2009 års bandagar med Actionpics.se

Är man tvungen att följa all regler med najning och sånt som gäller för RR?
http://www.bikeproject.com/Articles/index.php?GID=3050
När man kör vanlig bandag i långsam/medel grupp alltså...

Nej det behöver man INTE!

Kör du bana med en vanlig gat-hoj så behöver du bara se till att motorcykeln inte har några olje/vätske läckage (vi gör en kontroll av varje hoj), att bromsar och däck är i bra skick.
Montera bort backspeglar alt. vika in dom. Allt glas ska ha en tejp, blinkers m.m. som är plast behöver inte tejp.

Uppfyller din motorcykel svensk bilprovnings krav på säkerhet så är den sannolikt helt ok för bana!

//Nitrous

Hej på er.
Jag ska köra på Knudan tisdag 30 juni men behöver åka hem på kvällen. Kompisen jag åker ner med ska stanna, så:

Jag undrar om det är någon som ska från åka från Ring Knutstorp norrut på tidag em? Jag bor i Varberg. Behöver bara transport av mig själv, hojen fixar kompisen hem dagen efter. Jag är trevlig, rumsren och kan hålla tyst om jag måste. Annars snackar jag gärna på om allt möjligt, och kan i mina bästa stunder vara riktigt underhållande = bra ressällskap!:tummenupp

Jag har telefon 0709752562.

Magnus Mozz

Last edited:
Jag köper din plats i Licens gruppen på Knutstorp 30 Juni. Vill bara köra en dag!
1000 kr.

Björn

Säljer en bandagsplats på Gelleråsen 9 Juli Race/Licensgrupp...måste tyvärr jobba:mad:

Pm:a lr ring 070-5673512

Mvh Jonas

Ja tack alla deltagare och instruktörer som kom till Knutstorp, vilket väder, vilken körning. Mer körning än man faktiskt orkade med.

Bara en massa flyt och inga avbrott att tala om :tummenupp

Karl Larsson från http://www.bitsize.se var på plats och fotograferade under onsdagen. Håll andan några dagar så kommer det sen upp lite provbilder på Karl's webbsajt. Dom här bilderna är i en klass för sig och det finns bilder på alla som körde onsdagen 1 Juli.

Nästa körning är på Gelleråsen 9 Juli, vi ses då :)

Mvh
Nitrous & Liwa1

Jag ska åka Gälleråsen den 27/7 och Mantorp den 13/8. Hur fungerar det om man vill ha tillgång till el?

Jag ska åka Gälleråsen den 27/7 och Mantorp den 13/8. Hur fungerar det om man vill ha tillgång till el?

Gelleråsen tar i år betalt för el, 125kr per dag.

På Mantorp kostar ännu inte elen något men den är begränsad, det finns inte lika många anslutningar och Ampere som på Gelleråsen. På Mantorp räcker elen till ca 30 st motorcyklar och sen är det elverk som gäller, man bör alltså komma i god tid till Mantorp :)

/Nitrous

Gelleråsen tar i år betalt för el, 125kr per dag.

På Mantorp kostar ännu inte elen något men den är begränsad, det finns inte lika många anslutningar och Ampere som på Gelleråsen. På Mantorp räcker elen till ca 30 st motorcyklar och sen är det elverk som gäller, man bör alltså komma i god tid till Mantorp :)

/Nitrous

Okej är det någon förbokning på det eller löser man det på plats?
Till Mantorp kommer jag i löparskor och vässade armbågar!

Verkligen ingen som vill köpa en plats i Race/Licensgrupp den 9 Juli på Gelleråsen med Actionpics, synd att den går åt spillo bara!!

Har som sagt bytt jobb så jag måste tyvärr jobba hela jäv.. sommaren!!

//Jonas

Tack för 2st kanondagar nere på Knutstorp, som nu är min nya favoritbana.
Ingen som kan flytta banan närmre Göteborg? :D

Ett stort tack till min coach Jens som gav mig massor att tänka/träna på. :tummenupp

Till nästa gång bör det finnas fler ställen för EL.
Hoppas det blir bättre på Gelleråsen.

Ser fram emot nästa bandag med er.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP