2011 års Bandagar med Actionpics.se

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
actionpics.gif

Bandagar 2011 med Actionpics.se

En väldigt massa fina priser 2011
Vid varje bandagstillfälle kommer du kunna vinna ett set med Dunlop däck, monterat och klart på plats dessutom om du önskar!!
Två st helårsprenumerationer på tidningen Bike samt 2x4L Q8 SBK Olja lottas ut vid varje bandag. Är du redan prenumerant och vinner så kan du förlänga din prenumeration eller ge bort ett helår till en vän.

XR-1100 hjälmar (2 st) lottas ut på Mantorp Park 7-8 September.
Blir just Du en vinnare?

Provkör Suzuki motorcyklar
Suzuki ställer upp med en 2011 års GSX-R750 som finns för provkörning på samtliga Actionpics bandagar. På utvalda dagar finns fler modeller från Suzuki och representant för ev. frågor.

Testa Shoei hjälmar
Shoei XR1100 hjälmar kommer att finnas test/provkörning på alla Actionpics bandagar.
XR-1100 fick betyget 5 av 5 stjärnor i brittiska statens hjälmtestet SHARP!

Följ oss på Facebook
Bli ett fan på Facebook och lägg upp bilder, filmer och tankar samt ta del av nyheter, erbjudanden och mycket mer!
Klicka bara på "Gilla" .

Välkommen att anmäla dig till dom bästa bandagarna 2011 :tummenupp

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss med epost eller via telefon, besök www.actionpics.se .

// Actionpics

/Marcus & Lillan

Last edited:
Blir det ingen körning på Knutstorp i år?

Mailade till Actionpics idag och ställde samma fråga, fick det här till svar:
"Vi hade också sett fram emot Knutstorp. Men då banägaren inte svarar eller ger någon som helst information så blir det svårt tyvärr :( , det kanske hänger ihop med att dom ställde in Roadracing SM i somras med kort varsel. Att dom inte föredrar mc evenemang eller nåt, jag vet inte!

Ändras förutsättningar så är vi naturligtvis intresserade av att arrangera på Knutstorp och då kommer det ut info om det.

Mvh
Marcus Ladarp"

Vi får se hur det blir, Knutstorp är en jätterolig bana. Men kan inte banägaren meddela datum så blir det lite omöjligt att planera :(

Förändras läget så kommer det självklart ut info :tummenupp

/Nitrous

"Vägledning grupper,
Gat-mc som är minst trafikförsäkrad (oavsett f-bolag) kör i Snabb eller Medel/Lugn grupp.
Racehojar/banhojar kör i gruppen Race (ej nybörjare i denna grupp)!"

Jag har en banhoj, tog licenskurs ivåras med NRS och har endast kört kvällsträning på mittsverigebanan i somras.
Nu funderar jag på att anmäla mig till några bandagar MEN till vilken grupp:va? Jag måste räkna som nybörjare eller...:) ska jag börja i den lugn guppen....

"Vägledning grupper,
Gat-mc som är minst trafikförsäkrad (oavsett f-bolag) kör i Snabb eller Medel/Lugn grupp.

Jag har en banhoj, tog licenskurs ivåras med NRS och har endast kört kvällsträning på mittsverigebanan i somras.
Nu funderar jag på att anmäla mig till några bandagar MEN till vilken grupp:va? Jag måste räkna som nybörjare eller...:) ska jag börja i den lugn guppen....

om den är oförsäkrad så finns det väl bara en grupp att anmäla sig till...?

men annars, får du nog gissa lite, men snabb är en chansning ;)

"Vägledning grupper,

När jag var på körning med AP så hade nybörjare i "racegruppen" väst på sig så de andra kunde ta hänsyn, men maila dem annars om du är osäker.

"Vägledning grupper,

Du är definitivt ingen nybörjare, du ska anmäla dig till Race gruppen.
Med nybörjare så menar vi att man i princip inte har kört på bana, dvs man vet inte hur man beter sig på en bana m.m.
Har du gått licenskurs så kan du flaggsignaler, du vet att man går in och ut ur depå på et visst sätt. Dvs du gör inga oväntade manövers, du är förutsägbar och den säkerheten vill man åt när tempot ökar.

