2011 Honda CBR 600 F

bara den inte blir för dyr. Teoretiskt sett skulle den kostat typ 5k mer än Hornet, vilket blir 100.000. Eller kanske 105.000 med ABS, vilket ändå blir typ, för mycket för en 600.
Speciellt när Z750 kostar 91.000
Z750 R 99.000,
FZ8-N ABS 95.000,
FZ8-S ABS 99.000,
GSR600 95.000
Gladius 650A 85.000
GSX 650FA 90.000
Bandit 650SA 88.000

Och att det kommer en GSR750 som ska konkurera prismässigt med Z750.
Så på grund av ett estimerat ganska högt pris, så tror jag att många kommer att välja en FZ8-S eller en GSR750 nästa år. Honda lär inte sänka priserna igen ..
Även om jag känner att jag skulle vilja ha en CBR 600F, så är det inget självklart val i det nya sällskapet. Det känns som japanerna har satsat en del på 2011 och jag tror att Honda är lite sent ute. Sisådär 3 år för sent
 
Kan säga att om man väljer IF märkesförsäkring så kommer premien att vara ca 3ggr lägre än tidigare, för att den istället klassas som street 2 istället för sport - samtidigt som självrisken får sig en liknande reduktion!

Honda har åter tagit fasta på en av sina ursprungliga visioner - en bra hoj till folket! Jag tror att marknaden är större för landsvägsanpassade sporthojar än RR hojar. Och nu kanske man har råd att äga en dessutom! Hoppas bara att nypriset inte blir för högt.

:tummenupp för honda!
 
och ju mer folk som köper en 600F och krashar den , desto dyrare blir försäkringen. Och så har man förstört Street2 klassen :(
 
och ju mer folk som köper en 600F och krashar den , desto dyrare blir försäkringen. Och så har man förstört Street2 klassen :(
Låter ju inge vidare, vi kanske borde påpeka det förutspådda förloppet till Honda så att de kan försäkringsklassa den som sport redan från första början? :) Skämt åt sidan så tror jag inte att den kommer vara så värst överrepresenterad i olycksstatistiken jämfört med andra street2-klassade hondor. Det är trotts allt en 600 kubikare, som dessutom har rätt långt till samtida RR-600:or av diverse fabrikat.
 
Du kanske har rätt .. RR-piloterna kommer fortfarande att tråna efter och äga en R-hoj antagligen, och se lite ner på 600F , "det e ju bara en påklädd Hornet"
 
Den gamla 600F fram till 2003 skulle kostat mig 19000 kr hel/hel att försäkra för 2 år sedan. Då föll den under "sport" - försäkringskategorin.
idag hade en CBR 600F 2011 kostat mig ca 7k hel/hel
 
Ska bli kul att se vilket pris den landar på samt försäkringen, är den inte dyrare än Hornet kanske detta kan bli en nästa hoj. :)
 
Kan säga att om man väljer IF märkesförsäkring så kommer premien att vara ca 3ggr lägre än tidigare, för att den istället klassas som street 2 istället för sport - samtidigt som självrisken får sig en liknande reduktion!

Honda har åter tagit fasta på en av sina ursprungliga visioner - en bra hoj till folket! Jag tror att marknaden är större för landsvägsanpassade sporthojar än RR hojar. Och nu kanske man har råd att äga en dessutom! Hoppas bara att nypriset inte blir för högt.

:tummenupp för honda!

Ledsen men nu jämför du äpplen med päron.
Premien kommer (om den hamnar i Street2) vara 3ggr lägre än CBR600RR... men det är inte samma hoj.
Så den är inte 3ggr lägre än tidigare... utan 3ggr lägre än en annan hoj.
 
Kommer säkert sälja bra... En möjlighet att köra kåphoj utan att för den skull gå på en gubbig cbf eller en 600rr med försäkringspremie som leder raka spåret till lyxfällan... En cbr1000f med runt 130-140hk och 220-230kg fulltankad i sportig design skulle nog oxå gå att sälja tror jag...
 
Såja, nu har de första provkörningarna kommit:

http://www.visordown.com/motorcycle-news-new-bikes/first-ride-2011-honda-cbr600f/17469.html

http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/provkort/3976-honda-cbr600f-2011-provkoerd

Och en kortis från MCN: http://www.motorcyclenews.com/MCN/N...March/mar0811-hondacbr600f-first-ride-report/

Fan vilken perfekt hoj för en som mig som använder hojen till all form av transport under den körbara delen av året. Vill-ha-hornen har växt till episka proportioner...

Edit: osåenvideo: http://www.youtube.com/watch?v=K6nKeHLLW2I
 
Last edited:
Någon som köpt denna hoj än ? är skitsugen på den... provsatt den och tyckte den verkade riktigt skön.. ni som äger den hur långa är ni ? jag är 185cm.. tror ni den blir för låg för mig ? jag provade yamaha xj6 nyligen och satan vad oskön den var efter 1 timmes åkning hela arslet domnade ju bort direkt.... denna känndes mycket skönare.. körställning i..

Jag ska beställa från bikeport tänkte jag :D
 
känner en som körde en hornet ett par säsonger, han e typ 1,90+ han klagade aldrig på ergonomin. så nej, jag tror inte att den blir för låg. jag e 1.86 och satt bra på den.
Jag har kollat nu några gånger på denna hojen, och kan säga att jag har börjat reta mig på lyktan som liknar den nya VFR-en för mycket. Det här X-stuket alltså .. wtf. hoppas de fräshar upp den om nåt år
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top