2007 modeler "nya" motorcyklar

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Är det någon som vet om det kommer några "nya" modeler nästa år, gällande alla mctillverkare?

GSX-R 1000 K7 lär väl få liknande förändringar som GSX-R 750 fick till -06 och R1 borde väl få "fly-by-wire" systemet ifrån R6 -06. Kolla in Raptors & Rockets för mer info (om du inte redan gjort det).

K7_GSXR_1000r.jpg

Ser konstig ut med både seatpipes och den lilla där nere, men vem vet, det är kanske the new thing..

rBy skrev:
2394884 Varför 2 avgasrör?:va

För att se ut som en MotoGP-hoj?

Arrow har ett grymt snyggt system till CBR 1000 RR -06 som har två pipor på liknande sätt och jag kan tänka mig att köpa en Blade -06 bara för att få ha ett sådant system!

Edit: Finns tydligen till 04-05 också. Nu blir jag sugen på att byta igen. Jag som inte skulle byta hoj!

Last edited:
rBy skrev:

Så där är det alltid med photoshopade fantasibilder. Verkligheten brukar te sig aningen annorlunda. Ett exempel som pekulerats i är en ny VFR med V5-motor på 220hk. PÅ den hade photoshopat på lite kåpdelar från CBR1000RR. Det var för ca 2 år sen. Finns det någon sådan nu, svar nej.
Hittade lite fler sådana bilder från tidigare år hur t ex årets hojjar skulle se ut. Inte mycket som stämmer överens med hur det blev om man säger så. Det är bara rena spekulationer.
Men det är kul att titta på dem för det.

Last edited:
Hornet 900 kanske får sig en uppdatering, enligt hur 600 förnyats. Nån som sitter på mer info eller skvaller om det?

rBy skrev:

Troligtvis kommer alla 1000cc sporthojar ha 2 avgasrör p.g.a Euro III klassen som kommer vara ett krav 2007. Visst det kan säkert vara 1 blås, men då kommer burken bli så pass stor ( som på nya R6, fast betydligt större) och bli svår att placera. Den enda hoj som klarar Euro III klassen av 1000 cc sporthojar i dagsläget är ZX10R 06:a.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back