2009 Honda VFR1000

Som sagt, MCN träffar rätt ungefär en gång utav fem när det gäller sånna här grejer och Honda UK har gått ut och dementerat.

Men visst vore det coolt om det var sant :)

Största felet med VFR har varit att de senare årsmodellerna varit så überfula att det inte liknar någonting. Detta är, om bilden talar sanning, en enorm förbättring.

Ja jisses!! Dags att börja förhandla VFR800 -----> VFR1000 :tuttar

Hoppas bara att den inte blir "för" touringbetonad och "klumpig". Missförstå mig inte, min SV är ingen superbike den heller men ändå betydligt mera kompakt än t.ex. Blackbird eller Hayabusa, hoppas de får till det. I så fall kan det "tyvärr" bli dags för operation-tömma-bankkontot igen...:confused: :huvet :va :tungan

Kan bli en intressant ljudupplevelse med öppnare system och 5 burkar. Känns dock lite onödigt hi-tech med elbromsar o dyl...

Någon som vet hur det där knappväxelsystemet fungerar i praktiken, har hojen fortfarande även normal koppling och växelreglage med knappfunktionen monterad typ likadant som en quickshift av eftermarknadstyp eller talar vi "halvautomat" av något slag??

Som sagt, MCN träffar rätt ungefär en gång utav fem när det gäller sånna här grejer och Honda UK har gått ut och dementerat.

Men visst vore det coolt om det var sant :)
Men ändå... ingen rök utan eld brukar man säga och att ersätta både VFR, VTR och Superblackbird med en modell i två versioner känns helt rätt. Hoppas hoppas.

Last edited:
Sportouring med V5....kul :trött :trött nä, jag vill se en fet litertwin från Honda som kan ta upp kampen med Ducce, det vore riktigt intressant :yoparty :yoparty

å jag som tyckte att hondan redan förpassat duccen till skamvrån när det gäller prestanda, utseendet kan man ju diskutera hehe

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT