tocar
Vem orkar bry sig...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Fjärås
- Hoj
- Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
-07 repsol e grymt snygg....![]()
-08 ser ju ut som en moppe fram... ett dåligt försök till design av framkåpan...
cutsen ser ju ut som skit den me...
annat på -04-07 me luftintag i cutsen...så jävla snyggt...
Hej!
Kanske lite känsligt att skriva detta, men i sista numret av Fast Bikes intervjuar man Tadao Baba (nu slutat med ansvaret för fireblade) samt den nya ansvarige för fireblades utveckling Kyoishi Yoshii. De anser att den första bladen 92 var det bästa de gjort, sen får man gå till modell 08 för att hitta något lika extremt från honda som den första bladen var när den kom. Den sämsta bladen tyckte Baba var modell 04, då var det bättre att köpa en kawasaki för att få en mer spännande motorcykel att köra![]()
Intervjun går ut på att 92 och 08 gjorde man betydligt extremare maskiner inte helt för gemene man, medan åren däremellan så var dom "lagom" passade de flesta utan att vara värst på något. Men redan nästa år kommer bladen med ABS som tillval, vet inte om man ska anse det som ett steg framåt eller bakåt?
Skönhet är en sak, att vinna Masterbike en annan. Jag har full respekt för de som gillar vackra hojar, själv vill jag kunna köra aktivt
