[2009] Mosel och Nürburgring

Ha! Har en likadan själv, fast med gamla klassiska minoltagluggar. (hmm, blir till att fundera över tamronet till nästa år kanske, f2.8 är ju trevligt på zoomen)
 
Nu är jag ingen expert på fotografering, men bytet från Sonys kitobjektiv till Tamronet var som natt och dag.
 
Nu är jag ingen expert på fotografering, men bytet från Sonys kitobjektiv till Tamronet var som natt och dag.

Jo du, kitobjektivet är riktigt kasst. Har väl använt mitt max 5ggr eller så när jag vart tvungen att ha ordentlig vidvinkel. Minoltagluggarna jag använder är skarpa men anpassade för fullformat så vidaste vinkel är 35mm. Kan rekomendera "beercan" 70-210 f4 samt fast 50 f1,7.
 
Vilken resa, man måste snart göra nått liknande, får ta adventurn(KTM) och dra iväg. Mysket fina bilder, måste nästan köpa ett vidvinkel till min d90 :D
 
Foto

Otroligt inspirerande bilder av ts!

Eftersom jag planerar en resa som bl.a. kommer att passera Nurburgring området och eftersom även jag är nästan lika intresserad av fotandet som av hojåkningen tänkte jag ställa en fråga angående hur du/ni gör för att transportera era fotoutrustningar på ett någorlunda betryggande sätt?

Själv hade jag först tänkt stoppa ned en skaplig kompakt i jackfickan men nu när resan närmar sig så har det hela spårat ur till att systemaren inklusive "värstingtelet" och nyinköpta normalzoomen bara måste få följa med. Netbook för att lagra bilderna är då ochså ett måste.

Telezoomen är oundgänglig på Spa och normalzoomen för allt annat.

Ni som åkt med kamerautrustning, hur packar ni grejorna för att inte riskera att skada dessa?

Jag åker ju Sprint med treväskors kit och det ser preliminärt ut som att toppboxen får ta kamera grejorna vilket näst intill fyller den om de ligger i en ryggsäck.

Alla tips på smarta lösningar... eller är det försäkring som gäller?
/R
 
Skitsnyggt reportage :Bugar

Till alla som hävdar att Tyskland bara är transportsträcka, gör om gör rätt... och läsa denna tråden....
:banana
 
Trevlig reseberättelse och kanonfina foton! :tummenupp

Blev lite nostalgisk eftersom jag också körde längs Moselfloden sommaren 2009. :)
 
Nice, jag var med Motorrad på en testkörning förra året och jag var lite impad över hur vackert Tyskland är speciellt runt Nurburgring. Dessa slott på höjderna och dalgångarna. Riktigt fint.

Jag blev riktigt förvånad när jag var nere! Har ju bara passerat igenom på autobahn de gånger jag vart där förut. Efter min ringenresa blev dock tyskland ganska intressant som mål för framtida resor! Toppenservice om något händer oxå.. Om man blir sugen på öl eller som tex en sprucken kylarslang på alfan. Lämnade den hos auk.verkstad i hamburg kl 14 efter nervigt bärgningsbilsåkande genom halva stan, och vi kunde hämta den 10 dagen efter. Leveranstiden dom hade på reservdelar var.. med svenska alfamått mätt "innan du hunnit blinka". 1400:- för byte av nedre kylarslangen, tempgivare på fläkten och olja+filter samt plugga in datorn... Meken såg ut som Lasse kongo på pricken men på tyska :D

Skitsnyggt reportage :Bugar

Till alla som hävdar att Tyskland bara är transportsträcka, gör om gör rätt... och läsa denna tråden....
:banana

WÖRD!

Det är inte ens långt dit!
 
Last edited:
Skitsnyggt reportage :Bugar

Till alla som hävdar att Tyskland bara är transportsträcka, gör om gör rätt... och läsa denna tråden....
:banana

Tyskland behöver inte vara en transportsträcka, men är målet inte Tyskland, utan länder söder om, då är det den bästa transportsträcka som finns! :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top