201 meter 2007-09-29 Bil & Mc

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Motordag med KDR 5-års Jubileum
Datum Tid
2007-09-29 12:00 - 16:00
Vad
Rakt fram 201 m och Utställning
Plats
Gamla flygplatsen, Karlstad.

Utställningen
Alla fordon är välkomna, avgift 50 kr, medlemmar gratis.
Pris delas ut till Bästa Jänkare, Bästa Veteran, Bästa Street, Bästa MC och Best In Show.

Vägbeskrivning
Åk mot Karlstad. Följ vägskyltarna mot Sjukhuset. När du kommit fram till korsningen vid sjukhuset så passerar du förbi. Fortsätt på vägen och du kommer nu att passera förbi en fotbollsanläggning på vänster sida och sen en stor företagsbyggnad. Sen dyker en avtagsväg upp på höger sida till flygplasten och du är framme.

Vore kul om vi kommer bli några på cykel som kan köra emot varandra. Jag och Fredrik (freddola) tänka köra lite mot varandra. Slö Husa vs race Aprilia:arsele

Man får betala medlemskap på ca 100-150kr så får man åka 201 meter med tidtagning sen.

Vilka kommer och eventuellt kör?
Mr helmut (Alex)
Froddola (Fredrik)

Last edited:
Kan tänka mig att dyka upp om jag får. Det gäller iofs bara om värdet är hyfsat och jag hittar dit.

Det är alltså läge på att rulla upp till er i Karlstad och visa var skåpet ska stå?
Nej då, kaxig? Jag?

Tar med mig några till som ni kan få åka ifrån...:tummenupp

Regn på förmiddagen och uppehåll under dagen säger SMHI, som vanligt har dom väll fel så vi hoppas på solsken:)

Har gjort iordning cykeln för rejset. Hade tänkt köra dit och hem på hojen från Sthlm. men om det inte blir en stabil väderprognos så struntar jag i det. 2 X 30 hojmil på en dag för att riskera att inte får köra pga en regnblöt strip är inget kul. Jag ska kolla på den SMHI:s hemsida sent ikväll så får jag bestämma mig då.

Djäkligt bra initiativ! Ni har ngt som inte Stockholm har haft i sommar: en vanlig strip med tidtagning! :tummenupp
Hoppas att det blir lyckat!

/J

Har gjort iordning cykeln för rejset. Hade tänkt köra dit och hem på hojen från Sthlm. men om det inte blir en stabil väderprognos så struntar jag i det. 2 X 30 hojmil på en dag för att riskera att inte får köra pga en regnblöt strip är inget kul. Jag ska kolla på den SMHI:s hemsida sent ikväll så får jag bestämma mig då.

Djäkligt bra initiativ! Ni har ngt som inte Stockholm har haft i sommar: en vanlig strip med tidtagning! :tummenupp
Hoppas att det blir lyckat!

/J

Så du inte missar att komma dit i tid bifogar jag tiderna om man ska delta i körningen. Tror det blir mycket bilar imorgon om vädret håller i sig.

Faktiskt kul att någon tar tag i såna här saker. Men det är nog något vi kommer mista då dom ska bygga bostadsområde på gammla flygfältet. Annars har dom haft säkert 5 gånger per år som det är körning med tid och speaker.

Dom har till och med lyckats lappa var enda stolpe i stan med info om att det är race i morgon och gjort reklam på rixfm.

Hoppas vi ses på banan då:)

Deltagare
Besiktning av deltagande bilar sker mellan klockan 10.00 till 12. Se till att vara i tid då vi ej har möjlighet att tumma på besiktningstiden eftersom dessa funktionärer behövs vid andra poster efter 12.00.

Tidsträningen 201 m är öppen för alla medlemmar i Karlstad Racing. Medlemskap kan tecknas på plats mot en avgift på 200: -.
Besiktning av deltagande bilar sker mellan klockan 10.00 till 12:00.

Två ekipage rullar fram på startplattan och värmer eventuellt däck.
Bilarna kör sakta fram till respektive bana där ”stage in” sker genom att en fotocell bryts av respektive bils
framdäck och en lampa i startgranen indikerar att de står på rätt plats.
När båda bilarna är på plats trycker startern på en startknapp och lampsekvensen i granen startar.
På grönt kör bilarna iväg och efter en avverkad strecka på 201 meter (1/8 engelsk mil, standardmått). Förarna kör lugnt tillbaka stannar till vid tidtagningstältet och får sitt tidskort med tid och sluthastighet.

Regler
• Körningen genomförs på en sträcka av max 201 meter.
• För att bereda alla möjlighet till start körs sträckan med två bilar vid varje start. Vid regn kör vi singelrepor.
• Sträckan får inte avverkas fortare än 7.5 sekunder (detta är för att hålla riktiga racerbilar borta).
• Bilarna skall vara besiktigade och godkända (i det utförande som gäller vid körtillfället) samt skattade och försäkrade.
• Bilarna skall vara utrustade med godkända däck med lagligt mönster och minimum ett trepunktsbälte på förarsidan.
• Passagerare ej tillåtet under körningen.
• Förare skall vid körningen bära heltäckande klädsel, hjälm, handskar samt skor som inte kan lossna från foten.
• Godkänt, giltigt körkort krävs.
• Endast tidkortskörning. Inga klassindelningar. Alla mot alla slumpvis som vid streetracing.
• Bilar av cabriolet typ skall ha båge om de ej är utrustade med rundslagningsskydd i original.
• Innan körning skall kontrollbesiktning genomföras av för detta utsedda personer på området.
• Endast bilar som är besiktigade och skall köra är tillåtna inom depåområdet.
• All körning sker på egen risk.

http://www.karlstadracing.nu/

Last edited:
Tack för besiktingstiderna.
Blir det bara en prognos där det ser ut som att jag kan klara mig från regn under resan och dagen så ska jag försöka brumma dit.

