200nm

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Det verkar vara ganska så mycket vrid i denna hoj, det är en Triumph Rocket 3 på 2300cc och 200NM.

Någon som har provkört denna cykel och kan berätta om alla 200NM fanns hemma.

Inte för jag har tänkt att köpa någon då den varken kan svänga eller går att dra upp på slangen...men ändå kul att höra.

Bifogat

• crom.jpg
    crom.jpg
    48.8 KB · Visningar: 157
http://www.mcstunt.se/pic/stunts/10.jpg

/fredde

burner skrev:
Det verkar vara ganska så mycket vrid i denna hoj, det är en Triumph Rocket 3 på 2300cc och 200NM.

Inte för jag har tänkt att köpa någon då den varken kan svänga eller går att dra upp på slangen...men ändå kul att höra.

Vad var det som inte gick sade du?

Bifogat

• 09.jpg
    09.jpg
    44.3 KB · Visningar: 275
  • 10.jpg
    10.jpg
    33.4 KB · Visningar: 214
burner skrev:

Nog går den att slanga med! :D

http://www.mcstunt.se/bilder_stunts.php

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=80279

Edit: Allt för långsam..

Last edited:
burner skrev:
Där ser man, ser ganska så sjukt ut :lol

hehe aa, såg han i västerås i sommras, han fick pumpa med gasen 3-4 gånger innan han fick upp den på bakhjulet.
den väger ju ca 360kg den där hojen har jag för mig att han berättade :lol

Jag provkörde en tidigare i höstas. Vridmomentet var enormt, fast tyvärr är registret ganska kort. Hursomhelst var det inga större problem att få upp den på bakhjulet genom gasa-släpp-gasa. Ganska stora gyrokrafter också; när man gasade på tomgång häll den på att välta. Är det svänghjulets rotation som gör det?

El Torpedo skrev:
Jag provkörde en tidigare i höstas. Vridmomentet var enormt, fast tyvärr är registret ganska kort. Hursomhelst var det inga större problem att få upp den på bakhjulet genom gasa-släpp-gasa. Ganska stora gyrokrafter också; när man gasade på tomgång häll den på att välta. Är det svänghjulets rotation som gör det?

en vanlig rad 4a ligger på tvären den där ligger andra hållet därför får du skrafter i sidled i stället.

200 Nm vad är det :7peta , kolla denna över 500 Nm :banana :banana :banana

BHC3502_1.jpg

Har läst ett repotage om en rocket 3a med en turbo. Laddade inte så mycket men det vart lätt över 200hk :tomten Tror det var i bike :va

DÅ var vi där igen då. Att förstå vad vridmoment är.
Kom ihåg att en motor måste snurra också, Fort, fort, fort. Annars händer det ingenting med vridmomentet. :D

Har faktiskt funderat lite på den dära va de gäller Funnybike bygge
borde vara idealiskt med kraftutag i vevaxel änden ( separat låda)
modell bentec

Fast man får nog rensa en hel del aluminium från det där fula blocket
stort som en folka hehe

Eller vad säger du Jojje du verkar ju ha fart på fräsmaskinen

å gillar ju triumph :D

RG500-Johannes skrev:
Mmm, 200 Nm ur en 2,3 litersmaskin är ju inte så imponerande faktiskt.

/J

Näe, det var ju någon som stoppade en SAAB 2,3 turbosnurra i en MC ram, där har man väl 330Nm orginal...

Back