2007 Suzuki B-King

sandstream skrev:
2573827 Lite lustigt att vi nästan alltid gnäller på hur extremt fula burkarna är på alla nya hojar. Borde inte de som designar hojarna vara medvetna om detta och lägga mer kraft på att få det snyggt?
Eller så kanske bara vi nordbor som gnäller, tyskarna och jänkarna kanske tycker det är asläckert?

är ej säker men på grund av avgas krav så är dom tvunga att bygga dom så, bara vad jag hört:rolleyes:

Grym hoj! Till skillnad från vad de flesta verkar tycka gillar jag ljuddämparna. Transformers/manga-stuket ser riktigt brutalt ut. Klart tuffare burkar än de flesta eftermarknadsditon.

Skoj med nytt designtänkande som verkligen sticker ut och som inte bara är finslipningar på det som redan finns. Vem vet, kanske blir en framtida klassicker? :)

Kan ju funka med den motorn på v-max men som genom alla år så är det meningslöst att sätta en sån kraftfull motor på en glidarhoj.
Finns bara ett argument: gasar man så ramlar man av.

madmagnus skrev:
2573824I den här tråden framstår cykeln som en nyhet, å det är den ju inte direkt.
Självklart är den en nyhet eftersom 2007 blir dess första produktionsår. Men som många andra modeller har den visats i ett förstadie som koncept.

stefur skrev:
2574355 Kan ju funka med den motorn på v-max men som genom alla år så är det meningslöst att sätta en sån kraftfull motor på en glidarhoj. Finns bara ett argument: gasar man så ramlar man av.
Hur menar du?

:va

Last edited:
Alicia skrev:
2574343 Nope, inte lika ball som den här.

Varför bygger du inte bara en egen streetfighter utifrån en sporthoj om du så gärna vill ha en 600 dito?

madmagnus skrev:
2573824 B-king är väl ursprungligen ett ombyggnadskit till hayabusa från hojbyggaren Lazareth, om jag inte minns helt galet?
har suzuki köpt upp "designen" eller?

i den här tråden framstår cykeln som en nyhet, å det är den ju inte direkt.

Nope. Konceptet B-King är framtagen och utvecklad hos Suzuki. Lazareth byggde däremot ett B-King kit till Hayabusorna. Tror det var förra året han tog fram det kitet.

Konceptet B-King hade dessutom en massa hi-tech såsom telefon, internetuppkoppling mm. Sen var motorn en kompressormatat 1300R motor.

Finns ett reportage från nån mässa i Japan tror jag det var, om B-King, i nåt äldre nummer av BIKE.
Kan se om jag hittar det. Isf får scannern jobba lite...

sandstream skrev:
2573827 Lite lustigt att vi nästan alltid gnäller på hur extremt fula burkarna är på alla nya hojar. Borde inte de som designar hojarna vara medvetna om detta och lägga mer kraft på att få det snyggt?
Eller så kanske bara vi nordbor som gnäller, tyskarna och jänkarna kanske tycker det är asläckert?

Det är ju som sagt avgaskrav som tvingar fram större volymer på burkarna. Själv har jag inget emot lite större burkar om de bara designas lite, jag gillar t.ex. originalburken på K5:an.

Någon som vet vilken effekt och vridmoment B-King:en kommer ha nu när den går i produktion? Vet att det är busa-motorn men de lär väl ha modifierat den kan man gissa.

Skulle också vara intressant att veta vilken vikt den kommer att ha.

Ryktet säger mellan 150-160hk.

Jäkligt fin mc bortsett från de där jäkla burkarna. Skulle inte vara dumt med turbo på den som ngn sa tidigare, då blir det åka av :).

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN