2012 års Honda XTourer 1200

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Och så kommer äntligen Hondas svar på BMW R 1200 GS. Samma 1200-kubiks-V4 som i VFR 1200 F. Säkert en fin-fin hoj, men säkert också tung som ett as. Och ännu har vi inte sett BMWs nya GS med den nya vattenkylda boxermotorn. Kanske får Honda samma kalldusch som Yamaha fick när de visade sin nya Super Ténéré - att deras nya hoj känns gammalmodig redan när den avtäcks. Vad tror ni?

Bifogat

• xtourer.jpg
    xtourer.jpg
    173.3 KB · Visningar: 183
  • xtourer1.jpg
    xtourer1.jpg
    151.2 KB · Visningar: 146
Jävlar vilken misslyckad instrumentering. Det bästa och coolaste Honda kan prestera 2012? Känns lika exklusiv och avancerad som på en Fiat 127 från 1984.

Bifogat

• 1200xinstr.jpg
    1200xinstr.jpg
    170.2 KB · Visningar: 171
  • digi_dash.jpg
    digi_dash.jpg
    14.2 KB · Visningar: 317
Last edited:
Den enda vettiga bushojen i nuläget är väl XT660Z Tenere - lite kåpa - lite motor - men lätt och behändig - fan så mycket valuta för stålarna

De som gillar v4 men har länge velat ha något lite mer offroad än vfr kommer att hitta sin frälsning i denna?

verkar ju vara en perfekt bekväm, robust långturer. kan tänker mig att det finns en del gubbar som gillar denna.

själv skulle jag störa mig över vikten och det "klumpiga"

Den enda vettiga bushojen i nuläget är väl XT660Z Tenere - lite kåpa - lite motor - men lätt och behändig - fan så mycket valuta för stålarna

Fast den har väl fått sämre fjädring iom ABS-versionen om jag fattat rätt. Och den var ju inte jättebra tidigare :tungan

Ge mig en ny Africa twin! Inte nån plastig TransValp.
Håller med Gluffis!

Jag har aldrig kört en stor supertankergrushoj,men skulle själv aldrig lägga pengarna på en korsnig mellan en Goldwing och en XLnånting.
Dock förstår jag tanken med hojtypen och bodde jag mitt i Sibirien så kanske...

Nä, både Honda och Yamaha skulle ha gjort mer offroadiga modeller för folk som gillar rallytempo på gruset!
Som Super Enduro/Adventure!

Hade den vägt 50-60kg mindre skulle den hamnat på min inköpslista till nästa säsong.

Varför skall det vara så förbannat svårt för Honda att hålla nere vikten....:va

Äger själv en 1200 Super tenere som Jag har nära 15000 km på nu, fantastisk MC! Kan inte tänka mig att Honda kommer i närheten vad det gäller köregenskaper och känsla. Misstänker att den kanske inte ens duger mot tröga 1200GS.

Som ren gathoj för fina vägar kanske den tilltalar någon.

Jag håller XT660R högre än Z, mest för den lägre viktens skull. Vinden får man byta ruta eller stå ut med, sittkomforten, den får man vänja sig vid :)

R:en tar sig fram överallt, med hjärtat i halsgropen, lite övertro på sig själv och hojen och inget vett att vara rädd om grejena så går det faktiskt köra även där man knappt kan gå, tro mig - Jag har provat :)

Hade den vägt 50-60kg mindre skulle den hamnat på min inköpslista till nästa säsong.

Varför skall det vara så förbannat svårt för Honda att hålla nere vikten....:va

Guldvinge generna såklart!

Nu har jag inte kört nyare Tenere men det verkar ont om vettiga grushojjar bortsett från KTM's Adventure.

Jag kommer nog skaffa en 640 Adventure som grussprättare tror jag, 950/990 känns lite väl stor o dyr...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT