2009 års CBR 1000 RR - är den lik RC212V?

-07 repsol e grymt snygg....:tummenupp

-08 ser ju ut som en moppe fram... ett dåligt försök till design av framkåpan...

cutsen ser ju ut som skit den me...

annat på -04-07 me luftintag i cutsen...så jävla snyggt...

Hej!
Kanske lite känsligt att skriva detta, men i sista numret av Fast Bikes intervjuar man Tadao Baba (nu slutat med ansvaret för fireblade) samt den nya ansvarige för fireblades utveckling Kyoishi Yoshii. De anser att den första bladen 92 var det bästa de gjort, sen får man gå till modell 08 för att hitta något lika extremt från honda som den första bladen var när den kom. Den sämsta bladen tyckte Baba var modell 04, då var det bättre att köpa en kawasaki för att få en mer spännande motorcykel att köra:confused:
Intervjun går ut på att 92 och 08 gjorde man betydligt extremare maskiner inte helt för gemene man, medan åren däremellan så var dom "lagom" passade de flesta utan att vara värst på något. Men redan nästa år kommer bladen med ABS som tillval, vet inte om man ska anse det som ett steg framåt eller bakåt?

Skönhet är en sak, att vinna Masterbike en annan. Jag har full respekt för de som gillar vackra hojar, själv vill jag kunna köra aktivt:tummenupp

Hade pengar inte varit något problem så hade jag haft en -08 blade över min -07, utan tvekan. Kan tänka mig att de flesta som dissar -08 blade bara pga av designen har inte kört den. Jag var skeptisk till -08 blade.
Sedan testade jag den och kan säga att det är den bästa hojen jag någonsin har kört. Roligaste också för den delen. Hade inte någon tanke överhuvudtaget på designen när jag körde den, tankarna var helt annanstans. Kunde inte begripa att det var en Honda. Den var för grym och rolig för att vara sann o_O
Den kändes så klockren så fort man rullade iväg med den. Honda har gjort ett riktigt grymt jobb. Den enda av 08 modellerna som jag inte har kört är gixxer k8. Men resten hade inte något att sätta emot bladen kändes det som. Sedan så växer designen bara mer och mer. Den ser ju ändå riktigt fräsch ut! Som fishermans friend hehe.

Last edited:
helt rätt.

en 07:a med repsol lack... mumma :tummenupp

08:an... inte ens om jag fick betalt :rolleyes:

09:an ja? ett steg i rätt riktning iaf. men nej tack..

Jag måste säga att jag föredrar min 07 före både 08:an och 09:an , så är det bara. Dock torde både 08:an och 09:an gå bättre , därav kanske man bör byta.....

Bifogat

• cbr1000rr_1.jpg
    cbr1000rr_1.jpg
    75.7 KB · Visningar: 65
  • CBR 1000-07.jpg
    CBR 1000-07.jpg
    209 KB · Visningar: 65
Jag måste säga att jag föredrar min 07 före både 08:an och 09:an , så är det bara. Dock torde både 08:an och 09:an gå bättre , därav kanske man bör byta.....

Som jag skrev i en annan tråd: På akrapovics hemsida så ger blade 08 19bhp mer än 07:an orginal och det skiljer 15bhp med evolutionsystem, det är en avsevärd skillnad som verkligen märks! 08:an är inte lagom längre. Så här skrev Superbike "it´s not just better than the old fireblade, it´s the best superbike money can buy":)

Den var inte snygg.
07:an är sjukt mycket snyggare imo.

Tycker 08/09 är grymt läcker, ser maffig och brutal ut. Annars tycker jag generellt att honda har lite kasst designteam, men Bladen har de lyckats med!

Fast fick du välja skulle du garanterat ta 08:an eller 09:an om du slapp betala mellanskillnaden

Blåset förstör allt, annars ok. :tummenupp Skulle aldrig välja repsollacken dock.

Är inte 08 o 09 exakt samma modell förutom färgerna?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!