Du kan med gott samvete anmäla dig till gruppen Race , det är inte en elit tävlingsgrupp om någon skulle tro det.

/Nitrous

När jag var på körning med AP så hade nybörjare i "racegruppen" väst på sig så de andra kunde ta hänsyn, men maila dem annars om du är osäker.

Vi brukar sätta en väst på 125cc förare som ibland har förekommit i Racegruppen, detta för allas säkerhet eftersom det blir en stor skillnad i hastigheter på start&mål och alla är inte lika bra på att bedömma den skillnaden.

/Nitrous

Last edited:
Info om boende och depå box Mantorp Park 2-3 Maj

4-Bädds stugor på Mantorp Park
Det finns 4 st 4-bädds stugor på banområdet Mantorp Park, enkel standard.
Pris 1000:- per dygn inkl moms kostar en stuga
Bokning sker på mail till Actionpics.

Spångholmen Bed & Breakfast
www.spangholmen.se
Det bästa boendet i närhet till banan, egen dusch/toalett, tv, bredband och frukost.
Uppge Actionpics vid bokning så erhåller du specialpris.

Depåbox Mantorp Park
Genom Actionpics kan du boka en plats i depåbox. Boxarna har låsbara dörrar och portar utan insyn. Alla boxar är utrustade med egna el-uttag.
För 250:- inkl moms per dygn så har du en plats i depåbox. Tillgång från kvällen före.
Bokning på mail till Actionpics.

Last edited:
Boende Gotland Ring

Angående boende till Gotland Ring hos Bunge Vandrarhem

Bunge har nästan fullbokat nu helgen 3-5 Juni, har ni inte bokat boende så gör det snarast möjligt för dom har ett sällskap som annars vill boka de sista platserna på anläggningen.

Likaså gäller för helgen 27-29 Maj, passa på att boka boendet hos Bunge nu för det närmar sig fullbokat. Det finns inget boende inom närhet som erbjuder lika bra boende med frukost och även middagsmöjlighet. Missa inte chansen.

/Nitrous

Stugor Mantorp Park depå

Info om stugor som kan bokas på Mantorp Park 2011.
Bokning genom Actionpics.se

Det finns endast 4 st stugor. Samtliga stugor är 4-bäddars, täcke och kudde finns. Sänglakan måste hyrestagaren ta med.
Det finns stuga Small och stuga Large.
Large är en modernare och lite större stuga, plats för ett bord med fyra stolar.
Stuga Large kostar 1000:- per natt
Stuga Small kostar 800:- per natt

Finns EN large och EN small kvar att boka idag 2010-11-16

Se bilder.

/Nitrous

Bifogat

• stuga large.JPG
    stuga large.JPG
    84.4 KB · Visningar: 1,117
  • stuga small.JPG
    stuga small.JPG
    115 KB · Visningar: 305
  • large inv 1.JPG
    large inv 1.JPG
    30 KB · Visningar: 301
  • large inv 2.JPG
    large inv 2.JPG
    27 KB · Visningar: 359
  • small inv.JPG
    small inv.JPG
    47.5 KB · Visningar: 295
Härligt med nya kalendern! Men va hände med avgiften, ganska saftig höjning!! Varför då? Mer körning, dyrare banhyror eller?? Tänker ändå boka för det är så satans kul och brukar va bra arrangerat på actionspics dagar :)

Härligt med nya kalendern! Men va hände med avgiften, ganska saftig höjning!! Varför då? Mer körning, dyrare banhyror eller?? Tänker ändå boka för det är så satans kul och brukar va bra arrangerat på actionspics dagar :)

Vilken avgift menar du? Är i princip ingen skillnad mot 2010.
Däremot är fler körningar 2-dgr jämnfört med förra året.
Men förklara hur du tänkte så ska jag svara.

