2011 med SSEMSE

Imponerande att kalendern kom upp så snabbt! Bra jobb! :tummenupp Det är väl bara att sätta sig o planera nu...

Vad har hänt med SRW? Förra sommaren var det ju varje söndag nästan, nu knappt några? Bråkat med ägarna?

Vad har hänt med SRW? Förra sommaren var det ju varje söndag nästan, nu knappt några? Bråkat med ägarna?

Den som orkade masa sig till årsmötet fick höra att SRW numera kostar i princip lika mycket att hyra som Knudan, tror det var 80% dom höjde banhyran inför senaste året och det är ju inte första året dom kommer med dylika höjningar.

Sen ryktas det att ägaren inte är den smidigaste att komma överens med men det är självfallet bara elaka rykten utan verklighetsförankring.

Last edited:
Den som orkade masa sig till årsmötet fick höra att SRW numera kostar i princip lika mycket att hyra som Knudan, tror det var 80% dom höjde banhyran inför senaste året och det är ju inte första året dom kommer med dylika höjningar.

Sen ryktas det att ägaren inte är den smidigaste att komma överens med men det är självfallet bara elaka rykten utan verklighetsförankring.

Okej, jäkla drygt det! Hoppas dom tänker efter och sänker priserna till nästa år då.

Aja, ses väl på knudan istället då, den banan är ju inte helt tråkig heller :tungan

En fundering kring kommande år. Kommer det se likadant ut med flaggning som tidigare år? Dvs egna flaggisar på Sturup, ingyrda på Knutstorp?
Eftersom jag är student och därmed har begränsad ekonomi har det varit jättebra för mig att kunna flagga ihop min körtid. Om jag nu flaggar alla Sturups-dagar så får jag 3000 poäng vilket tyvärr inte betalar så många dagar på Knutstorp.. :(
Så, DC/styrelsen/vilka det nu är som planerar kring flaggisarna, får för min del gärna ta sig en funderare kring detta. Annars kommer jag få skära ner på min andel bankörningar kommande säsong, och det vill jag ju inte :(

Ps. Inte bara kritik, jag tycker Knutstorp är en kul bana och uppskattar att ni bokat många dagar där! :)

Måste man vara medlem för att boka dagar hos sydskanes?
Har redan köpt 2 presentkort för Bkk på knutstorp men bandagar kan man ju inte få nog av :rolleyes:

Måste man vara medlem för att boka dagar hos sydskanes?
Har redan köpt 2 presentkort för Bkk på knutstorp men bandagar kan man ju inte få nog av :rolleyes:

Du och alla kan läsa detta på hemsidan !!

Sydskanes Emse arrangerar bankörningar för motorcyklister. Vi sätter stort fokus på säkerheten och på att du som deltagare skall trivas och ha kul. Alla är välkomna att köra hos oss oavsett tidigare erfarenheter av bankörning.

För att kunna boka dig till våra körningar måste du först registrera dig i föreningen, klicka på länken för att registrera dig

Din banbokning är bindande och personlig. Den får alltså INTE överlåtas på annat sätt än via Marknadsplatsen på hemsidan. Du är betalningsskyldig till dess någon annan övertagit din plats.

Som bokad förare förbinder du dig till att ställa upp som funktionär (flaggvakt) i fall vi inte fått fulltaligt med frivilliga. Utan fulltalig flaggvaktsstyrka kommer ingen körning att ske. Vi brukar försöka lösa dessa problem genom ett roterande schema så att ingen skall bli mer drabbad än någon annan.

Allmän Information
• Anmälan och inskrivning sker vid utmärkt plats.
• På heldagar skall din motorcykel besiktigas och bullermätas innan förarmötet.
• Innan körningen startar sker förarmöten gruppvis med din grupps instruktör.
• Mellan varje körpass kommer din instruktör att samla gruppen för en kort genomgång.
• Har du frågor, prata med vår personal. Vi har oranga T-shirt på oss.

April har inte 31 dagar :)
Om jag räknar rätt så blir det körningar ungefär varannan vecka från maj till september. Nån speciell tanke bakom detta upplägg?

12 av heldagarna ligger på vardagar, det kommer att gå en del semesterdagar men vafan, vem har tid att jobba :tungan

2011.jpg

Last edited:
En fundering kring kommande år. Kommer det se likadant ut med flaggning som tidigare år? Dvs egna flaggisar på Sturup, ingyrda på Knutstorp?
Eftersom jag är student och därmed har begränsad ekonomi har det varit jättebra för mig att kunna flagga ihop min körtid. Om jag nu flaggar alla Sturups-dagar så får jag 3000 poäng vilket tyvärr inte betalar så många dagar på Knutstorp.. :(
Så, DC/styrelsen/vilka det nu är som planerar kring flaggisarna, får för min del gärna ta sig en funderare kring detta. Annars kommer jag få skära ner på min andel bankörningar kommande säsong, och det vill jag ju inte :(

Ps. Inte bara kritik, jag tycker Knutstorp är en kul bana och uppskattar att ni bokat många dagar där! :)

Problemet med egna flagisar på Knutstorp var innan att ingen ställde upp.
Men medlemmarna kanske är mer sugna på att flagga en heldag nu när dom andra körningarna blev rätt få.

Något för styrelsen att tänka på.
Och som sagts tidigare,, vill man att styrelsen ska få din/eran åsikt.
Då skickar man enklast ett mail till Styrelsen

Jag tycker det vekar dumt med så många körningar på vardagar.
Om det var lite folk som körde i år.....

Jag tror fler tvekar att köra när man måste ta semester, då steg priset på körningen genast med ca 1000:-

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT