2007 MV Augusta F41000R

Så med andra ord så var en "nearly stock" MV 1000 bra mycket snabbare på varvet än det tidigare Superbike-rekordet, eller är det något jag missar? Verkar väl inte helt troligt, eller?

Varje år när nyheterna presenteras så är det någon eller några hojar som får mig att tänka "äntligen har det kommit en hoj som är vackare än MV!", varje år så tittar jag på några bilder på MV bara för att säkerställa att så verkligen är fallet och varje år slutar det med att jag kryper till korset och ber MV om ursäkt för att jag varit svag i min tro och övertygelse.

Det finns ingen hoj som den där förbannade MV:n! Jag tror aldrig det funnits någon heller...

Jag svär väl i kyrkan nu men sex år efter introduktionen av 916 så tyckte jag faktiskt att den designen började visa lite ålderstecken. Inget allvarligt, bara lite rynkor runt läppar och ögon. Den började se lite... "enkel" ut bredvid den senaste generationen av hojar. Den saknade lite dramatik i formspråket. På något sätt kändes det som att den unga, hungriga generationen av hojar hade knappat in lite av försprånget med varje uppdatering/facelift (pun intended). Men MV:n känns lika fräsch fortfarande, jag tycker inte att någon hoj kan sägas vara i närheten av den där hojen än vad gäller ren glädje för åskådarna! Samtidigt så har standarden blivit REJÄLT mycket bättre under de senaste fem åren.

Last edited:
DR-Zätare skrev:
2613426 Varje år när nyheterna presenteras så är det någon eller några hojar som får mig att tänka "äntligen har det kommit en hoj som är vackare än MV!", varje år så tittar jag på några bilder på MV bara för att säkerställa att så verkligen är fallet och varje år slutar det med att jag kryper till korset och ber MV om ursäkt för att jag varit svag i min tro och övertygelse.

Det finns ingen hoj som den där förbannade MV:n! Jag tror aldrig det funnits någon heller...

Håller med...linjerna är perfekt, allt är perfekt...så himla vacker. Man vill bara ha..Men tyvär så kostar de lite för mycket :(

Lam-Kaka skrev:
2613429 Håller med...linjerna är perfekt, allt är perfekt...så himla vacker. Man vill bara ha..Men tyvär så kostar de lite för mycket :(

De behöver ju inte göra det om du nöjer dig med en 750 och kan tänka dig att köra en importerad hoj. Du får en för ca 85 000:- i Tyskland. Men att köpa en fem år gammal italiensk hoj av första eller andra årsmodellen är ju ett risktagande så man bör nog ha en påse pengar över för eventualiteter som hör ägandet av en primadonna till.

Tja... vad skall man säga... den ser ju bra ut. MEN det har den gjort i många år nu. Börjar bli dags för andra utseendemässiga förändringar än färgbyten tycker jag. *flamesuit on*

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back