/Nitrous

Säkert för att det står anmälningsavgift och 1000:-. förut var anmälningsavgiften hälften av kostnaden för körnngen.
Men det är kanske menat som "hela" kostnaden?

Säkert för att det står anmälningsavgift och 1000:-. förut var anmälningsavgiften hälften av kostnaden för körnngen.
Men det är kanske menat som "hela" kostnaden?

Ja du kanske har rätt i det.
Har gjort lite justeringar i första inlägget så kanske det inte går att misstolka.

Man kan alltså anmäla sig genom att betala in halva deltagaravgiften, och resterande halva summan betalar man 30 dgr före bandagen.

/Nitrous

Uppdatering platstillgång

Racegruppen på Mantorp Park 2-3 Maj fullbokad, det finns fortfarande plats kvar i Snabb och Medel grupp!

Kolla in Actionpics för att se kalendern och platstillgång.

Ny Samarbetspartner,
Med glädje presenterar vi Suzuki - KGK Motor AB som ny samarbetspartner till Actionpics 2011.

Suzuki erbjuder ett spännande modellprogram 2011 och du som deltagare kommer att kunna provköra flera motorcyklar från Suzuki på utvalda bandagar då även representant finns på plats för att svara på frågor.

Men, 2011 års GSX-R750 kommer alltid att finnas för provkörning på samtliga Actionpics bandagar, ta chansen och upptäck något nytt.

Välkommen att anmäla dig.

/Nitrous

Platstillgången uppdaterad & Ny samarbetspartner

Actionpics har tagit steget ut på Facebook, följ oss på Facebook . Bli ett fan och lägg upp bilder, filmer och tankar samt ta del av nyheter, erbjudanden och mycket mer!

Bandagskalendern med platstillgång är uppdaterad, passa på att boka innan just Din tilltänkta bandag är fullbokad.

Ny samarbetspartner - Dunlop
Dunlop och Actionpics har ingått ett samarbete till säsongen 2011. För att alltid kunna erbjuda dig som deltagare bästa service så kommer Dunlop vara på plats med däckservice vid minst alla dubbeldagar och minst en Gotland Ring helg. GP Racer D211, SportSmart med NTEC teknologi, Qualifier II och Sportmax Mutant till Supermotard kan köpas på plats med professionell omläggning, kan med fördel förbeställas genom Actionpics.
Pris och service kommer att vara oslagbart!
Inte nog med det, vid varje bandagstillfälle kommer du kunna vinna ett set med Dunlop däck, monterat och klart på plats dessutom om du önskar!!
Blir just Du en vinnare?

Välkommen att boka just Din bandag 2011.

Hej alla hojåkare!

Jag skulle tycka att det vore roligt med att testa köra min hoj på bana någon gång men hur funkar det egentligen?. Har aldrig gjort det men är rätt sugen på att testa någon gång i sommar nu, lutar nog mest åt kinnekulle-banan. Men vad bör man veta? Har bara kört på vanlig väg annars!

Tacksam för alla svar!

Hej alla hojåkare!

Jag skulle tycka att det vore roligt med att testa köra min hoj på bana någon gång men hur funkar det egentligen?. Har aldrig gjort det men är rätt sugen på att testa någon gång i sommar nu, lutar nog mest åt kinnekulle-banan. Men vad bör man veta? Har bara kört på vanlig väg annars!

Tacksam för alla svar!

Klart du ska testa bankörning, det finns inget roligare.
All körning sker i olika grupper beroende på erfarenhet och tempo.

Anmäler du till bandag med Actionpics så får i mer eller mindre all information du behöver veta innan bandagen via mail och senare en genomgång på plats av instruktörerna i gruppen.
Förslagsvis anmäler du dig lämpligast till gruppen Medel/Lugn om du aldrig kört bana.
Hojen måste klara en enklare säkerhetsbesiktning, däck och bromsar ska vara i bra skick och givetvis inga läckage får förekomma kring motor.
Backspeglar ska monteras bort eller vikas in alt. tejpas.

Välkommen att anmäla dig.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...