/J

Så du inte missar att komma dit i tid bifogar jag tiderna om man ska delta i körningen. Tror det blir mycket bilar imorgon om vädret håller i sig.

Faktiskt kul att någon tar tag i såna här saker. Men det är nog något vi kommer mista då dom ska bygga bostadsområde på gammla flygfältet. Annars har dom haft säkert 5 gånger per år som det är körning med tid och speaker.

Dom har till och med lyckats lappa var enda stolpe i stan med info om att det är race i morgon och gjort reklam på rixfm.

Hoppas vi ses på banan då:)

Deltagare
Besiktning av deltagande bilar sker mellan klockan 10.00 till 12. Se till att vara i tid då vi ej har möjlighet att tumma på besiktningstiden eftersom dessa funktionärer behövs vid andra poster efter 12.00.

Tidsträningen 201 m är öppen för alla medlemmar i Karlstad Racing. Medlemskap kan tecknas på plats mot en avgift på 200: -.

Bilarna kör sakta fram till respektive bana där ”stage in” sker genom att en fotocell bryts av respektive bils
När båda bilarna är på plats trycker startern på en startknapp och lampsekvensen i granen startar.
På grönt kör bilarna iväg och efter en avverkad strecka på 201 meter (1/8 engelsk mil, standardmått). Förarna kör lugnt tillbaka stannar till vid tidtagningstältet och får sitt tidskort med tid och sluthastighet.

ok....detta kan nog bli tajt men jag prövar att komma jag också.
Fast jag sviker lite. Hojen står på kärra till flygplatsen.
Ska hinna att flytta möbler från KArlstad hem samt hämta en TV och även vara tillbaka till Karlskoga 1500 då jag börjar jobba.

Hojen är inte drevad för detta så jag kommer enbart för däcksröken.......
har ni film i kameran pojkar o flickor:D

Nu har jag tittat på SMHI:s hemsida av och till hela kvällen och det ser bara värre ut för min del. Det ska tydligen ösregna mellan 0600-1200 hela vägen från Sthlm t Karlstad. Jag kommer att se ut som en dränkt katt när jag kommer fram. :(
Jag få stå över men knäpper mina händer för att ni får körbart på strippen på em. Pliis ta lite bilder och lägg upp i tråden!!

Lycka till!

/J

Deltagare

Regler
• Körningen genomförs på en sträcka av max 201 meter.
• För att bereda alla möjlighet till start körs sträckan med två bilar vid varje start. Vid regn kör vi singelrepor.
• Sträckan får inte avverkas fortare än 7.5 sekunder (detta är för att hålla riktiga racerbilar borta).
• Bilarna skall vara besiktigade och godkända (i det utförande som gäller vid körtillfället) samt skattade och försäkrade.
• Bilarna skall vara utrustade med godkända däck med lagligt mönster och minimum ett trepunktsbälte på förarsidan.
• Passagerare ej tillåtet under körningen.
• Förare skall vid körningen bära heltäckande klädsel, hjälm, handskar samt skor som inte kan lossna från foten.
• Godkänt, giltigt körkort krävs.
• Endast tidkortskörning. Inga klassindelningar. Alla mot alla slumpvis som vid streetracing.
• Bilar av cabriolet typ skall ha båge om de ej är utrustade med rundslagningsskydd i original.
• Innan körning skall kontrollbesiktning genomföras av för detta utsedda personer på området.
• Endast bilar som är besiktigade och skall köra är tillåtna inom depåområdet.
• All körning sker på egen risk.

http://www.karlstadracing.nu/

Var står det att hojar är välkomna?
Jag har besökt tillställningar med tidtagning på 201 meter där endast bilar har varit välkomna, så du borde kanske kolla upp det?

Texten "Sträckan får inte avverkas fortare än 7.5 sekunder " gör för den delen att man kan inte hålla fullt med en hyfsad hoj (har själv kört 6.90 med min 20 år gamla Fzr)

Last edited:
Var står det att hojar är välkomna?
Jag har besökt tillställningar med tidtagning på 201 meter där endast bilar har varit välkomna, så du borde kanske kolla upp det?

Det står inte med men det är alltid någon cykel som är med och kör och jag själv har varit med tidigare.

Ser ingen vettig anledning till att det skulle ha ändrats eller att dom kommer att neka någon mc att köra.

Flera av dom som arangerar detta kör själva motorcykel.

Det står inte med men det är alltid någon cykel som är med och kör och jag själv har varit med tidigare.

Ser ingen vettig anledning till att det skulle ha ändrats eller att dom kommer att neka någon mc att köra.

Flera av dom som arangerar detta kör själva motorcykel.

oki, jo på sidan står där ju faktiskt "Alla med trafikgodkänt fordon är välkommen att deltaga i körningarna då medlemskap kan tecknas på plats för en avgift på 200 kr. " så då får dom ju stå för det tycker man..

Nu är jag hemkommen , nedkyld och blöt:D

Det blev framflyttat till kl 15:00 så får vi se om det slutat regna så mycket. Låg för mycket vatten på banan för att vara möjligt att köra tyckte dom och det var nog klokt.

Trots regnet var där 5 motorcyklar inkl mig:)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8