200km/h i sex kilometer, stoppad

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
(kanske först och främst ska poängtera att det är inte mig det handlar om hehe)

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,823949,00.html

jag kanske bara är ung och dum men... hur farligt kan det ha varit?...
visst, han ska inte undgå höga böter men... fängelse...

nån som vet ungefär hur KORT tid det tar att färda sex kilometer när ens medelhastighet är 203 km/h?...

brukar själv lägga mig mellan 130-140 km/h när jag åker motorväg (blir mellan jönköping och katrineholm lite då och då) för att det ska "hända lite saker", alltså köra om lite bilar då och då, bli omkörd lite då och då... istället för att ligga i 110 och det sker ingenting runt omkring än i 3 timmar... mest för att hålla mig vaken och alert.

på 2 min hinner du 6.8 km. Så det tar inte ens två min att skaffa sig månadslångt fängelsestraff.

Passar vidare med en annan fråga, hur hade straffet blivit i Sverige?

Werzion skrev:
2152732
nån som vet ungefär hur KORT tid det tar att färda sex kilometer när ens medelhastighet är 203 km/h?...

1.77 min alt. 106.4 sek?

fy fan

Alla norrmän är dumma i huvet, det finns INGA undantag.

...höll jag på att säga

Men det är sjukt, tror det räcker med 34km/h över gränsen för att man ska få fängelse.
Så är det med komunismen. En kompis till mig blev dömd till fängelse för att ha pissat ute.
7 dagar.

I stort sett Samma straff att köra i 200 på en stor motorväg med mc som att köra 150 på 50 väg inne i tätbebyggt område...

200 på stor motorväg är effektivt om det är lätt trafik...

Fast polisen som följde är ju specialtränad, som vi hört på COPS, så han utgjorde ingen större fara! :yoparty

bonny skrev:
2152898 Fast polisen som följde är ju specialtränad, som vi hört på COPS, så han utgjorde ingen större fara! :yoparty

Hehe, tänkte precis samma sak. Ser inte folk hur korkat det låter när man läser sådana artiklar. Livsfarligt, dödslängtan mm. Och sen står det att polisen legat bakom och mätt medelhastighet. Men som sagt, dom är ju specialtränade
:rofl

NoicE skrev:
2152747

Men det är sjukt, tror det räcker med 34km/h över gränsen för att man ska få fängelse.
Så är det med komunismen. En kompis till mig blev dömd till fängelse för att ha pissat ute.
7 dagar.

Inte för fängelse, men indraget körkort beroende på grundhastigheten på sträckan.

MEN, kör man 34 km/h på aker brygge in i en uteservering får man säkert fängelse.

Han skulle inte stannat. Han skulle bara dratt på bakjulet som fan!!

Edit; Onekligen intressanta straffsatser i det där landet. Hårda straff brukar ju förespråkas titt som tätt här, kanske hade varit något att ta efter?

en minut och 48 sekunder får jag det till.
(s)6/(v)203~0,03tim

Principiellt är jag nog emot att det ska vara straff för fortkörning överhuvudtaget.

ah17 skrev:
2153034 Rubriken:

"20-åring stoppad - körde i 200 km"

Min kommentar:
Jaha så nu får man inte köra 20 mil utan att bli stoppad.

:hihi

Undra hur många procent på sporthoj som har varigt inblandade (förare eller passagerare alltså) till en sån "vansines körning"? 95%?

t-rex skrev:
2152968
Edit; Onekligen intressanta straffsatser i det där landet. Hårda straff brukar ju förespråkas titt som tätt här, kanske hade varit något att ta efter?

Jaförfan! Senast för fem minuter sedan så läste jag på det här forumet att polisen borde få en hummer-jeep med 700HK för att köra över brottslingar.
Jag personligen är väl lite tveksam...

"- Det är ett allvarligt brott han har begått. Helt vansinnigt, säger Humlegård."

Guud vad vansinnigt. Det är ju nästan så man döör.

:rolleyes:

MR.duDe skrev:
2156407 "- Det är ett allvarligt brott han har begått. Helt vansinnigt, säger Humlegård."

Guud vad vansinnigt. Det är ju nästan så man döör.

:rolleyes:

Undrar vad puckon säjer om 300+ då? :D

*/ ?>
Back