Ni får en indikation på hur ni ligger till. Och så får ni dessutom en av årets roligaste helger att minnas. Ni andra som har varit med ett tag nu, skriv gärna hur ni upplevde första insteget i Motardvärlden.

Får väl ta o boka in det då i kalendern :)
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Kanske man ska ta och byta in 690'in till en sådan där husa 570... Den var ju aningen lättare att kasta runt än min :D

Har jag hunnit börjat jobba där vid valborg och fått lite lön så är jag nog på jag också för ett träningsläger ;)
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Gört !!! Supermotodepån är ju sveriges trevligaste ställe att umgås i . Man känner sig jävligt välkommen , och som lasse säger valborgslägret är ett måste och ikke att förglömma , kräftrejset :)

En del team kör ju med gridgirls men så seriös behöver man ju inte vara :)
Hade precis som dig ricken tänkt att försöka köra , eller ja åtminstone fullföra en tävling nästa år .
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Gört !!! Supermotodepån är ju sveriges trevligaste ställe att umgås i . Man känner sig jävligt välkommen , och som lasse säger valborgslägret är ett måste och ikke att förglömma , kräftrejset :)

En del team kör ju med gridgirls men så seriös behöver man ju inte vara :)
Hade precis som dig ricken tänkt att försöka köra , eller ja åtminstone fullföra en tävling nästa år .

Bra, kul o höra. :)
Du har gjort i ordning nån 2-taktare eller hur var det?
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Gört !!! Supermotodepån är ju sveriges trevligaste ställe att umgås i . Man känner sig jävligt välkommen , och som lasse säger valborgslägret är ett måste och ikke att förglömma , kräftrejset :)

En del team kör ju med gridgirls men så seriös behöver man ju inte vara :)
Hade precis som dig ricken tänkt att försöka köra , eller ja åtminstone fullföra en tävling nästa år .



vem fan ska va gridgirl nästa år då?
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
fan va kul det var på valborgsrejset! Längtar redan till nästa års upplaga! :) Då med en mindre hoj och förhoppningsvis färre vurpor och inga brutna revben ;)
 
Last edited:
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top